За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноТая Радостина Петрова доста послъгва!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Ето и причината да го прави: "Тя допълни, че въвеждането на такова изискване ще убие още в зародиш идеите за изграждане от системи за велосипеди под наем в страната."
"Интересът клати феса" и слага чужди думи в устата!
blab
Рейтинг: 213 НеутралноНосете си каските и жилетките и не ги слушайте. Карам колело ежедневно в градски условия от 10 години и съм виждал достатъчно сериозни инциденти. Много от травмите могат да се предотвратят с каска. Жилетката помага на шофьора да ви види 2 секунди по-рано в опасна ситуация.
Големи яйца:)
Рейтинг: 668 НеутралноВ Италия също се опитаха да направят каските задължителни за велосипедистите, но в крайна сметка не се прие. И според мен това е правилното. Жилетките са задължителни само в нощните часове и в тунелите.
pet fire
Рейтинг: 2856 НеутралноТолкова ли е сложно да се сложи каска и светлоотразителна жилетка. Ако не помогнат, няма и да навредят, въпреки горното твърдение.
silverman
Рейтинг: 629 НеутралноИзискване за каска има в Германия!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноАбсолютно вярно! Тая Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция" ЛЪЖЕ! Пак някакви игри. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
ProTMG
Рейтинг: 162 НеутралноПрактиката от шофиране на автомобила ме убеди, когато се кача на велосипед задължително да съм с жилетка.
Уверявам всеки велосипедист, че от купето на автомобила нещата изглеждат доста по-различно.
И е изцяло в техен интерес да са ярко забележими.
Първо, защото те са далеч по-уязвими при конфликт /дали камъкът ще удари яйцето, или яйцето ще удари камъка - ефектът е един и същ/ ,
и второ, когато не са били обезопасени със жилетка, при всички случаи на инцидент те също ще са отговорни, и тогава шофьорът ще се размине в най-лошия случай с условна присъда.
blondofil
Рейтинг: 1283 НеутралноЗащо няма фоторубрика громяща велоталибаните?
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноИ във Великобритания! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Александра
Рейтинг: 624 НеутралноТвърдо против каски и жилетки. Дори за нощно време, ако се спазват и сегашните изисквания на закона за наличие на светлини и светлоотразители на велосипедите, това би било достатъчно. През лятото, когато най-много се кара колело, тези изисквания биха били в тежест на велосипедистите. А и достатъчно изследвания има по въпроса от други държави, които не показват никакво предимство за задължителни каски и жилетки, макар и на пръв поглед да изглеждат логично обезопасяване. Ако мен питат, по-добре да вкарат изискване за задължително огледало за обратно виждане. И то е спорно в някои случаи и може да разконцентрира велосипедиста, но в повечето случаи е от полза.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#2] от "blab":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMМожеш ли да посочиш изследване за "много от травмите", предотвратени от каска?
Охлузни и контузни рани по дланите?
За тия 10 години всеки път ли носи каска? За какво ти помогна?
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#1] от "quatro_4x3":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMРазбира се, всички желаещи ще се юрнат да си купуват каски и жилетки, да си ги носят за всеки случай.
SV
Рейтинг: 8 НеутралноНикой от "Велоеволюция" не предлага да се забранят каските или светлоотразителните жилетки. Въпросът е, че това създава дискриминационно и силно рестриктивно изискване към част от участниците в движението, което ще доведе до намаляване на велосипедистите, а не до предпазването им.
Защо пешеходците не се движат с каски и светлоотразителни жилетки?
Тези промени са продиктувани от факта, че МВР е абсолютно неспособно да прилага Закона за движението по пътищата, поради което ръководството му - за по-лесно - решава да елиминира част от участниците в движението. За да им е по-лесно на тях!
Политиката на държавата трябва да бъде в насърчаване на велосипедния транспорт. Това е екологичен, изключително здравословен и съвременен начин на придвижване, който бележи масов ръст в цял свят през последните години. Само тук се чудим как да го убием, за да можем да си караме 20-годишните морги, бълващи талази от токсичен дим.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#3] от "Големи яйца:)":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMДори се оказа, че нямат отношение към травмите на колоездачи.
“Many people have theories to say that cyclists can make themselves safer if they wear this or that,” Dr Garrard said.
