В музея на "Порше" в Щутгарт има много познати автомобили, но в тази галерия са събрани малко или напълно непознатите сред експонатите.
Преди точно 70 години и един ден германският производител "Порше" пуска първия си автомобил под собствена марка. Това е 356 "№1" роудстър, регистриран на 8 юни 1948 година.
Всеки, който иска да проследи историята на легендарната марка, може да го направи в музея на "Порше" в Щутгарт. Там има много познати автомобили, но в тази галерия съм събрал малко или напълно непознатите.На входа посетителите виждат този автомобил, които 23-годишният Фердинанд Порше създава през 1898 година. Той е кръстен Egger-Lohner C.2З Phaeton, или P1, и се задвижва от ток. Колата може да измине до 80 километра с един заряд. Максималната скорост е 35 км/ч. Бързо минаваме към 50-те години на миналия век, когато "Порше" вече е производител на коли, но към този момент продава много повече трактори, отколкото автомобили. Това е Allgaier AP22 от 1954 г., който се задвижва от двуцилиндров дизелов двигател с въздушно охлаждане. Максималната му скорост е срамните за "Порше" 24 км/ч. Годината вече е 1969-а, а това е едно от най-редките поршета, правени някога. "Порше" 914/8 е на база на популярния модел 914, разработен съвместно с "Фолксваген", но е с мотор, напомпен до 300 к.с. (при 110 коня за оригинала).
Колата е подготвена като подарък за 60-ия рожден ден на Фердинанд Порше. Той обаче не я харесва и тя отива директно в музея.Годината вече е 1969-а, а това е едно от най-редките поршета, правени някога. "Порше" 914/8 е на база на популярния модел 914, разработен съвместно с "Фолксваген", но е с мотор, напомпен до 300 к.с.(при 110 коня за оригинала).
Колата е подготвена като подарък за 60-ия рожден ден на Фердинанд Порше. Той обаче не я харесва и тя отива директно в музея."Порше 924 Велтрекордваген" се появява през 1976 година. Колата с алуминиево купе и отлична аеродинамика (cW 0.26) е създадена с цел да измине 10 000 мили (16 093 км) с поддържане на скорост от над 250 км/ч/.
Автомобилът с тегло 980 килограма се задвижва от четирицилиндров двулитров бензинов мотор с 250 конски сили. "Порше 924 Велтрекордваген" така и не се стига до опит за рекорд. Поставянето му е отменено "по стратегически причини", пише на информационната табела до експоната.В средата на 80-те "Порше" работят върху компактен, лек и евтин роудстър, който би трябвало да струва около 14 хиляди долара. Идеята е да се привлекат младите клиенти. Автомобилът се задвижва от двулитров четирицилиндров боксер двигател с въздушно охлаждане и мощност 135 конски сили, монтиран отзад. Покривът е твърд. Мисли се и за версия със задвижване 4Х4. Поевтиняването на долара през 1987 година обаче спира проекта. "Порше" 959 се ражда през 1986 година като автомобил за пистови състезания. Интересът към колата става причина да се пусне и негова цивилна версия, от която са произведени 200 бройки. В средата на 80-те години с нейните 459 конски сили това е най-мощната кола, която може да се кара по пътищата. През 1987 година се ражда концептуалният модел "Порше 911 Карера 3.2 Спийдстър Студие". Моделът е направен по повод сглобяването на 250 хилядното "Порше" 911. Автомобилът е показан на автосалона във Франкфурт, но така и не стига до серийно производство. Поне за мен най-шокиращият експонат е това "Порше Студие С88" от 1994 година. Идеята е то да се прави в Китай, където 88 се смята за щастливо число. Колата е създадена за рекордните четири месеца.
Плановете за производство на качествено и евтино "Порше" обаче са спрени от китайското правителство, което към този момент не дава разрешение на нито една компания да прави коли в страната.Автомобилът е снабден с четирицилиндров боксер бензинов мотор с работен обем 1.1 литра и мощност 68 конски сили. Максималната скорост е 165 км/ч. На 15 юли 1996 година от поточната линия слиза едномилионното "Порше" 911. Решено е колата да бъде дадена на провинция Баден-Вюртенберг, като се използва за магистрален патрул. "Порше" 919 хибрид през 2014 се появява на състезателните писти, като заявява амбициите на марката в развитието на хибридните технологии.