Фоторазказ: Другото име на комфортното пътуване

Георги Пауновски

Фоторазказ: Другото име на комфортното пътуване

Новият най-приятен модел на баварците за дълъг път е алтернатива на БМВ Серия 7 и БМВ Серия 5.

  • Още при първата ми среща с БМВ 5GT преди пет години за себе си реших, че това е най-приятният модел на баварците за дълъг път. Хареса ми това, че автомобилът съчетаваше комфорта на лимузина от висок клас с естетика на купе, а в допълнение е функционален като комби.

    Наследникът на БМВ 5GT, появил се наскоро и вече с означението 6GT, е още по-подходящ за дълги пътувания и превоз на товари. За целта дължината е увеличена с близо 9 сантиметра до 5.09 метра, а задните седалки могат да бъдат и с възможност за накланяне на облегалката.
    Още при първата ми среща с БМВ 5GT преди пет години за себе си реших, че това е най-приятният модел на баварците за дълъг път. Хареса ми това, че автомобилът съчетаваше комфорта на лимузина от висок клас с естетика на купе, а в допълнение е функционален като комби.<br /><br />Наследникът на БМВ 5GT, появил се наскоро и вече с означението 6GT, е още по-подходящ за дълги пътувания и превоз на товари. За целта дължината е увеличена с близо 9 сантиметра до 5.09 метра, а задните седалки могат да бъдат и с възможност за накланяне на облегалката.
  • Новата дължина и междуосие (3.07 метра) на БМВ 6GT са идентични с тези на лимузината седма серия. В сравнение с петицата комби, на която също може да се яви алтернатива новият модел, дължината е с 13 см по-голяма, а междуосието превъзхожда с 9 см.

    Актуализираните размери позволяват в 6 серия GT пространството пред коленете да бъде увеличено чувствително. Отзад спокойно могат да пътуват до трима души.
    Новата дължина и междуосие (3.07 метра) на БМВ 6GT са идентични с тези на <a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/06/10/3190698_fotorazkaz_kakvo_predlagat_nai-moshtnite_versii_na_bmv/" target="_blank">лимузината седма серия</a>. В сравнение с<a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/04/22/3166662_fotorazkaz_multifunkcionalnata_limuzina/" target="_blank"> петицата комби</a>, на която също може да се яви алтернатива новият модел, дължината е с 13 см по-голяма, а междуосието превъзхожда с 9 см.<br /><br />Актуализираните размери позволяват в 6 серия GT пространството пред коленете да бъде увеличено чувствително. Отзад спокойно могат да пътуват до трима души.
  • Обемът на багажника скача със 100 литра както по отношение на минималната вместимост (610 литра), така и на максималната - вече 1800 л. Задната врата се отваря електрически цялата като при хечбек.
    Обемът на багажника скача със 100 литра както по отношение на минималната вместимост (610 литра), така и на максималната - вече 1800 л. Задната врата се отваря електрически цялата като при хечбек.
  • Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка се прави от електромотори след натискане на бутони в багажника.
    Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка се прави от електромотори след натискане на бутони в багажника.
  • Работното място на водача е преаранжирано в тон с новите тенденции при БМВ. Седалките отпред предлагат и масаж. На средната конзола се появява нов свободностоящ контролен дисплей с размер 10.25 инча, който вече е с реагиращ на допир екран.

    Така правенето на настройките и смяната на показанията може да става и с докосване освен с познатия набор от бутони и въртящ се контролер до скоростния лост.
    Работното място на водача е преаранжирано в тон с новите тенденции при БМВ. Седалките отпред предлагат и масаж. На средната конзола се появява нов свободностоящ контролен дисплей с размер 10.25 инча, който вече е с реагиращ на допир екран.<br /><br />Така правенето на настройките и смяната на показанията може да става и с докосване освен с познатия набор от бутони и въртящ се контролер до скоростния лост.
  • Новото поколение на Нead-Up дисплея е с увеличена със 70% площ на проекцията, като предлага едновременно представяне на по-голям обем информация. Дигиталното приборно табло дава възможност за различно представяне на данните за скоростта, оборотите, разхода и т.н.

    Благодарение на увеличеното използване на алуминий и високоякостни стомани за каросерията и компонентите на окачването теглото на новото "БМВ Серия 6 Гран Туризмо" е понижено средно с около 150 кг в сравнение с предшественика.
    Новото поколение на Нead-Up дисплея е с увеличена със 70% площ на проекцията, като предлага едновременно представяне на по-голям обем информация. Дигиталното приборно табло дава възможност за различно представяне на данните за скоростта, оборотите, разхода и т.н.<br /><br />Благодарение на увеличеното използване на алуминий и високоякостни стомани за каросерията и компонентите на окачването теглото на новото "БМВ Серия 6 Гран Туризмо" е понижено средно с около 150 кг в сравнение с предшественика.
  • В комбинация със значително подобрените аеродинамични качества, повишението на мощността и оптимизирания коефициент на полезно действие на новите двигатели това води до подобрена динамика и повишена ефективност.

