За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
lz2
Рейтинг: 2302 НеутралноСамо това оставаше!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!442
Рейтинг: 554 НеутралноСпоелените автомобили имат своето място, но личният избор на автомобил ще си остане.
karabastun
Рейтинг: 1205 РазстроеноДо коментар [#1] от "lz2":
[email protected]За бедните,авер -като немат паре,да платят всички автомобилни такси и данъци......
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноКомунизъм в действие-частната собственост е лошо нещо.Само дето комунизма доказано не проработи.Аз с жената не можехме да поделим една кола,та се наложи да купуваме втора,какво остава за чужди хора.Това ми напомня началото на 90-е години,когато в квартала бяха направили кабелна телевизия само с един приемник-и всичките абонати гледаха една и съща програма.Просъществува точно един месец.
Slick
Рейтинг: 174 НеутралноВсеки ползвал Юбер, знае, че това е едно малко по-удобно такси. Което не може да те закара до аптеката в 05:30, или до морето, когато си пожелаеш.
Статията има факти, но те са тълкувани едностранчиво.
Наблюдател
Рейтинг: 8 НеутралноИма смисъл това което пише в статията. Вярно богаташите в родината няма да се откажат от лимузините, за по-бедните това си е независимост, практичност и мъжество...
Умерен толерастАз лично еволюирах до положение да ползвам градски транспорт с целогодишна карта в София. За извънградско ползвам автобус, наемна кола за семейството или пътувам с познати и приятели. Това не е за всеки спрямо потребности и практичност, но за много хора е реално възможно и по-изгодно. Правил съм сметки за различните алтернативи и в моя случай разходите са сходни, но си спестявам много време и нерви като не се занимавам с личен автомобил/документи/части/ремонти/сервизи/застраховки/паркиране/плащане на данъци/проверки по пътищата/ходене до и висене по бензиностанции.
kilgore
Рейтинг: 215 НеутралноВярно е, че много коли седят и не се ползват от 8-9 до 17-18, когато хората са на работа.
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)Обаче преди това трябва да отидат на работа, а после да си тръгнат.
Как да стане със споделени коли, след като необходимостта от коли е на пикове, а не е равномерно разпределена във времето?
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноНе всички живеем в София,където има пет различни вида транспорт.Там където аз живея автобус минава два пъти дневно и без автомобил не мога да отида на работа,нито пък жена ми или да закарам детето на градина.А имам и друго дете,което също ще хода на градина,училище и така нататък.Всяка рестрикция на автомобилите би довела до още по-голяма емиграция и миграция към големите градове.И накрая ще остане град-държава София плюс Пловдив и Варна.
Кортик
Рейтинг: 2285 НеутралноНормално е една нова услуга да се предложи там където търсенето е най голямо. Ще има локации с минимално търсене и няма да се предлага.
Червена линия, червен картонmusashi75
Рейтинг: 0 НеутралноСамо дето заглавието е-ще стане ли автомобила отживелица.И няма да стане никога.Дори и в най-гъсто населените градове.Щото и сега хората могат да си викнат такси,когато не ползват автомобил.Споделеното пътуване си е на практика таксиметров превоз.
DDR
Рейтинг: 640 НеутралноТази статия е една добре написана реклама.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Miguel Ramierez
Рейтинг: 229 НеутралноВърти, сучи, все на комуна ги избива. Младите ентелектуалци.
1.618дерибеев
Рейтинг: 1412 НеутралноДо коментар [#11] от "DDR":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васточно , единствено реклама
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноМного ще кажат "на харизан кон зъбите не се гледат" но ще си плащат за яздене :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertTHE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
Рейтинг: 174 ВеселоКолкото може да се произвежда ток само от фотоволтаици и вятър, толкова ще изчезнат и личните автомобили. По подобни технологични и финансови причини станалият модерно да се мрази дизел няма как да изчезне скоро в Африка или по-бедните райони на Азия и Южна Америка.
#killwhiteyМанчо
Рейтинг: 8 ВеселоДнес чувствата, утре автомобилите, след време къщите, жените, децата....споделяне му е майката!
Мараба, С-ДС доносници!;)
chepokalipsis
Рейтинг: 229 НеутралноВ Бълагрия никакъв шанс, всеки може да си позволи някаква 20 годишна барака, за която плаща малко данъци. Всеки ден ходя пеша на работа (3 км, дреме ми дали вали или не, куро не е от захар) и масово се возят по 1 човек в кола. Ми няма как да стане, да не говорим, че някои взимат кола за смешни разстояния или им е под нивото да вземат автобус...
olimpipanov
Рейтинг: 321 НеутралноНещо на реклама бие материалчето. Иначе в доста градове на Запад ще се стигне до там, но в България няма да е скоро. Та сега дори наемането на кола не е евтино
niakoi_si
Рейтинг: 616 НеутралноЩе стане. Просто като не щат с добро - с лошо. Зверски данъци и ще се откажат от скъпоценните си ламаринени курници. Само че заместитела не са юбер подобни глупости. Заместитела е читав масов транспорт. Лична кола само за хора с възможности, останалите на трамвая. Това е бъдещето на големите градове и вече е факт на доста места по света. Въпрос на време да се случи и тук.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 Неутрално"Добрата новина е, че споделените автомобили вече присъстват и в София чрез услугата "Спарк", сред инвеститорите в която е съиздателят на "Капитал" и dnevnik.bg Иво Прокопиев. За момента тя се обслужва от 28 електрически автомобила, но до месец техният брой ще бъде удвоен"
Еретик===========
Ето ти най-после обяснение за ежедневните материали как съпротивата срещу споделянено е обречена, как електромобилите са бъдещето....
