Фотогалерия: Най-странните модели в музея на "Порше"

Георги Пауновски

Фотогалерия: Най-странните модели в музея на "Порше"

В музея на "Порше" в Щутгарт има много познати автомобили, но в тази галерия са събрани малко или напълно непознатите сред експонатите.

  • Преди точно 70 години и един ден германският производител "Порше" пуска първия си автомобил под собствена марка. Това е 356 "№1" роудстър, регистриран на 8 юни 1948 година.

    Всеки, който иска да проследи историята на легендарната марка, може да го направи в музея на "Порше" в Щутгарт. Там има много познати автомобили, но в тази галерия съм събрал малко или напълно непознатите.
    Преди точно 70 години и един ден германският производител "Порше" пуска първия си автомобил под собствена марка. Това е 356 "№1" роудстър, регистриран на 8 юни 1948 година.<br /><br />Всеки, който иска да проследи историята на легендарната марка, може да го направи в музея на "Порше" в Щутгарт. Там има много познати автомобили, но в тази галерия съм събрал малко или напълно непознатите.
  • На входа посетителите виждат този автомобил, които 23-годишният Фердинанд Порше създава през 1898 година. Той е кръстен Egger-Lohner C.2З Phaeton, или P1, и се задвижва от ток. Колата може да измине до 80 километра с един заряд. Максималната скорост е 35 км/ч.
    На входа посетителите виждат този автомобил, които 23-годишният Фердинанд Порше създава през 1898 година. Той е кръстен Egger-Lohner C.2З Phaeton, или P1, и се задвижва от ток. Колата може да измине до 80 километра с един заряд. Максималната скорост е 35 км/ч.
  • Бързо минаваме към 50-те години на миналия век, когато "Порше" вече е производител на коли, но към този момент продава много повече трактори, отколкото автомобили.
    Бързо минаваме към 50-те години на миналия век, когато "Порше" вече е производител на коли, но към този момент продава много повече трактори, отколкото автомобили.
  • Това е Allgaier AP22 от 1954 г., който се задвижва от двуцилиндров дизелов двигател с въздушно охлаждане. Максималната му скорост е срамните за "Порше" 24 км/ч.
    Това е Allgaier AP22 от 1954 г., който се задвижва от двуцилиндров дизелов двигател с въздушно охлаждане. Максималната му скорост е срамните за "Порше" 24 км/ч.
  • Годината вече е 1969-а, а това е едно от най-редките поршета, правени някога. "Порше" 914/8 е на база на популярния модел 914, разработен съвместно с "Фолксваген", но е с мотор, напомпен до 300 к.с. (при 110 коня за оригинала).

    Колата е подготвена като подарък за 60-ия рожден ден на Фердинанд Порше. Той обаче не я харесва и тя отива директно в музея.
    Годината вече е 1969-а, а това е едно от най-редките поршета, правени някога. "Порше" 914/8 е на база на популярния модел 914, разработен съвместно с "Фолксваген", но е с мотор, напомпен до 300 к.с. (при 110 коня за оригинала).<br /><br />Колата е подготвена като подарък за 60-ия рожден ден на Фердинанд Порше. Той обаче не я харесва и тя отива директно в музея.
  • Годината вече е 1969-а, а това е едно от най-редките поршета, правени някога. "Порше" 914/8 е на база на популярния модел 914, разработен съвместно с "Фолксваген", но е с мотор, напомпен до 300 к.с.(при 110 коня за оригинала).

    Колата е подготвена като подарък за 60-ия рожден ден на Фердинанд Порше. Той обаче не я харесва и тя отива директно в музея.
    Годината вече е 1969-а, а това е едно от най-редките поршета, правени някога. "Порше" 914/8 е на база на популярния модел 914, разработен съвместно с "Фолксваген", но е с мотор, напомпен до 300 к.с.(при 110 коня за оригинала).<br /><br />Колата е подготвена като подарък за 60-ия рожден ден на Фердинанд Порше. Той обаче не я харесва и тя отива директно в музея.
  • "Порше 924 Велтрекордваген" се появява през 1976 година. Колата с алуминиево купе и отлична аеродинамика (cW 0.26) е създадена с цел да измине 10 000 мили (16 093 км) с поддържане на скорост от над 250 км/ч/.