“Our study suggests that, no matter what you wear, it will do nothing to prevent a small minority of people from getting dangerously close when they overtake you.”
http://www.canberratimes.com.au/act-news/highvisibility-clothing-wont-help-cyclists-20131127-2y9jl.html
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноА най-добре без велосипеди по пътищата за автомобили! Мотоциклетистите с каски, автомобилите с колани и въздушни възглавници, а велосипедистите да си карате кой както му дойде! А не искате ли да спрем да си караме автомобилите, че да ви освободим пътищата да се размотавате на воля необезпокоявани от никого и нищо????? Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#4] от "pet_fire":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMДа, обемно е, скъпо е, и няма никакъв практически смисъл.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноЩо за безумие? https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноПешеходците също са по-видими ако светят.
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMТях кога?
zle_platen_trol
Рейтинг: 418 НеутралноМоя съвет към велосипедистите е да не забравят, че макар и на колело те са участници в движението, които освен права имат и не малко задължения. Напоследък ми прави впечатление все по- арогантното поведение на колоездачите на пътя, в парковете и общо взето навсякъде, където може да се кара колело.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#9] от "quatro_4x3":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMJesse Norman
(@Jesse_Norman)
To be clear: there is no “plan” re: compulsory helmets or hi-vis for cyclists as suggested in @thetimes. As @BikeBizOnline reported, I don’t take a position on this. It’s sure to be raised in the consultation, and we will consider it based on the evidence. https://t.co/FppxgRXHPA
November 24, 2017
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/nov/24/no-plan-to-make-cycle-helmets-compulsory-in-safety-review-minister
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноНе, велосипедите под НАЕМ! Ако трябва да си носиш каска и жилетка, няма да има кой да ги наема и да ПЛАЩА, освен ако не тръгваш с тази цел от къщи и си ги вземеш. Тя сама си го е казала с половин уста. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Stanko
Рейтинг: 213 НеутралноМалеее, това наистина е БЕЗУМИЕ! И в същото време досега не съм видял някой да глоби тапирите, които карат колело по тротоарите.
Винаги съм се гордял, че съм изряден участник в движението, но каска, за да карам с 15-20 км/час, няма да сложа. Ако го приемат това ще е поредната разпоредба, която няма да се спазва.
tvr18355030
Рейтинг: 110 НеутралноНай-добрия начин да се рекламира колоезденето и градския транспорт е като всички се качиме по автомобилите си и запушиме стабилно града. Да покажеме на автоталибаните, че всеки велосипед на пътя реално е в тяхна полза.
Deemer
Рейтинг: 616 НеутралноЗа жилетката може и да има ефект.
Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.Лично на мен каската ми създава неудобство. А и каската е само за мен лично, тя не променя нищо за останалите.
Stanko
Рейтинг: 213 НеутралноЛъжа.
Viva la Evolution
Рейтинг: 675 НеутралноВ Холандия преди години бяха опитали подобна дивотия и цялата страна беше излязла на бунт. Но тук велосипедистите са изключително малко и всякаква репресия срещу тях ще мине без проблеми. Също в Холандия е позволено и на малките моторчета /скутерчета/ да движат по велоалеите и пак без каска и движението е много рационално, като цяло. Почти няма коли, а велосипедите са мнооооого.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Stanko
Рейтинг: 213 НеутралноСъгласен съм, че е крайно време наглеците, каращи велосипед, да бъдат санкционирани. Това не се прави, защото кукуте ги мързи. Ефектът от този проектозакон обаче ще е нулев - няма да се спазва, ама иначе всички ще сме нарушители.
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#13] от "SV": "Въпросът е, че това създава дискриминационно и силно рестриктивно изискване към част от участниците в движението, което ще доведе до намаляване на велосипедистите, а не до предпазването им."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Глупости, мотоциклетистите също са длъжни да ползват каски.
"Защо пешеходците не се движат с каски и светлоотразителни жилетки?"
още една глупост! Пешеходците не се движат сред автомобилите, а и скоростта им е 4-5 км/ч - незначителна.
Целият ти коментар е като цитираното, излишно е да продължавам.
Да виждаш някой да те убеждава да НЕ караш велосипед??? Карай си го. А защо велоталибаните МНОГО държите да убедите всички да карат велосипеди??? Остава и да се мислите за по-умни от останалите, които не са способни да открият "огромните" предимства на велосипеда! Живейте си с маниите, но не ги натрапвайте на другите!