Проблемът е, че през събраните почивни дни или през август ще трябват повече коли за семейни пътувания, а в работните - в часовете пик.
k_
Рейтинг: 905 НеутралноДо коментар [#4] от "musashi75":
Така е. Спомням си навремето през гласността в СССР четох интервю на един от техните политбюровци обясняваше изоставането им в автомобилната индустрия.
Та, някъде в средата на 50-те в Политбюро на КПСС се събират да обсъждат дали да развиват и как автомобилостроенето.
Мислят, пуйчат и решават че през комунизма, към който са тръгнали обществения транспорт ще бъде толкова развит, че няма да има нужда от лични автомобили.
Речено-сторено.
Та, тоя политбюровец си признава - "А, бе аз знаех че обществения транспорт няма как да ме закара до там дето обичам да ходя за риба, ама си викам - ние тук за комунизма говорим, аз с мойта риба ще занимавам хората."
По-късно, решават все пак да направят опит с един от старите модели на Фиат да видят как ще върви.
Така се пръква Жигулата и после Лада, донесла толкова радост на милиони в соц лагера.
Mr. LoveGood
Рейтинг: 502 НеутралноЛипсата на паркоместа си е проблем винаги, затова хората строят няколко етажни подземни и надземни паркинги... Тук обичаме да строим блокове на 10 метра един от друг, но един паркинг да се направи е много сложно...
Не понасям простотиятаDwight Schrute
Рейтинг: 174 НеутралноЯсно е, че трудно се оцелява на медиен пазар задушен под тежеста на КОЙ, но тука всяка втора статия стана продуктово позициониране. Започвам все по-рядко да ви навестявам.
Истината е, че Спарк-а не е жизнена алтернатива. Ползвал съм го 10тина пъти и без изключения ми струва колкото такси. Изниква въпроса - защо трябва да търся кола като игла в купа сено, да стигна до нея, да мисля и смятам километри и наличен заряд на батерията, да мисля къде ще я паркирам после, да се чудя къде ще зареждам, да инвентаризирам карти за достъп по паркинги и зарядни кабели, да се боря с олигофрените в трафика...вместо да си седна на задната седалка на таксито и да си цъкам на телефона? Същата цена без главоболията....
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 Весело[quote#19:"niakoi_si"]Ще стане. Лична кола само за хора с възможности, останалите на трамвая. Това е бъдещето "
Еретик============
Хе, че то ислямът отдавна е в бъдещето. При него сиромасите нямат жени, а хората с възможности - повечко.
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноНапълно подкрепям мнението ви.Това със споделените автомобили ми звучи като автобусите от каменната ера в"Семейство Флинтстоун".Качват се пътниците в автобуса и го задвижват с крака.Та и сега така-вместо да си викнеш такси ще трябва да чакаш някой друг да ползва автомобила,да си правите съвместно сметка,да го шофираш сам и да плащаш консумативи и разноски по този автомобил.Ами ако влезе в сервиз,или катострофира.Пълно безумие.Но има доста хора ,които се прехласват по новите дрехи на царя,вместо да си признаят,че е гол.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноТова е малко залитане. Споделените автомобили си имат място и бъдеще. Аз мисля че и личните автомобили също има бъдеще. Колите под рента също.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesНикой не може да промени факта че по празници и отпускарско време всеки се нуждае от кола в едно и също време. Тогава какво ще правят тези 12 човека, които са се отказали от личните си коли? Ще има ли за тях 12 Убера д ги откарат до Гърция или на село ?
Кой може да предскаже 30 години в бъдещето? Я си помислете какви ни ги разправяха преди 30 години? Какво се сбъдна? Почти нищо.
Някой помни ли как преди 30г се прибрахме в къщи защото чакахме телефонно обаждане?
Преди около 30г в Америка основната тема беше колко много хартия се използва и как ще унищожим горите за хартия. Никой не предвиди какво стана. Сега използвам 3, 4 листа на година. Всичко е електронно. Преди изпозвах по 20, 30 листа на ден.
Някой мислил ли е само преди 10 години че няма да гледаме телевизия вече. Повечето хора гледат това което искат на компютрите си и на телефоните си. Децата ми никога не са имали телевизор и никога не са гледали телевизия. Гледат само тези шоута които им харесват и само на таблети или телефони и никога по телевизора.
След 30 години кой знае какво ще бъде. Човек нищо не може да планира толкова дългосрочно. Само трябва да се влага в образование и здраве.
k_
Рейтинг: 905 НеутралноДо коментар [#26] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Мдаа, променят се нещата и то бързо.
Беше време когато Капитал и Дневник бяха флагманите у нас на свободното предприемачество, конкуренцията личната инициатива тук и сега.
Сега ги влече "споделеното", регулациите социално инженерните визии за след 30, 50, 100 и повече години.
Някой казват, че редакционната политика струвала пари и това е така и важи за всички.
Ама пък изборът на уклона на редакционна политика всеки сам си го прави. И от всяка може да се изкарат кинти.