    Автомобилът с тегло 980 килограма се задвижва от четирицилиндров двулитров бензинов мотор с 250 конски сили. "Порше 924 Велтрекордваген" така и не се стига до опит за рекорд. Поставянето му е отменено "по стратегически причини", пише на информационната табела до експоната.
    "Порше 924 Велтрекордваген" се появява през 1976 година. Колата с алуминиево купе и отлична аеродинамика (cW 0.26) е създадена с цел да измине 10 000 мили (16 093 км) с поддържане на скорост от над 250 км/ч/.<br /><br />Автомобилът с тегло 980 килограма се задвижва от четирицилиндров двулитров бензинов мотор с 250 конски сили. "Порше 924 Велтрекордваген" така и не се стига до опит за рекорд. Поставянето му е отменено "по стратегически причини", пише на информационната табела до експоната.
  • В средата на 80-те "Порше" работят върху компактен, лек и евтин роудстър, който би трябвало да струва около 14 хиляди долара. Идеята е да се привлекат младите клиенти.
    В средата на 80-те "Порше" работят върху компактен, лек и евтин роудстър, който би трябвало да струва около 14 хиляди долара. Идеята е да се привлекат младите клиенти.
  • Автомобилът се задвижва от двулитров четирицилиндров боксер двигател с въздушно охлаждане и мощност 135 конски сили, монтиран отзад. Покривът е твърд. Мисли се и за версия със задвижване 4Х4. Поевтиняването на долара през 1987 година обаче спира проекта.
    Автомобилът се задвижва от двулитров четирицилиндров боксер двигател с въздушно охлаждане и мощност 135 конски сили, монтиран отзад. Покривът е твърд. Мисли се и за версия със задвижване 4Х4. Поевтиняването на долара през 1987 година обаче спира проекта.
  • "Порше" 959 се ражда през 1986 година като автомобил за пистови състезания.
    "Порше" 959 се ражда през 1986 година като автомобил за пистови състезания.
  • Интересът към колата става причина да се пусне и негова цивилна версия, от която са произведени 200 бройки. В средата на 80-те години с нейните 459 конски сили това е най-мощната кола, която може да се кара по пътищата.
    Интересът към колата става причина да се пусне и негова цивилна версия, от която са произведени 200 бройки. В средата на 80-те години с нейните 459 конски сили това е най-мощната кола, която може да се кара по пътищата.
  • През 1987 година се ражда концептуалният модел "Порше 911 Карера 3.2 Спийдстър Студие". Моделът е направен по повод сглобяването на 250 хилядното "Порше" 911.
    През 1987 година се ражда концептуалният модел "Порше 911 Карера 3.2 Спийдстър Студие". Моделът е направен по повод сглобяването на 250 хилядното "Порше" 911.
  • Автомобилът е показан на автосалона във Франкфурт, но така и не стига до серийно производство.
    Автомобилът е показан на автосалона във Франкфурт, но така и не стига до серийно производство.
  • Поне за мен най-шокиращият експонат е това "Порше Студие С88" от 1994 година. Идеята е то да се прави в Китай, където 88 се смята за щастливо число. Колата е създадена за рекордните четири месеца.

    Плановете за производство на качествено и евтино "Порше" обаче са спрени от китайското правителство, което към този момент не дава разрешение на нито една компания да прави коли в страната.
    Поне за мен най-шокиращият експонат е това "Порше Студие С88" от 1994 година. Идеята е то да се прави в Китай, където 88 се смята за щастливо число. Колата е създадена за рекордните четири месеца.<br /><br />Плановете за производство на качествено и евтино "Порше" обаче са спрени от китайското правителство, което към този момент не дава разрешение на нито една компания да прави коли в страната.
  • Автомобилът е снабден с четирицилиндров боксер бензинов мотор с работен обем 1.1 литра и мощност 68 конски сили. Максималната скорост е 165 км/ч.
    Автомобилът е снабден с четирицилиндров боксер бензинов мотор с работен обем 1.1 литра и мощност 68 конски сили. Максималната скорост е 165 км/ч.
  • На 15 юли 1996 година от поточната линия слиза едномилионното "Порше" 911. Решено е колата да бъде дадена на провинция Баден-Вюртенберг, като се използва за магистрален патрул.
    На 15 юли 1996 година от поточната линия слиза едномилионното "Порше" 911. Решено е колата да бъде дадена на провинция Баден-Вюртенберг, като се използва за магистрален патрул.
  • "Порше" 919 хибрид през 2014 се появява на състезателните писти, като заявява амбициите на марката в развитието на хибридните технологии.
    "Порше" 919 хибрид през 2014 се появява на състезателните писти, като заявява амбициите на марката в развитието на хибридните технологии.