Dankol
Рейтинг: 483 НеутралноИ шофьор съм , и с колелото минавам 200-300 километра на седмица , и подкрепям идеята за каски и жилетки . Даже не е зле колоездачите да минават и някакъв олекотен курс с изпит върху закона за движение по пътищата , че има и доста боси върху материята , а са върху платното в 80 % от времето .
Stanko
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#9:"quatro_4x3"][/quote]
И това е лъжа.
То вярно тук е свободен форум, ама мислех, че лъжите са предимно по отношение на Русия.
Незнайко
Рейтинг: 2758 НеутралноДо коментар [#5] от "Anfil":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЯ пак?
https://www.bussgeldkatalog.de/helmpflicht-fahrrad/
Камен
Рейтинг: 844 НеутралноХубаво, но тогава дай да направим и пътища само за велосидпеди?
То и сега май имаше забрана в някой си член от закона - когато на пътя има изградена велоалея, тогава не можеш да караш в лентата за коли.
Иначе велосипедите по закон са ППС, и също както МПС-тата имат право да ползват пътната мрежа, както всички граждани на страната.
ilinko
Рейтинг: 768 НеутралноШофьорите инстинктивно ги приемат за по-защитени и не са толкова внимателни
По тази логика, ако велосипедистите карат голи, шофьорите ще са още по-внимателни...
quatro_4x3
Рейтинг: 514 Неутрално++++++++++++++++++++++++ Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Николай Георгиев
Рейтинг: 462 ВеселоНе видях смислен довод против каските, освен "не ми е удобно".
quatro_4x3
Рейтинг: 514 Неутрално[quote#33:"Камен"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Ми да направим отделно пътища и за ония с ролковите кънки, бордове, каруците и за всеки за каквото му скимне! Като ще ползваш пътищата, ще спазваш законите, ако не - карай си колелото на някоя поляна.
Stanko
Рейтинг: 213 НеутралноА защо не и наколенки и налакътници? Имате ли смислен довод срещу тях или сте за?
ilinko
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#36] от "Николай Георгиев":
Доводът е, че при задължително носене на каска ще има намаление на броя на велосипедистите. Хората няма да се качват спонтанно на колела, а ще трябва да го планират.
quatro_4x3
Рейтинг: 514 Неутрално[quote#33:"Камен"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Поискайте да карате и по автомагистралите, нали сте граждани с равни права??? И без каски и жилетки. Или има нещо, което ви прави по-различни и не искате там?
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#4] от "pet_fire":
Миний аав адуучин хүн"Толкова ли е сложно да се сложи каска и светлоотразителна жилетка. Ако не помогнат, няма и да навредят, въпреки горното твърдени"
Сложно е, щото ако отидеш на работа или училище/ университет с колело къде ще я развяваш цял ден тази каска? Или ако тръгнел по магазините и кафетата?
johnniewalker
Рейтинг: 683 ВеселоЧакащите за трансплантации харесват това! Papa was king of the bongo...
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#21] от "galio":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Казвали са ми, че е задължително и не съм се интересува специално от това. Но като гледам по улиците, а дори и от снимката от твоя линк се вижда, всички карат с каски и жилетки. Освен това слагат отпред и отзад и на каските си мигащи светлини. Сам направи разликата между каращите велосипеди във Великобритания, които сами, без да са задължени, ползват каски, жилетки и допълнителни светлини и приматите-велоталибани в България, които се противопоставят на мерки за собствената им безопасност!!! Аз не мога да уважавам такива хора и да им съчувствам.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ВеселоКарам от четири години по междуградски шосета. Даже в момента съм на велопоход на Беласица. Имам
Миний аав адуучин хүнСигурно поне 6 месеца на пътя само. От опит казвам, че велосипедист пада странично, а каските за велосипедисти са за защита отгоре, а не встрани. Глава съм си ожулвал един път, но длани и колена - много пъти. Ако има смисъл от предпазни мерки то по-добре ръкавици и наколенки. Каска е нужна при планинско офроуд спускане, което няма нищо общо с движението по шосе.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#40] от "quatro_4x3":
Миний аав адуучин хүн"Поискайте да карате и по автомагистралите, нали сте граждани с равни права??? И без каски и жилетки. Или има нещо, което ви прави по-различни и не искате там"
Аз съм карал няколко пъти по магистрала. Много по-леко е, защото наклоните са по-малобройни и по-малко стръмни.
