След две поколения и над 1 милион продажби "Фолксваген" представи новия "Туарег". Колата ще дебютира първо в Китай.
След две поколения и над 1 милион продажби "Фолксваген" представи новия "Туарег". Колата ще дебютира първо в Китай. Новият "Туарег" е с близо 8 см по-дълъг от предшественика си (вече 4.88 метра), ширината е 1.99 м (+4.4 см). В резултат багажният обем е със 113 литра по-голям, като минималният обем достига 810 литра. Въпреки че автомобилът е по-голям, теглото е намалено със 106 кг. В салона прави впечатление пълната дигитализация, като всички настройки се правят през екрани, на дисплей се визуализира и приборното табло. Подобно решение се реализира за пръв път във "Фолксваген". Сред асистиращите системи за пръв път в модел на марката се предлага асистент за нощно виждане, който акцентира върху хора и животни близо до пътя.
Автомобилът може да бъде снабден и с адаптивен круиз контрол, който наред с другите помощни системи позволява колата да се придвижва без намеса на водача при скорост до 60 км/ч.
Фаровете са светодиодни, изцяло нова разработка.По отношение на задвижването "Фолксваген Туарег" ще се предлага като хибрид с обща системна мощност 367 конски сили, с два дизелови мотора (231 и 286 конски сили) и две бензинови предложения (340 и 421 конски сили). Серийно скоростната кутия е осемстепенна автоматична. Задвижването е 4Х4 с прехвърляне на въртящия момент от 70% към предните гуми, до 80 на сто към задните. Опционално "Фолксваген Туарег" е със завиващи задни колела.
При скорост до 37 км/ч те се завъртат в противоположна посока на предните, което намалява радиуса на обратен завой с 1 метър. При над 37 км/ч задните гуми завиват в посока на предните, което се отразява отлично на стабилността, особено при рязко сменяне на посоката на движение.Водачът на новия "Туарег" може да избира между пет режима на шофиране - еко, комфортен, нормален, спортен и индивидуален. В зависимост на избора на всеки от тях се променя работата на волана, трансмисията, окачването и асистиращите системи, както и реакцията на педала на газта.
Предлагат се и няколко режима за управление на системата за задвижване 4Х4 - "Сняг", "Пясък", "Трева"' и до две офроуд настройки.Окачването може да е стандартно с пружини и въздушно. Въздушното позволява "Туарег" да се приближи до земята с близо 4 см, за да се улесни качването и товаренето, както и да се повиши просветът с до 7 см за по-тежки офроуд преходи. Всъдеходът може да изкачи наклон до 60 процента, като в зависимост от окачването може да преодолее водни препятствия с дълбочина между 49 и 57 см. В салона новост е възможността предните седалки да са с масажна функция. Задните седалки са на релси, като се движат напред и назад с до 16 см. Наклонът на облегалките достига 21 градуса. "Туарег" може да се похвали с най-големият стъклен таван, монтиран в модел на "Фолксваген", като е дълъг 1.27 м и широк 83 см.
На разположение са също осветление за купето с избор между 30 цвята и озвучаване от "Динаудио" със системна мощност 730 вата.