Защо тия от либерали се превърнаха в троцкисти - нямам представа.
Може да е някаква мода, де да знам...
Sabbath
Рейтинг: 616 ЛюбопитноЛогично е това,да стане,но необходимо е първо,да се измени психологията на повечето от сегашните притежатели на автомобили.Същите гледат на автомобила си не като на помощен инструмент,а като на фетиш и артикул на престиж.Вълнуват ги не толкова техническите данни на уреда,а това красив (според тях)ли е,цвят и прочие несвързани с ходовите му качества подробности.То това може,да се види и по коментарите на читателите към представяни нови автомобили във в-ка.Другите им уреди- напр.хладилник , пералня машина,готварска печка и пр.никак не им правят впечатление от към дизайн въпреки ,че са пред очите им много по-голяма част от времето им.
k_
Рейтинг: 905 НеутралноДо коментар [#28] от "Sabbath":
Ако прочетеш сравняването на ходове и двигателни качества на автомобилите от различни марки в един и същ клас ще видиш, че се различават в рамките на статистическата грешка.
Остава дизайн, допълнителни джиджявки, цена, срок на доставка, които определят решението за покупка.
Няма нищо странно в това - нормално е.
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноНе е точно така,защото 40 процента от автомобилите са над 20 години,а само 5 процента под 5 години.Не че няма такива,които парадират с автомобила си,но са незначителен брой от всички милиони шофьори.Автомобилът е необходимост,а не лукс.
baba_zozolana
Рейтинг: 996 ВеселоЗа България не знам, но гледам, че в Лос Анджелис личните автомобили вече са запратени в архива на историята.
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Броня до броня преди Деня на благодарността 2017 г.:
https://www.youtube.com/watch?v=TgXbhmacqbM
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноЗависи какво точно гледаш по телевизията.Аз например следя спортни предавания и научно-популярни филми.Спортните събития могат да се гледат и в Интернет,но често са с лошо качество или насичат.Научно-популярните филми не всички ги има в нета.А и удоволствието да гледаш филм било научно-популярен или игрален на телевизор с включен долби съраунд не може да се сравнява с монитора или таблета.
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноАбсолютно задължително е в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години. Както виждате, малко по-малко, но и "туземните държави се развиват и при население някъде около 8 млрд., как си представяте около 6 млрд. автомобили?
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноТо и жените накрая ще станат общи и ще настъпи комунизма.Само че под друго наименование.
zyx
Рейтинг: 229 ВеселоЕдин заменя 12 автомобила , но само по средни стойности. По абсолютни стойности , в 8 часа сутринта на 12 шофьора им трябват 12 коли, в 9 часа на 12 - 5 коли, а в 10,11 и 12 часа на 12 шофьора им трябват по 2 коли, в 13-16 часа - по 1 кола, а и в 17 часа - 10 коли и т.н. Ден преди Великден им трябват 12 коли за няколко дни постоянно, а пък някоя дъждовна неделя на 12 им трябват 2 коли.
Т.е. изобщо не е вярно това твърдение, дето е правило вятър на тая псевдоконференция. За да стане вярно трябва да се разхвърля програмата на хората за да махнат пиковите стойности на използване на автомобил. Но ако се направи това, изобщо не е нужен споделен автомобил, защото и личните няма да се застъпват в графика.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
дерибеев
Рейтинг: 1412 НеутралноДо коментар [#27] от "k_":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васа кога се промени политиката имаш ли наблюдение ? или е просто съвпадение .
дерибеев
Рейтинг: 1412 ВеселоДо коментар [#34] от "musashi75":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васдай дефиниция за "жените" , че както са я подкарали
cristo_n
Рейтинг: 450 Неутралноcristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#35] от "zyx":
На всички тези хора не им трябват коли, трябва им транспорт! Прочети горното ми мнение.
cristo_n
Рейтинг: 450 Веселоquatro_4x3
Рейтинг: 554 НеутралноСъщото ще е със споделените. Като чакаш няколко пъти по половин-един час да дойде "споделен" автомобил и през това време децата ти чакат в детската градина и училището да ги вземеш, ще отидеш и ще си купиш някаква кола. Споделените автономни коли ще заместят такситата, бакшишите да му мислят, но ще заместят малко от личните коли. Съвсем друго е да разполагаш във всеки момент с личния си автомобил. Отделно винаги при обясняване на предимствата на споделените коли се пропуска, че едни хора се возят в евтини таратайки, а други в скъпи и луксозни коли. Особено при автономните споделени, без шофьор, не знаеш в какво състояние ще пристигне, как са я освинили возилите се преди тебе. Като ти дойде някоя, в която се е возил някой пиян и е повръщал вътре, ще ти мине мерака за подобна кола. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
zyx
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#40] от "cristo_n":
Разбира се, че им трябва транспорт! Трябва им индивидуализиран транспорт, които задововява специфични нужди, които изключително рядко съвпадат с тези на други хора. Ето давам пример с твоите маршрутки. Може да се дадат 1 000000 варианта в които всеки тръгва за Гърция по различен начин и със чисто свой темперамент на тръгване - едни ще закъснеят с тръгването , други трябва да оставят котката на бабата, трети ще минат преди това през лекаря за детето,...пети искат шкембе на Кресна..., четвърти - скара на Миро, ама яде бавно, а друг бързо, шести иска да мине и през Солун за 30 минути, за 1 час, за един ден и т.н. Ти пишеш за едни силно опростени действия дето не се случват на практика в 90% от случаите. Ако става дума да се превърнем в роботите на Азимов, дето стоят в ниша в стената и всичко им е програмирано всичко за целия живот - Не , благодаря! Това не е ефективно!
