Фоторазказ: Кросоувър от ново поколение

Николай Дойчинов

Фоторазказ: Кросоувър от ново поколение

"Грандленд Екс" е дълъг 4.48 метра, като освен обширен салон впечатлява с багажника, събиращ между 514 и 1652 литра.

  • Търсенето на кросоувъри не спира да расте, а след "Мoка Екс" и "Кросленд Екс" "Опел" пусна и най-големият си модел в сегмента. "Грандленд Екс" е дълъг 4.48 метра, като освен обширен салон впечатлява с багажника, събиращ между 514 и 1652 литра.
    Търсенето на кросоувъри не спира да расте, а след "Мoка Екс" и "Кросленд Екс" "Опел" пусна и най-големият си модел в сегмента. "Грандленд Екс" е дълъг 4.48 метра, като освен обширен салон впечатлява с багажника, събиращ между 514 и 1652 литра.
  • В салона цари германски ред, като всичко е там, където е най-логично да бъде. Мултимедията е максимално лесна за управление, а срещу доплащане воланът и предните кресла могат да са с подгряване.
    В салона цари германски ред, като всичко е там, където е най-логично да бъде. Мултимедията е максимално лесна за управление, а срещу доплащане воланът и предните кресла могат да са с подгряване.
  • Отзад мястото е предостатъчно, като за пасажерите на втория ред има изведени отвори за въздух, както и USB изход.
    Отзад мястото е предостатъчно, като за пасажерите на втория ред има изведени отвори за въздух, както и USB изход.
  • По отношение на двигателите изборът е между бензинов с работен обем 1.2-литра и мощност 130 конски сили и 1.6 дизел със 120 коня. Дизелът може да се комбинира с автоматик, като тестовият "Грандленд Екс" беше в такова изпълнение.
    По отношение на двигателите изборът е между бензинов с работен обем 1.2-литра и мощност 130 конски сили и 1.6 дизел със 120 коня. Дизелът може да се комбинира с автоматик, като тестовият "Грандленд Екс" беше в такова изпълнение.
  • Моторът работи ненатрапчиво, а скоростната кутия сменя предавките доста адекватно. Лично на мен ми липсваше спортен режим на трансмисията, но пък има вариант предавките да се сменят ръчно.

    Приятно ме изненада и разходът на гориво – малко над 6 на 100.
    Моторът работи ненатрапчиво, а скоростната кутия сменя предавките доста адекватно. Лично на мен ми липсваше спортен режим на трансмисията, но пък има вариант предавките да се сменят ръчно.<br /><br />Приятно ме изненада и разходът на гориво – малко над 6 на 100.
  • Воланът балансира между директност и тежест. Окачването е с акцент върху комфорта и в завой каросерията се накланя сериозно.
    Воланът балансира между директност и тежест. Окачването е с акцент върху комфорта и в завой каросерията се накланя сериозно.
  • В "Опел" вярват, че на кросоувърите задвижване 4Х4 не им трябва, като срещу доплащане възможностите на предното предаване се повишават от електронната система Grip Control. При нея водачът избори между пет режима на шофиране.
    В "Опел" вярват, че на кросоувърите задвижване 4Х4 не им трябва, като срещу доплащане възможностите на предното предаване се повишават от електронната система Grip Control. При нея водачът избори между пет режима на шофиране.
  • В зависимост от настройките системата адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела, позволява пробуксуване на гумите, в случай че това е нужно, а при наличие на автоматична трансмисия настройва точките на превключване, както и алгоритъма на реакция на двигателя при подаване на газ.
    В зависимост от настройките системата адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела, позволява пробуксуване на гумите, в случай че това е нужно, а при наличие на автоматична трансмисия настройва точките на превключване, както и алгоритъма на реакция на двигателя при подаване на газ.
  • Снабден със системата, тестовият "Грандленд Екс" потегляше уверено както в сняг, така и в кал.
    Снабден със системата, тестовият "Грандленд Екс" потегляше уверено както в сняг, така и в кал.
  • Заслужава отбелязване и наличието на сериозен набор от системи за подпомагане на водача. Сред най-полезните са адаптивен темпомат, автоматично аварийно спиране при опасност от удар в друго превозно средство или пешеходец, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и други.
    Заслужава отбелязване и наличието на сериозен набор от системи за подпомагане на водача. Сред най-полезните са адаптивен темпомат, автоматично аварийно спиране при опасност от удар в друго превозно средство или пешеходец, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и други.
  • При маневриране сериозно предимство е 360-градусовият изглед към зоната около колата, предлаган от набор от четири камери.

    Светодиодни адаптивни предни светлини осигуряват отлично осветяване на пътя, като следват извивките на пътя.
    При маневриране сериозно предимство е 360-градусовият изглед към зоната около колата, предлаган от набор от четири камери.<br /><br />Светодиодни адаптивни предни светлини осигуряват отлично осветяване на пътя, като следват извивките на пътя.
  • "Грандленд Екс" както и всички модели на "Опел", може да разполага с личния асистент "Опел" OnStar. Той предлага автоматично свързване със спасителните служби при инцидент, възможност за резервиране на хотел и маса в ресторант с едно обаждане, получаване на адрес директно в навигацията и т.н.
    "Грандленд Екс" както и всички модели на "Опел", може да разполага с личния асистент "Опел" OnStar. Той предлага автоматично свързване със спасителните служби при инцидент, възможност за резервиране на хотел и маса в ресторант с едно обаждане, получаване на адрес директно в навигацията и т.н.
  • На разположение е и приложение на смартфон, през което може да се проследи от дистанция състоянието на автомобила и неговото местоположение.
    На разположение е и приложение на смартфон, през което може да се проследи от дистанция състоянието на автомобила и неговото местоположение.
  • Фоторазказ: Кросоувър от ново поколение
  • Цените на най-големия кросоувър на "Опел" тръгват от 38 335 лева с ДДС. Тестовият автомобил струваше 60 000 лева.
    Цените на най-големия кросоувър на "Опел" тръгват от 38 335 лева с ДДС. Тестовият автомобил струваше 60 000 лева.