Но най-вече е по-безопасно,защото карайки по аварийното платно колите минават на 3-4 метра от мен, а по обичайното шосе на 0,5-1 метър и то в най-оптимистичния случай.
wwwtoчkacom
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#44] от "Веселин Дечев":
Най-разумното изказване.
johnniewalker
Рейтинг: 683 ВеселоКакто казвах преди време когато се дискутираше по-големи данъци, глоби и такси за старите автомобили и/или дизеловите автомобили - след като се почне с една група винаги неминуемо се минава към следващата и следващата.
Papa was king of the bongo...Как им е сега на КОЛездачите? Още ли харесвате глобите и ограниченията? Като преглътнете това следващото ще е за цвета на каската. После за шарките по жилетката. После една таксичка дето ползвате повече кислород. После просто ще ви наложат разрешителен режим с доказване на нужда пред КАТ....
Изобщо трябва да си МНОГО, МНОГО, МНОГО не-умен за да не разбираш, че всяка власт мечтае да превърне гражданите в мълчаливи, послушни пионки за да остане на власт завинаги. И в това използва често точно забрани, ограничения, глоби и такси.
Другият път като се обсъжда някаква забрана пак пишете разпалено как я подкрепяте..поне докато дойдат до вашата врата.
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноТъжно, много тъжно, все се правиме на бабаити - каските и жилетките им пречели.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Столчетата за деца в колата също пречи на сума ти народ, коланите в колитре също им пречи, светенето на фаровете също - все отбор мрънкачи.
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноИ не само там. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
marine eng
Рейтинг: 162 НеутралноЖилетка... а ако е специално облекло със светооразителни елементи не може така ли
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноДайте да премахнеме и каските за моторите - какво е мотора, колело с двигател. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноМного добре си направил. По магистрала е забранено и в аварийната лента е забранено. Две нарушения, но сте с претенции колоездачите. Заради такова диване като тебе някой, който хал хабер си няма, може да отиде в затвора. Защото диването му се карал велосипед по магистралата. Малко ви е да ви задължат с каски и жилетки, българските примати трябва да ви задължат да карате велосипеди с железни брони като на средновековните рицари. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
Breadfan
Рейтинг: 8 ГневноПонеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.
DDR
Рейтинг: 580 Неутрално[quote#22:"quatro_4x3"][/quote]
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Когато наемеш велосипед под наем, ще си наемеш и жилетка и каска (или ще бъдат включени в цената нанаема). Хигиената е същата, като когато на ледената пързалка си наемеш кънки или когато си на ски си наемеш каска . (поне в централана и западна Европа каски за ски и кънки за лед се наемат, в Бг незнам как е). За дезинфекция се използва специален спрей или ултразвуков дезинфикатор.
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#47] от "johnniewalker":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Отиди да живееш в джунглата, какво правиш сред хората?
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноНяма и да видиш, играта е в стил " Он, че ми кае на мене"
В същото време, същите дето са все на въпреки и контра, когато попаднат в Германия, Чехия или Англия да речем, викат " Ей, ред имат хората, и с каски карат колоездачите и всички, и ги глобяват" Направо грозна работа, но обяснява хала на милата ни страна.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноМного точен коментар. За съжаление се отнася за почти всички дейности в бг обществото Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноПробайте да карате по магистрала в Централна и Западна Европа. До няколко минути ще е спряла до Вас патрулка, ще платите мнооого солена глоба и ще си платите и за извозването извън магистралата. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Doge
Рейтинг: 477 НеутралноПълно безумие. Ако го приемат, зарязвам колелото и се мятам на колата. Цял ден ще се разваявам с жилетки и каски, няма да стане!
Слава Україні!Онуфри
Рейтинг: 1147 НеутралноПешеходците байно, не се движат по пътя (поне не би трябвало). За тях има пешеходни пътеки!
п.п. Ама то ... изследването на ПИСА за четене с разбиране ... Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Darth Plagueis
Рейтинг: 1295 НеутралноРодният автоталибан, както обикновено има срастнал с автомобила задник и от тази си позиция раздава правосъдие за велосипедистите. Даже и противовзривен костюм да носят колоездачите, но същевременно да им е забранено да се движат по улиците. Който иска да кара колело да си изгради собствена велоалея!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКivangabrovo
Рейтинг: 821 НеутралноТук, в Чехия, поне в градовете, с каски и жилетки са дори и малките деца с колелета без педали и движещи се само по тротуарите /по разбираеми причини/. Някои от колегите, които идват на работа с колелета са и със специално облекло за различните сезони. Явно всичко е въпрос не само на законови изисквания, но и на поведенчески модели.
daskal1
Рейтинг: 2305 НеутралноВиждал съм тежки последствия от падания с колело. За жилетките както и да е, но каските трябва да са задължителни, поне за големите градове. В Китай нека си карат както искат.