realguru
Рейтинг: 1473 НеутралноЗависи от това къде живееш, дали имаш място за паркиране, дали имаш пари да поддържаш кола, етц.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#32] от "musashi75":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles"
Зависи какво точно гледаш по телевизията.Аз например следя спортни предавания и научно-популярни филми.Спортните събития могат да се гледат и в Интернет,но често са с лошо качество или насичат.Научно-популярните филми не всички ги има в нета.А и удоволствието да гледаш филм било научно-популярен или игрален на телевизор с включен долби съраунд не може да се сравнява с монитора или таблета.
"
1. Това е въпрос на предпочитание. Аз имам голям извит телевизор със саунд бар. Разботи непрекъснато ... но като фон. Жена ми в хола не гледа повече от 10 минути на ден. Тя си гледа нейни неща на лаптопа. Аз гледам по един филм или някое друго предаване за коли или Дискавъри или НатГЕо .. нещо от този тип. Но поне 80% от времето гледам в компютъра.
ПОнеже съм на възраст използвам 19 инча екран с 4К резолюция. Гледам го от 50 см. Това е абсолютно сравнимо с 60 инча от 5 метра. Слушам звука на хубави слушалки, така че и това е абсолютно сравнимо или дори по-добро от съраунд саунда на ТВ.
2. Децата ми просто са свикнали да гледат само това което им харесва в момента в който им харесва. За тях концепсията да чакаш за да гледаш нещо е непозната. Също им е странно как всички ще гледат едно и също нещо в едно и също време.
Аз имам Xfinity кабел, така че мога да гледам 95% от всички предавания On Demand - Когато си поискам, както по ТВ, така и на всеки мобилен носител навсякъде по света. Само трябва да имам интернет. Освен нормалните 900 + канала в които са включени HBO, Cinemax, Stars .... имам още Hulu, Netflix, Amazon и още няколко интернет канали които също си имат собствени тв сериали и предавания. Новините предпочитам да ги чета а не да ги гледам.
Така че не съм ограничен нито от качеството нито от връзката, нито от географското ми разположение, нито от времето. За мене това се случи в последните 4, 5 години. Мисля че и преди това имаше такива възможности но аз не съм ги ползвал.
Разбира се има хубави филми които си заслужава да се гледат на голям екран в киното. За мене има някакъв чар да се облечеш и да отидеш на кино, после на вечеря и да обсъждаш филма. Но това си е цяло събитие. Къде от нямане на време, нямане на подходящ филм, къде от мързел ... не ми се случва често. На 3, 4 месеца веднъж.
Като сложиш че и 90% от пазаруването ми е по интернет и 50% от работата... ако има нещо което ще убие автомобила то това не е Убер а телекъмюта. Сега с малко планиране мога да не излизам от къщи повече от веднъж в седмица. Сигурен съм че до 5 години ще мога никога да не излизам от дома си ако не искам.
За мене дори и това не отменя личния автомобил. Аз обичам веднъж в месеца да отида на един пуст плаж. Сядаме с жена ми на две столчета и си пийваме коктейли и ровим с крака в пясъка. Винаги го правя пред седмицата. За работата ми е достатъчен телефона - на него си виждам всички емейли, мога да редлайнвам чертежи и схеми, мога да правя конферентни митинги. Комуникациите и телекъмюта ще убият всекидневното пътуване както електронните файлове убиха принтерите., Както Облака уби ЦДтата и Хард Драйвовете. Аз от 2, 3 години почти нищо не държа на компютрите си. Всичко е на Облак достъпно от всякъде. Насилвам се да правя по едно копие на месец на един екстърнал драйв. Това е бъдещето не пътуване в трамвая или метрото или с Убер. А личния автомобил е нещо с което аз поне не мисля да се разделям. За мене той е огромно удоволствие. Нищо не може да замени 2, 3 часа каране по красив планински път. Хубав обяд в някое далечно ресторантче. После пак малко каране и да гледаш залеза над океана с едно хубаво розе в ръка ..... Мммм. Който иска да споделя. Аз не искам.
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#43] от "zyx":
Аз говора с перспектива от примерно 50 години. В първото ми мнение по темата съм писал, че "в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години". Разбира се, в един такъв прозорец от време ще се случи и промяна в мисленето на хората и в поведението им. Ти говориш за хората сега, разлигавени от личния автомобил. Преди 50 години, когато са пътували предимно с влакове и автобуси, или преди 100 години, когато са пътували само с влакове, дали е имало проблем с "котката на бабата, лекаря за детето, шкембе на Кресна, скара на Миро"? Не нали. Тръгнал си нанякъде и следваш правилата. Ако не ги следваш, системата те изхвърля. А иначе, лични автомобили ще има, разбира се, но както се казва в заглавието, ще бъдат екзотика. И който иска да плати 1000-2000 лв за "шкембето в Кресна" и "скарата при Миро", защото данъкът върху личните превозни средства ще е там накъде, той ще си кара собствена кола.
