"Кодяк" затвърждава мнението, че "Шкода" може да предложи изключително добри автомобили на разумна цена.
С пускането на "Кодяк" преди година и половина "Шкода" засили присъствието си в сегмента на кросоувърите. При дължина 4.69 метра автомобилът стана първият за марката с възможност да бъде поръчан със седем места. Досега не бях има възможност да тествам модела, който определено ме изненада приятно. Тестовият автомобил беше без допълнителните седалки, монтирането на които струва 1800 лева, като ме впечатли мястото пред коленете на возещите се отзад. Седалките на втория ред са на релси, което позволява вътрешното пространство да се променя според нуждите, както и облегалките да се поставят под различен наклон. Багажният обем варира от минималните 650 литра до максималните 2065 литра.
Уют в мрачни дни създава стъкленият покрив, които се простира чак до задните седалки.Работното място на водача е стилно и функционално, като приятно бях изненадан от качествените дървени фурнири в салона.
Приборното табло е с класически скали, между които има екранче за показанията от бордовия компютър.Моделът е поредният за марката, в която намира приложение стратегията "Просто гениално". В тестовия "Кодяк" присъстваха част от хитроумните приспособления - чадъри, скрити във вратите, интегрирано в багажника фенерче, система, която предпазва ръбовете на вратите при удар в паркиран наблизо автомобил (на снимката), кошче за боклук в джоба на шофьорската врата и закачалки в багажника. "Кодяк" излиза на пазара с пет двигателя, бензиновите предлагат 125, 150 и 180 конски сили. Дизеловите са със 150 и 190 к.с. Скоростните кутии са механична и автоматична с двоен съединител. Тестовият модел беше с най-мощния бензин, автоматик и задвижване 4Х4. Така екипиран, всъдеходът е доста пъргав за размерите и теглото си, като от място до 100 км/ч се ускорява за 8 секунди. В зависимост от нуждите и настроението си водачът може да избира между спортен, комфортен и екорежим. При всеки от тях се променя работата на скоростната кутия, автоматичната скоростна кутия, настройките на волана, реакцията на педала на газта.
На лице е и индивидуален режим, при които шофьорът може да комбинира различни настройки.За преходи извън пътя "Кодяк" разчита на специален режим, който гарантира максимална проходимост. Версиите със задвижване на четирите колела използват система, която активира задния мост при прибоксуване на предните гуми. "Кодяк" разполага с приличен просвет – около 19 см, което му дава добри възможности извън пътя. Разбира се, разходих кросоувъра по чукарите, като нито за момент не усетих проблем в придвижването дори по заснежен терен.
Голямо предимство извън пътя дава наборът от камери, които позволява да бъдат забелязани опасности около автомобила.В помощ на по-неопитните е асистентът за спускане по наклон, който поддържа зададената скорост и се стреми да вкара автомобила в зададения с волана курс. За целта електрониката управлява спирачките, стабилизиращата програма и газта. Тествах модела на магистрала и първокласен път, където той ми хареса с фокусираното върху комфорта окачване. Приятно бях изненадан от отличното обезшумяване на салона и незабележимото сменяне на предавките от скоростната кутия. Воланът е достатъчно информативен, лек в комфортен режим и по-тежък в спортен. При шофиране без мисъл за разхода на гориво консумацията при изминати 500 километра от София до Монтана и обратно и градско беше 8.5 л/100 км при 7.4 на сто по-книжка. Що се отнася до системите за сигурност, в "Кодяк" присъства всичко най-модерно. Тестовият автомобил разполагаше с предупреждение за напускане на избраната лента на движение, сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, адаптивен круизконтрол, система за полуавтоматично паркиране, комплект от четири камери, които генерират гледка от въздуха към превозното средство, и т.н. "Кодяк" затвърждава мнението, че "Шкода" може да предложи изключително добри автомобили на разумна цена. Базовата версия на автомобила се предлага за 46 960 лева с ДДС. С всички екстри за модела тестовият "Кодяк" струваше 70 130 лева с ДДС, което е доста прилична сума на фона на конкурентите.