Фоторазказ: Истинският "Джип"

Георги Пауновски

Фоторазказ: Истинският "Джип"

В далечната 1992 година създателите на "Джип Гранд Чероки" стигат да извода, че лукс и проходимост не са взаимноизключващи се понятия и днес виждаме, че са били прави.

  • "Джип Гранд Чероки" е сред автомобилите легенди. В далечната 1992 година неговите създатели стигат да извода, че лукс и проходимост не са взаимноизключващи се понятия и днес, като гледаме все по-нарастващия интерес към SUV моделите, разбираме колко прави са били.

    До момента от модела са продадени над 5 млн. бройки. Четвъртата генерация мина през фейслифт преди четири години, но подобренията не спират и новостите за моделната 2018 година не са никак малко.
    "Джип Гранд Чероки" е сред автомобилите легенди. В далечната 1992 година неговите създатели стигат да извода, че лукс и проходимост не са взаимноизключващи се понятия и днес, като гледаме все по-нарастващия интерес към SUV моделите, разбираме колко прави са били.<br /><br />До момента от модела са продадени над 5 млн. бройки. Четвъртата генерация мина през фейслифт преди четири години, но подобренията не спират и новостите за моделната 2018 година не са никак малко.
  • Най-видимата промяна отвън е във фаровете, които са една идея по-големи и по-стилни, светлините за мъгла, оформлението на предната маска.
    Най-видимата промяна отвън е във фаровете, които са една идея по-големи и по-стилни, светлините за мъгла, оформлението на предната маска.
  • В салона се забелзява подобрената мултимедийна система, която предлага повече възможности за свързаност с телефон и по-бърза работа.

    В тестовия автомобил от най-високото ниво на оборудване Summit ме впечатлиха луксът в салона, изразяващ с в качествена кожа, стилни дървени фурнири и предаващи спортно излъчване алуминиеви акценти.
    В салона се забелзява подобрената мултимедийна система, която предлага повече възможности за свързаност с телефон и по-бърза работа.<br /><br />В тестовия автомобил от най-високото ниво на оборудване Summit ме впечатлиха луксът в салона, изразяващ с в качествена кожа, стилни дървени фурнири и предаващи спортно излъчване алуминиеви акценти.
  • Приборното табло комбинира дигитални и аналогови елементи, което дава възможност на водача да избере коя информация да следи приоритетно. Озвучаването от Harman Kardon с 19 говорителя пък създава атмосфера като в концертна зала.
    Приборното табло комбинира дигитални и аналогови елементи, което дава възможност на водача да избере коя информация да следи приоритетно. Озвучаването от Harman Kardon с 19 говорителя пък създава атмосфера като в концертна зала.<br />
  • На задните седалки предлаганото място е изключително щедро, като за по-голямо удобство наклонът на облегалките може да се регулира. Новост са изведените USB изходи за зареждане на различни мобилни устройства.
    На задните седалки предлаганото място е изключително щедро, като за по-голямо удобство наклонът на облегалките може да се регулира. Новост са изведените USB изходи за зареждане на различни мобилни устройства.
  • Достъпът до багажника става през врата с електрическо отваряне и затваряне, а обемът му е минимум 457 литра. В зоната за товар има достатъчно на брой куки за закачване на торби, не липсва и 12-волтов изход.