Преди 4 години точно в Гърция се запознах с една двойка от Виена. Момичето беше в напреднала бременност, а ние бяхме тогава с малко дете, та имахме тема за разговор. Та като започнах да им давам съвети за бебешките столчета за кола, момчето ме прекъсна, че нямали кола и не възнамерявали да имат поради високите данъци във Виена. Така че, с това безумие, не просто всяко семейство, ами всеки човек (както е тръгнало в България) да има кола, колкото и дори на мен да ми е неприятно, в един момент ще трябва да се сложи край.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноЧестно казано аз не се задълбавам чак толкова в Дневник. Не съм сигурен че споделената икономика има нещо общо със Социализма. Честно казано за мене тя си е чист капитализъм. Факта че най-социалистическите държави работят упорито срещу споделената икономика е показателен.
Точно Соца иска да държи всичко под контрол и на тях им бърка в задника Убер и АирБ§Б анд други. В Париж забраняват Убер. Защо? Ами защото бакшишите стачкуват и кметството не може да контролира Убер. Аз 100 пъти предпочитам хубава частна кола да ме вози вместо опърдяно такси с бакшиш хитрец вътре. Когато пътувам частно абсолютно никога не използвам хотели, само VRBO. За половин цена в хотелска стая си избирам хубав апартамент в хубав квартал. По същия начин можеш и частна кола да си рентваш вместо рет-а-кар.
Интернета и комуникациите промениха света. Споделената икономика е следствие на това. Споделянето на автомобили също е следствие на това. Дава ти още една опция. Ако рядко ползваш кола защо не. Ако живееш в голем град, защо не. Имаш повече избор, нищо лошо не виждам в това. Това не са либерални идеи. Това са силно капиталистически идеи а истинският капитализм се отличава с либералните си идеи за икономика определена от пазара не от кметството на Париж или на София. Ако ти имаш кола която искаш да направиш Убер или Лифт такси си е твоя работа. Ако имаш апартамент който искаш да даваш под наем на ден вместо за постоянно - това си е само твоя работа! Плащаш си данъците върху доходите които правиш от тази дейност и точка. И колата и апартамента си използваш по предназначение. От тук нататък кметство, правителство няма какво да ти се месят! Това е свободната частна инициатива или Free Enterprise (което означава Капитализъм на Английски) Всеки опит да регулират или забраняват тази дейност е изкуствена пречка типична за Социализма.
Ако обаче кметството в София започне да дава коли за споделено ползване на някакви изкуствени цени и да финансира тази измама с пари взети от завишени данъци за лични автомобили - е това вече си е чист Социализъм и аз съм против. Може да си сигурен че в България ще забранят Убер и Лифт но ще се опитат изкуствено да наложат някакво споделяне, ще има нещо като търг за това кой може да дава коли под наем, ще го спечели някоя Гинка Върбакова или Сисой Сопорлиев от Горно Чепръчево, нищо няма да работи като хората и всички ще псуват и ще си карат 20 годишните дизеляци. Има Социализъм като във Франция който е тъп. Но има и Социализъм като в България и Русия -той се нарича Олигархичен Соц и той е много, много по-тъп и вреден. Ако говориш за този Соц - напълно си прав! Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
musashi75
Рейтинг: 0 Неутрално[quote#41:"cristo_n"][/quote]
Каква визия-откъде накъде някой ще ми посяга на правото на частна собственост?Щом съм си регистрирал автомобила според правилата,плащам данъци,винетка и съм минал годишен технически преглед никой не може да ме задължи да не ползвам автомобила си.Всъщност може ,но си е комунизъм.Ако щеш го наричай визия,но пак си е комунизъм.
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноС други думи рекламирахме новия бизнес на шефа. Няма лошо. Ама ако беше ясно обозначено като реклама.
Covid live matter. Stop the genocide.musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#45] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
И аз много обичам да пътувам с автомобила си по ненатоварени извънградски пътища.Прави ми удоволствие да шофирам,а пък и колата ми е"СитроеН" с хидравлично окачване и вози много комфортно.Личният автомобил е свобода.Ама и това искат да ин отнемат "визионерите".
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#42] от "quatro_4x3":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesНе знам защо мислиш за споделените коли само като някакви си микробуси собственост на фирма или кметство или държава. Може да има и такива но не това беше оригиналната идея за споделена икономика.
Убер не е първия опит за такова нещо. Много преди Убер в Бей Ериа имаше и сега има Интернет сайтове за Кар Пул. Тук трафика е много тежък особено сутрин и вечер когато хората ходят на работа. Но има една лента на пътя в която могат да се движат само коли с поне двама човека вътре. Докато другите 5, 6 ленти едвам пълзят тази Кар Пул лента е празна и колите хвърчат там. По интернета можеш да намериш хора които пътуват приблизително от мястото където живееш до мястото където работиш. Свързваш се с този човек и се уговаряте един ден ти да караш, втория ден той да кара. Така пестите бензин и пътувате много по-бързо защото използвате тази лента за двама. Това стана много популярно. Започнаха да се събират и по повече от двама. Започнаха да се включват и хора които в момента нямат кола или не могат да карат или не обичат да катрат. Така някои се редуват да карат други дават малко пари за да се возят само. От там се зароди и идеята за Убер - така или иначе отиваш на работа в натоварен пик час защо да не вземеш и някой друг с тебе ако е в твоята посока и да направиш някой лев. Постепенно някои хора започнаха да си работят като такси в удобно за тях време. Това е умното на споделената икономика, че не е необходимо да добавяш нови измислени микробуси, Колите вече си съществуват ти само ги споделяш. Това решава два проблема едновременно.