Онуфри
Рейтинг: 1147 НеутралноЕй това ако не е малоумщина !!!
Кой бе ... ти позволява да караш "по аварийното платно" на магистрала?
:( Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Онуфри
Рейтинг: 1147 НеутралноИ като един европеец пускаш мнение 10 пъти еднакво?
Егати европееца!!!
Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
hamiltonf
Рейтинг: 3667 НеутралноНагла жена, която мисли за бизнес, а не за сигурност...
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБDDR
Рейтинг: 580 НеутралноДо десет години за децата по закон е задължително, след това ако има инцидент, здравната каса може и да не поеме част от лечението, ако нараняването е причинено от неносенето на каска. (има не малко такива случай) Отделнпо пешеходците са задължени през тъмната част на денонощието да имат светлоотразителни елементи по дрехите и чантите си. Ако нямат, голям е шанса да ги глоби градската полиция. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ЛюбопитноДо коментар [#53] от "Breadfan":
Миний аав адуучин хүн"Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града!"
Съгласен!
Но едва ли някой го прави планово. Ето аз ще карам Петрич - Гоце Делчев по крайграничния път. А ми кажи ти: ще стигна ли преди 20:30?никога не съм минавал от там. Колко време ще го направя - не знам. Сигурно ще пристигна на фарове.
БМЗ
Рейтинг: 756 НеутралноСтига простотии бе, тате! (с)
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)В Холандия, най-развитата велострана, има ли каски? Няма.
Ти да видиш как ще мъкна каска и жилетка. Отиваш на кафе, къде ще я денеш тая каска?! Да не говорим, че каската изглежда "гейско".
Карам колело от 35 години, как един път не съм си ударил главата?
Ако искаш да убиеш нещо, приеми тъпи закони. Политика 101.
legio
Рейтинг: 579 НеутралноТъй като пропуснах тази информация, как стои въпроса за мотористите? За тях ще има ли изискване за светлоотразителна жилетка?
Who dares wins!vassilun
Рейтинг: 4481 НеутралноДо коментар [#9] от "quatro_4x3":
В Лондон поне НЯМА! Няма как система за градско отдаване под наем на велосшпеди да работи, ако каска и жилетка са задължителни. Кой би си носил каска в чантата?
hyq31560735
Рейтинг: 213 НеутралноЩо не го кажат това на една позната,чийто син загина след падене от велосипед .Без да е блъснат от автомобил,а докато се е спускал по път в планината и е паднал.И ако е бил с каска най-вероятно още щеше да е жив.
tulup
Рейтинг: 1518 НеутралноДо коментар [#66] от "DDR":
Не ме търсете преди обядТова, за което става дума в статията, е краткотраен наем на велосипеди - изключително удобно, има го в доста западни градове. Слизаш от метрото и си взимаш колело от автоматизирана велостанция и караш 5-10 минути до следващата такава станция и го оставяш. Няма кой да ти дава каски и жилетки, то като цяло системата се обслужва от доста малко хора. И дълбоко се съмнявам да имат нещо общо с този бизнес, цените обикновено са смешни и трудно може да се говори за някакви огромни печалби. И е доста по-добре за града повече хора да се придвижват така, вместо с кола и е изключително странно да се критикува такава концепция, понеже било платено
tulup
Рейтинг: 1518 НеутралноДо коментар [#66] от "DDR":
Не ме търсете преди обядТова, за което става дума в статията, е краткотраен наем на велосипеди - изключително удобно, има го в доста западни градове. Слизаш от метрото и си взимаш колело от автоматизирана велостанция и караш 5-10 минути до следващата такава станция и го оставяш. Няма кой да ти дава каски и жилетки, то като цяло системата се обслужва от доста малко хора. И дълбоко се съмнявам да имат нещо общо с този бизнес, цените обикновено са смешни и трудно може да се говори за някакви огромни печалби. И е доста по-добре за града повече хора да се придвижват така, вместо с кола и е изключително странно да се критикува такава концепция, понеже било платено
bretschneider
Рейтинг: 418 НеутралноБГ велосипедиста е като БГ Шофьора и БГ пешеходеца, демек... Говедо най-ми е мила картинката велосипедист да кара по шосето при наличие на велоалея, от време на време се наамбицирам да налепя една такава галерия със снимки! Рева против жилетките и каските е необоснователен. Аз нося светлоотразителна жилетка с велосипеда а и по някога като пешеходец, и се скъсвам от кеф как се изпонасират бг-шофьорите особено в зимните месеци, щото от далече си мислят че съм чичко полицай, пълен ташак!