    Тестовият автомобил беше в изпълнението 630d GT xDrive, което ще рече, че неговият почти трилитров шестцилиндров дизелов мотор предлага 265 конски сили и 620 Нм максимален въртящ момент.
    В комбинация със значително подобрените аеродинамични качества, повишението на мощността и оптимизирания коефициент на полезно действие на новите двигатели това води до подобрена динамика и повишена ефективност.<br /><br />Тестовият автомобил беше в изпълнението 630d GT xDrive, което ще рече, че неговият почти трилитров шестцилиндров дизелов мотор предлага 265 конски сили и 620 Нм максимален въртящ момент.
  • Съчетан с осемстепенния автоматик с осем предавки и спортни настройки, двигателят гарантира спринт до 100 км/ч за 6 секунди и достигане с лекота на скорост от 250 км/ч.

    В тежкия трафик в последния почивен ден около Великден наистина е удоволствие да пътуваш с такава кола, която във всеки момент предлага спиращо дъха доускорение, така че при нужда бързо да се разчисти пътят на бързащите.

    Съчетан с осемстепенния автоматик с осем предавки и спортни настройки, двигателят гарантира спринт до 100 км/ч за 6 секунди и достигане с лекота на скорост от 250 км/ч.<br /><br />В тежкия трафик в последния почивен ден около Великден наистина е удоволствие да пътуваш с такава кола, която във всеки момент предлага спиращо дъха доускорение, така че при нужда бързо да се разчисти пътят на бързащите.<br /><br />
  • В същото време оборудването на тестовия автомобил максимално ме отменяше в шофирането, като адаптивният круиз контрол сам поддържаше темпото на колоната, а асистентът за придвижване в задръстване се грижеше и за това 6GT да следва извивките на пътя.
    В същото време оборудването на тестовия автомобил максимално ме отменяше в шофирането, като адаптивният круиз контрол сам поддържаше темпото на колоната, а асистентът за придвижване в задръстване се грижеше и за това 6GT да следва извивките на пътя.
  • При движение по пътища с лоши настилки или изкачване на стръмни рампи с натискане на бутон клиренсът може да бъде увеличен с 2 см. Възможно е и снишаване с 1 см, което става с активирането на режим SPORT, натискане на бутон, както и автоматично при скорост над 120 км/ ч.
    При движение по пътища с лоши настилки или изкачване на стръмни рампи с натискане на бутон клиренсът може да бъде увеличен с 2 см. Възможно е и снишаване с 1 см, което става с активирането на режим SPORT, натискане на бутон, както и автоматично при скорост над 120 км/ ч.
  • Окачването е сериозно преработено, като серийното включва въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото. За допълнително повишаване на комфорта на возене като опция се предлага адаптивно окачване с въздушно окачване на предната и задната ос, както и динамичен контрол на амортисьорите.
    Окачването е сериозно преработено, като серийното включва въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото. За допълнително повишаване на комфорта на возене като опция се предлага адаптивно окачване с въздушно окачване на предната и задната ос, както и динамичен контрол на амортисьорите.
  • Допълнителен спортен дух осигурява опцията Executive Drive, която включва и активна стабилизация на каросерията срещу наклон в завой.
    Допълнителен спортен дух осигурява опцията Executive Drive, която включва и активна стабилизация на каросерията срещу наклон в завой.
  • Всички светлини са светодиодни, като особено впечатляващи са фаровете, осигуряващи видимост на близо 600 метра.
    Всички светлини са светодиодни, като особено впечатляващи са фаровете, осигуряващи видимост на близо 600 метра.
  • В задния капак има вграден спойлер, който се активира при скорост над 80 км/ч, а може да се отвори и чрез натискане на бутон.
    В задния капак има вграден спойлер, който се активира при скорост над 80 км/ч, а може да се отвори и чрез натискане на бутон.
  • Поглед към цената на BMW 6GT, че предлагащ на практика същото ниво на комфорт като седмицата, моделът е с над 50 хиляди лева по-евтин. Базовата версия за 120 950 лева пък прави автомобила с над 15 хиляди лева по-скъп от Серия 5 комби.
    Поглед към цената на BMW 6GT, че предлагащ на практика същото ниво на комфорт като седмицата, моделът е с над 50 хиляди лева по-евтин. Базовата версия за 120 950 лева пък прави автомобила с над 15 хиляди лева по-скъп от Серия 5 комби.