Новият най-приятен модел на баварците за дълъг път е алтернатива на БМВ Серия 7 и БМВ Серия 5.
Още при първата ми среща с БМВ 5GT преди пет години за себе си реших, че това е най-приятният модел на баварците за дълъг път. Хареса ми това, че автомобилът съчетаваше комфорта на лимузина от висок клас с естетика на купе, а в допълнение е функционален като комби.
Наследникът на БМВ 5GT, появил се наскоро и вече с означението 6GT, е още по-подходящ за дълги пътувания и превоз на товари. За целта дължината е увеличена с близо 9 сантиметра до 5.09 метра, а задните седалки могат да бъдат и с възможност за накланяне на облегалката.Новата дължина и междуосие (3.07 метра) на БМВ 6GT са идентични с тези на лимузината седма серия. В сравнение с петицата комби, на която също може да се яви алтернатива новият модел, дължината е с 13 см по-голяма, а междуосието превъзхожда с 9 см.
Актуализираните размери позволяват в 6 серия GT пространството пред коленете да бъде увеличено чувствително. Отзад спокойно могат да пътуват до трима души.Обемът на багажника скача със 100 литра както по отношение на минималната вместимост (610 литра), така и на максималната - вече 1800 л. Задната врата се отваря електрически цялата като при хечбек. Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка се прави от електромотори след натискане на бутони в багажника. Работното място на водача е преаранжирано в тон с новите тенденции при БМВ. Седалките отпред предлагат и масаж. На средната конзола се появява нов свободностоящ контролен дисплей с размер 10.25 инча, който вече е с реагиращ на допир екран.
Така правенето на настройките и смяната на показанията може да става и с докосване освен с познатия набор от бутони и въртящ се контролер до скоростния лост.Новото поколение на Нead-Up дисплея е с увеличена със 70% площ на проекцията, като предлага едновременно представяне на по-голям обем информация. Дигиталното приборно табло дава възможност за различно представяне на данните за скоростта, оборотите, разхода и т.н.
Благодарение на увеличеното използване на алуминий и високоякостни стомани за каросерията и компонентите на окачването теглото на новото "БМВ Серия 6 Гран Туризмо" е понижено средно с около 150 кг в сравнение с предшественика.В комбинация със значително подобрените аеродинамични качества, повишението на мощността и оптимизирания коефициент на полезно действие на новите двигатели това води до подобрена динамика и повишена ефективност.
Тестовият автомобил беше в изпълнението 630d GT xDrive, което ще рече, че неговият почти трилитров шестцилиндров дизелов мотор предлага 265 конски сили и 620 Нм максимален въртящ момент.Съчетан с осемстепенния автоматик с осем предавки и спортни настройки, двигателят гарантира спринт до 100 км/ч за 6 секунди и достигане с лекота на скорост от 250 км/ч.
В тежкия трафик в последния почивен ден около Великден наистина е удоволствие да пътуваш с такава кола, която във всеки момент предлага спиращо дъха доускорение, така че при нужда бързо да се разчисти пътят на бързащите.В същото време оборудването на тестовия автомобил максимално ме отменяше в шофирането, като адаптивният круиз контрол сам поддържаше темпото на колоната, а асистентът за придвижване в задръстване се грижеше и за това 6GT да следва извивките на пътя. При движение по пътища с лоши настилки или изкачване на стръмни рампи с натискане на бутон клиренсът може да бъде увеличен с 2 см. Възможно е и снишаване с 1 см, което става с активирането на режим SPORT, натискане на бутон, както и автоматично при скорост над 120 км/ ч. Окачването е сериозно преработено, като серийното включва въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото. За допълнително повишаване на комфорта на возене като опция се предлага адаптивно окачване с въздушно окачване на предната и задната ос, както и динамичен контрол на амортисьорите. Допълнителен спортен дух осигурява опцията Executive Drive, която включва и активна стабилизация на каросерията срещу наклон в завой. Всички светлини са светодиодни, като особено впечатляващи са фаровете, осигуряващи видимост на близо 600 метра. В задния капак има вграден спойлер, който се активира при скорост над 80 км/ч, а може да се отвори и чрез натискане на бутон. Поглед към цената на BMW 6GT, че предлагащ на практика същото ниво на комфорт като седмицата, моделът е с над 50 хиляди лева по-евтин. Базовата версия за 120 950 лева пък прави автомобила с над 15 хиляди лева по-скъп от Серия 5 комби.