Колкото до велоалеите... Колкото и да направят а аз съм твърдо ЗА! все ще се намерят говеда дето да карат по цариградско, по бул. България или Бъкстон!
bretschneider
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#61] от "Breadfan":
Във Холдандия трябва да имаш светлини отпред и отзад на колелото, иначе има едни чичковци (вело полицаи) дето те догонват и ти обясняват как стоят нещата, ако те хванат пак в същия район в издънка, ти осунват глоба която нямаш вариант да не платиш!
bretschneider
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#8] от "blondofil":
За протокола, велосипедист съм, но ще изтипосам една такава галерия :) няколко типа велоталибани има:
1) Каращи в подлез на зигзаг между пешеходците. Или спускащи се по стълбите на подлезите.
2) Каращи на големите булеварди (Цариградско, бул. България, Вапцаров)
3) Каращи по магистралата!?!??!
Doge
Рейтинг: 477 ВеселоДо коментар [#81] от "БМЗ":
Слава Україні!В Холандия ако те видят с каска и краля ти отнема поданството
Doge
Рейтинг: 477 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY
Слава Україні!Копенхаген, единици карат с каски, а за жилетки не са чували, въпреки че там зимата в 3 следобед вече е тъмно
Роси
Рейтинг: 5238 НеутралноНапротив, поне каските трябва да са задължителни.
homer
Рейтинг: 432 НеутралноДо коментар [#39] от "ilinko":
Същото важи и за спонтанното каране на кола - първо трябва да си вземеш книжка, да си я носиш и други такива.
Huginn
Рейтинг: 164 НеутралноАбе какви жилетки, бе?! Две трети от велосипедите нямат светлоотразители, да не говорим за светлини. За Ганьо няма значение дали ще е с автомобил, велосипед или пеша. Културни особености, какво да се прави...
reply
Рейтинг: 488 НеутралноДАЛ ИЛЯДО ЛЕЕВА ЗА КОЛЕЛО А НЕ МОЖЕ ДА ИЗВАДИ ПО ТРИ ЛЕВА ЗА МИГАЛО ДА СВЕТКА ОТПРЕД И ОДЗАД , ПЪЛНО Е ПО НОЩИТЕ С ТАКВИА , И ДРУГО НАПИЛ СЕ КАТО МОТИКА И КАРА ,Е КОЙ ШЕ ГИ КОНТРОЛИРА ТИЯ РАБОТИ,ТУКА СА ВИ ПРОБЛЕМИТЕ А ВИЕ КАСКИ...........
Valentin Andreev
Рейтинг: 8 НеутралноСамо дето не знаеш от какво е починал човека, може да си е счупил врата или още сто неща от които каската не би го предпазила.
ППДБ сами срещу ГЕРБ-НовоНачало
Рейтинг: 1159 Неутралноестествено, че ще си слагате светлоотразителни жилетки задължително, задължително трябва да има и светлоотразители на самото колело, че и правилата за движение трябва да спазвате, не да си карате както ви падне. дали ще носите каски ми е все тая
ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА - ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ са единственият шанс за НОРМАЛНА И УСПЕШНА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВАDarth Plagueis
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#97] от "Sinite - завоят наляво забранен":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВъх че строго... А шофьорите ще имат ли некакви задължения по ЗДП или за тях не?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#78] от "hamiltonf1":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа, баш за бизнес мисли... боже..
Индиана
Рейтинг: 418 НеутралноТука за една седмица се наслушах за безмерни тъпотии в тоя новия закон. Явно в тоя парламент, мъдрия български избирател е вкарал пълчища фризьорки, баничари и таксиджии. Сигурно са добре професионално, но закони очевадно не могат да правят, а и не трябва... като гледам резултата.