Хубаво ама това не се харесва на Социалистическите държави главно в Европа. Затова те не ти разрешават да споделяш това което вече е на пътя така или иначе. Затова те започнаха да излизат с разни налудничави идеи за микробуси, електрички и други но само след като забранят истинското споделяне сред хората - нещо което разтоварва трафика и дава възможност на няколи хора да направят някой лев.
Защо се забранява Убер и Лифт? Това са коли минали технически преглед и сертифицирани от държавата да возят хора! За това собственика е платил! Всеки лев който собственика вземе от услугата се счита за доход върху който също се плаща данък. Къде тук е измамата? Защо кметството я забранява тази услуга и това споделяне. Защо не иска да намали колите на пътя и при това да събере и малко данъци? Защо трябва да се пробутват идеите за някакви несъществуващи микробуси полу-маршрутки, полу-електрически, полу-собственост на някоя мутра? Кое точно не е ясно от термина Споделена Икономика? Или ще разрешат споделяне ама само ако споделяме с Гинка Върбакова и нейните микробуси.
Това е едно от нещата което започна като хубава идея в Америка и сега ще се осере тотално чрез регулации, спекулации и маструбации както винаги става в Соца. Румънски учени ще пишат глуповати статии за бъдещето вместо да оставаят пазара сам да си намери най-доброто решение.
Лео
Рейтинг: 1113 НеутралноПоредният текст, подготвящ ни за новия световен мир. Под привидно милата "споделена икономика" се крие фактът, че богатите ще стават по-богати и ще имат повече собственост, а бедните - по-бедни и ще имат по-малко собственост, която на някой вече му е хрумнало, че може да е споделена. Против съм консуматорската лудост всеки да има автомобил и да пътува само с него, но всичко трябва да е въпрос на регулиране, търсене и предлагане. А в света, накъдето е тръгнал, регулирането ще зависи от предлагащия...
k_
Рейтинг: 905 НеутралноДо коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Няма спор, че споделената икономика не е соц.
Обаче "споделена икономика", регулирана (стимулирана или както там го наречем) от община/държава вече е соц.
Иначе щото питаха горе, за мен лично обръщане на 180 градуса в ред политиката беше, когато се отвориха на темите за спасяване на човечеството от прегряване и после с ВЕИ измамата, особено у нас.
До коментар [#39] от "cristo_n":
Няма нужда да чакаш 50г да видиш визията си реализирана.
Това и сега го има. Просто вместо да го правиш толкова сложно с контейнери и заявки по интернет да дойдат да те вземат от къщи с децата можеш да си поръчаш такси да те откара до автогарата и там в уречения час ще те вземе автобус и споделено да пътуваш в Гърция или където искаш.
Ако дадеш бакшиш и помолиш шофьора ще ти занесе багажа до автобуса.
Не съм убеден, че ако твоят вариант се реализира - да бъдат задоволени потребностите на всеки по всяко време на денонощието от обществен (или споделен) транспорт ще има по-малко автомобили (или ванове, ако предпочиташ) по улиците.
Както споменах по-горе, твоята визия е пробвана в СССР отдавна.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноНе виждам визионери тука. Споделената икономика си работи на пазарен принцип и не и е необходима "помощ" от кметицата на София. Ако има желаещи за споделени микробуси някой ще направи фирма с такива микробуси и хората ще са щастливи да се возят и човека ще направи пари. Ако никой не му се вози на микробусите ще фалира и нито държавата нито кметството ще пострадат от това.
Тя визията е измислена преди 250 - 300 години - нарича се Капитализъм и той се саморегулира.
Истинските визионери си залагат парите и правят бизнеси. Ако визията им е вярна - стават милионери. Ако е грешна - фалират и спират да са визионери.
Тези тука са измислени бюрократи които правят визии с пари на ЕС и на гърба на данъкоплатците. Типичен Соц - смачкай хората с данъци, обери им парите в името на светлото бъдеще, дай концесия на Делян Пеевски или Гинка Върбакова за някакъв имагинерен парк от много специални микробуси за споделяне. Убий всяка конкуренция преди това така че услугата да бъде скъпа и скапана. Важното е да се прави в името на народа и на светлото бъдеще. Изпитана формула. Междувременно концесионерите стават милионери, кметицата и тези зад нея се усмихват предоволно, мутрите пак си карат където и когато искат, народа псува и вика че не сме бяла държава. Но иначе "бъдещето е дошло" в София ... или може би си е отишло, никой не знае. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#53] от "k_":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesВ Капитализма Държавата или Правителството нямат право чрез регулации да избират губещи или печеливши в икономиката!
Няма нищо лошо в споделянето между хората. Всеки си плаща данък върху печалбата която прави и това е. Дали Лифт ще спечели повече или Убер или някоя друга платформа, до толкова доколкото всички плащат еднакви данъци, всичко е ОК. Ама бакшишите щели да умрат от глад. ОК, ако не могат да се сетят да станат шофьори за Убер или Лифт ... заслужават да умрат.
Преди 130 години така са мрънкали производителите на свещи. Добре че електричеството е открито и комерсиализирано в Америка. Във Франция производителите на свещи щяха да направят стачка и за да не се влошава безработицата щяха да забранят електричеството.
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноКомунизма е споделяне на чуждото ,не на своето.Собствеността представлява изллючително право на собственика да ползва,владее прибира плодовете и разпорежда с обекта на собственост и още нещо,което се забравя често и от юристите,право да ограничи другите от достъп до обекта на собствеността.Споделената собственост превръща тези права в неизключителни и отказ от право да ограничи другите от достъп до обекта на собствеността,като се печели поевтиняване и удобство срещу нещо,което реално не ни ползва.Ако разбира се се решат някои лигистични проблеми,което според мен ще стане с безпилотен автовобил
k_
Рейтинг: 905 НеутралноДо коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Относно визионерите.
Някъде през 2007 година официално го чух че до 2020-та (след по-малко от две години) трябва да се мобилизираме и намалим световната температура с 2 градуса.
Каза го Меркел на среща на Г-7.
Е, мобилизирахме се. Видяхме какво стана.
Ако я нямаше тази "мобилизация" на държавно ниво отдавна технологиите за ВЕИ енергия да са се развили достатъчно и отхапали значителен дял от фосилните и ядрените енергийни източници.
Вместо това се обзаведохме със климатични олигарси, проникнали на най-високо ниво (в глобален мащаб) в политиката и икономиката и налагат правилата.
Дори и в Германия митата срещу внос на по-ефективни ВЕИ са дерящи, а най-големите им компании са освободени от такса/данък "зелена енергия".
За у нас да не споменаваме.
Христо Бисеров, Прокопиев, Пеевски и Генка в една лодка по-икономически интереси спасяват планетата.
Dwight Schrute
Рейтинг: 174 НеутралноТова не е проблем. Например при СПАРК и в момента можеш да оставиш отзив за предния ползвател веднага щом се качиш в колата. Когато си мърляч и не спазваш правилата, получаваш кофти рейтинг и системата те маргинализира или блокира нацяло.
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноДо коментар [#50] от "musashi75":
До коментар [#48] от "musashi75":
Нито някой ще ви посяга на правата,нито на собствеността нито на нищо.Просто още една възможност,от която никой не Ви задължава да се възползвате.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноВинаги има начин едно нещо да се направи правилно и грешно. Мита и други ограничения са против свободната търговия и изкривяват пазара. Аз съм против това което Тръмп ще направи сега с мита върху стоманата и Алуминия. Ще помогне на 200,000 металурзи но ще навреди на 6,500,00 други работници които зависят от ниските цени на тези метали.
Същото и с ВЕИ - има начини тези неща да се поощряват правилно има е неправилен начин. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
quatro_4x3
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#51] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Това , за което пишеш е вярно, но предимно за големи, милионни, градове, в които се пътува на по-дълги разстояния. В градове с 200 000-300 000 жители, в които пътуваш по 15-20 минути с колата, ако трябва да отделиш още 5-10 минути за да отидеш да вземеш още някой с тебе, просто е безсмислено.
В моя коментар имах в предвид предимно споделянето на автономните коли и идеята те да заместят личните. Целта е да ни накарат да пътуваме с таксита и да не ползваме собствени коли. В основата е печалбата, прикрита с приказки за екология. Това, което се предлага, ще намали незначително броя на автомобилите. В пиковите часове ще е нужен голям брой коли, голяма част от които през другото време ще са ненужни и ще престояват по същия начин както е сега. Както и да ги споделят, хората тръгват от различни места и до различни. Само в някаква част от пътуването пътят е един и същ. Затова и лентата, за която ти пишеш, е празна и в нея се пътува бързо, не ги устройва. За сега всички само врачуваме, дори и специалистите. Скоро ще започне да става ясно как ще е. Поне 50% съм сигурен, че ще е нещо, което сега не коментираме и не съществува като идея. Всички варианти, които се въртят в момента ми изглеждат доста напудрени, всеки си хвали "стоката".
quatro_4x3
Рейтинг: 554 Неутрално[quote#58:"vat69"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Това само намалява вероятността от проблеми, но не ги премахва. Системата ще го блокира след като е освинил колата. По-малко освинена ли ще е колата, в която пътуваш, след като изпратиш отзив?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#62] от "quatro_4x3":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа.
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноМоите коментари са в отговор на коментар 33.Иначе нямам против такъв вид бизнес,щом има ниша за него.
Dwight Schrute
Рейтинг: 174 НеутралноНаказателният кодекс и правоохранителната система също само намаляват вероятноста от проблеми, но не ги премахва....
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#61] от "quatro_4x3":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesВ градове от 200-300 хиляди споделено пътуване може би не работи толкова добре но и проблемите не са толкова сериозни колкото в над-милионни градове. Всяка ситуация си има своите особености. Аз не казвам че едно решение е за предпочитане пред друго. Просто казвам че споделената икономика е нещо много умно и ефективно, Нещо което стана възможно само след развитието на Интернета и комуникациите. Без интернет и без смартфони повечето от тези решения са неизпълними. Това е класически случай на технология като "Force multiplier" Технологията ни позволява да превозваме повече хора с по-малко коли и в процеса да се правят пари. Това е чудесно.
Всички вариации на тази концепция ако се базирани на здрав икономически принцип са добре дошли. Дали че са лични коли като таксита от време на време. Дали ще са специални коли само за движение в града, дали ще са микробуси да кратки разстояния или автономни коли, всичко е ОК. Това което не е Ок е да се наказват едни или други групи в името на народа. Това никога до нищо добро не е довело.
Таралеж
Рейтинг: 2774 ВеселоПриятно съм изненадан да науча че и в България вече имало коли които може да наемеш на час. Дано скоро да разрешат и УБЪР.
mihomen
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#7] от "kilgore":
Нали има градски транспорт с него ще се ходи на работа! Като се замисли човек колко бързо се развиват технологиите, работното време на хората ще бъде намалено и респективно разпределено в различни части от денонощието. Струпването на работници в 08:00 часа и в 17:00 часа ще е в миналото.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДесните читатели в дЕсната медия решиха, че споделените ресурси са комунизъм.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРазбирачи, сър...
Или пък, че някой им отнемал правата да си имат трошка.
musashi75
Рейтинг: 0 НеутралноТози коментар 33 как ти звучи:
"Абсолютно задължително е в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години. Както виждате, малко по-малко, но и "туземните държави се развиват и при население някъде около 8 млрд., как си представяте около 6 млрд. автомобили?"
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 ВеселоНямам самочувствието на пророк и няма да ви кажа какво ще стане.
ЕретикЗнам само, че ми остават приблизително 20 години като шофьор, а може и по-малко. През това време ще си карам личната кола, защото не искам да пътувам в маршрутка с лимитиран багаж и по командата на анонимен компютър. Държа на обема на купето, на правото да реша с точност до минута кога ще тръгна и на личния разговор с жена си, дори да сме си омръзнали.
Със сигурност не съм единствен.
Николай Теллалов
Рейтинг: 664 НеутралноЗвучи разумно, но е твърде проблематично в текущата социално-икономическа система
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратznayko84
Рейтинг: 261 НеутралноХихи, добре са го измислили. Електронни пари, без личен автомобил. Новата форма на крепостен селянин. А са ти дръпнали шалтера, разбирай блокирали картата, а си умрел. Те така се отглежда послушно стадо.
Без коз
Рейтинг: 602 НеутралноПауноски е станал поръчков писател.
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Abc Bca
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#12] от "xpanutev":
В комуната любовта е безплатна, за т_уЙ.
Свинчуга
Рейтинг: 1149 НеутралноДо десетина години ще е факт. Значи в България до около 30, в зависимост от това колко време още ще управляват гербаво-патреотарските консервативни маймунки, за да се знае с колко години ще изостанем от нормалния свят.
Обичам да грухтя и плюскам.Дундурук
Рейтинг: 118 НеутралноАбе аз кола втора употреба не бих си купил повече, а тея ме карат изкъпан и изпран да сядам в седалка , дето са пърдяли стотици други хора преди мене, а може и друга работи да са правили в колата. :D
dante_18
Рейтинг: 284 НеутралноНикога няма да се откажа от личния си автомобил.
If you are going through hell... Keep going!Даже не знам кога за последно съм бил в такси, а в метро никога не съм влизал.
Даже не знам как се ползва.
dante_18
Рейтинг: 284 НеутралноХората живеят заради жените, парите и колите. Не знам колко жалък трябва да си за да се лишиш доброволно от това удоволствие.
If you are going through hell... Keep going!彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 121 НеутралноДо коментар [#46] от "cristo_n":
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28колега, за мен плещиш глупости, но всеки луд с номера си. надявам се да си достатъчно млад за да можеш да видиш какво ще е след 50 г и да видиш дали си бил прав или не. аз, по-скоро, няма да доживея таз твоя (не)бивалица, но както я описваш, хич не ми харесва, та не съжалявам кой знае колко.
Nikoi
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#45] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
точно така е ,както сте го описали ,всички на 50 имаме такива виждания за живота , а за личния автомобил не се безпокоя ,просто след някоя друга година ще си имаме дронове ,те ще ни носят където искаме и когато искаме -
eus47368223
Рейтинг: 30 НеутралноТо и тоалетната/банята във всеки апартамент е излишен лукс и разхищение на пространство и може и трябва да стане споделена за всеки етаж. Това е бъдещето.
Опс, те вече са го измислили в комуналките на СССР през миналия век... Прогрес...
kokoto2
Рейтинг: 129 НеутралноДо коментар [#39] от "cristo_n":
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝТова и сега го има, но му викат "куриерска услуга", но има доста прекачвания. Стоки от варна за бургас пътуват през стара загора(примерно), защото там им се намира разпределителния център....та незнам как ще стане ако искате пловдив-солун, а вместо това пътувате пловдив-софия-атина-солун...
Петко
Рейтинг: 731 НеутралноСценарият звучи реалистично само в големите градски центрове. В центъра на София съм си направил една сметка колко ми излиза да имам личен автомобил - амортизация, поддръжка, данъци, паркинг, винетки - към 500 лв на месец се получават, без горивото. За същите пари мога да ползвам краката си, градски транспорт, такси, спарк или кола под наем - според случая. В по-далечен квартал собствената кола става предимство, а в някои други градове и села няма алтернатива и така ще е и след 20-30 години.
Damnant quod non intellegunt.