    При сгъване на облегалките на задните седалки, което може да стане и от багажника, товарният обем скача до 1554 литра.
    Достъпът до багажника става през врата с електрическо отваряне и затваряне, а обемът му е минимум 457 литра. В зоната за товар има достатъчно на брой куки за закачване на торби, не липсва и 12-волтов изход.<br /><br />При сгъване на облегалките на задните седалки, което може да стане и от багажника, товарният обем скача до 1554 литра.
  • Актуалният "Джип Гранд Чероки" се предлага в България с два бензинови и два дизелови двигателя с мощности между 190 и 352 конски сили. Тестовият автомобил разчиташе на V6 дизел с 250 конски сили и 570 Нм максимален въртящ момент. Той се комбинира с осемстепенна автоматична скоростна кутия, а предаването серийно е 4Х4.
    Актуалният "Джип Гранд Чероки" се предлага в България с два бензинови и два дизелови двигателя с мощности между 190 и 352 конски сили. Тестовият автомобил разчиташе на V6 дизел с 250 конски сили и 570 Нм максимален въртящ момент. Той се комбинира с осемстепенна автоматична скоростна кутия, а предаването серийно е 4Х4.
  • Така екипиран, луксозният високопроходим автомобил има ускорение до 100 км/ч за 8.2 секунди, а максималната скорост е 202 км/ч. След последните подобрения по двигателя средният разход на гориво е свален до 7.0 л/100 км. Бърза справка с бордовия компютър показа консумация от почти 11 на сто при близо 1900 изминати километра от различни водачи. В рамките на моето каране разходът беше около 10 на сто.
    Така екипиран, луксозният високопроходим автомобил има ускорение до 100 км/ч за 8.2 секунди, а максималната скорост е 202 км/ч. След последните подобрения по двигателя средният разход на гориво е свален до 7.0 л/100 км. Бърза справка с бордовия компютър показа консумация от почти 11 на сто при близо 1900 изминати километра от различни водачи. В рамките на моето каране разходът беше около 10 на сто.
  • За асфалт водачът може да избира между комфортен и спортен режим на шофиране, като при втория въздушното окачване се втвърдява, воланът става по-директен, а трансмисията превключва при по-високи обороти. Като цяло скоростната кутия реагира бързо и адекватно, а по-претенциозните могат да поемат контрола върху смяната на предавките във всеки момент чрез лостчета на волана.
    За асфалт водачът може да избира между комфортен и спортен режим на шофиране, като при втория въздушното окачване се втвърдява, воланът става по-директен, а трансмисията превключва при по-високи обороти. Като цяло скоростната кутия реагира бързо и адекватно, а по-претенциозните могат да поемат контрола върху смяната на предавките във всеки момент чрез лостчета на волана.
  • Разбира се, "Джип Гранд Чероки" няма спортните амбиции на своите германски конкуренти, като е насочен предимно към хората, които залагат на лежерното пътуване и държат на комфорта. Тишината в салона е почти пълна независимо от скоростта.
    Разбира се, "Джип Гранд Чероки" няма спортните амбиции на своите германски конкуренти, като е насочен предимно към хората, които залагат на лежерното пътуване и държат на комфорта. Тишината в салона е почти пълна независимо от скоростта.
  • Пасажерите получават усещане като на борда на луксозен лайнер, като дори големи неравности се преминават с приятно полюшване. В същото време влизането в завой с висока скорост е свързано със сериозен наклон на каросерията дори в спортен режим. Нестабилност не се усеща, но просто не е приятно.
    Пасажерите получават усещане като на борда на луксозен лайнер, като дори големи неравности се преминават с приятно полюшване. В същото време влизането в завой с висока скорост е свързано със сериозен наклон на каросерията дори в спортен режим. Нестабилност не се усеща, но просто не е приятно.
  • Серийното въздушно окачване в най-скъпата версия на "Гранд Чероки" има пет височини - нормална, спортна, две за офроуд и една при паркиран автомобил. Очаквано при спортния режим всъдеходът е максимално близо до пътя, като колата се снишава и сама, щом се надвишат 100 км/ч.
    Серийното въздушно окачване в най-скъпата версия на "Гранд Чероки" има пет височини - нормална, спортна, две за офроуд и една при паркиран автомобил. Очаквано при спортния режим всъдеходът е максимално близо до пътя, като колата се снишава и сама, щом се надвишат 100 км/ч.
  • При режима за тежки преходи извън пътя клиренсът достига 28 сантиметра. Там на помощ на по-малко опитните в офроуда идват зададени режими за различни настилки - пясък, чакъл, кал и сняг, както и асистентът за спускане по наклон, като с палчетата на автоматичната трансмисия се задава скоростта, с която да става това.
    При режима за тежки преходи извън пътя клиренсът достига 28 сантиметра. Там на помощ на по-малко опитните в офроуда идват зададени режими за различни настилки - пясък, чакъл, кал и сняг, както и асистентът за спускане по наклон, като с палчетата на автоматичната трансмисия се задава скоростта, с която да става това.
  • "Джип Гранд Чероки" разполага с понижаващи предавки, които допълват и без това впечатляващата проходимост, превърнала думата "джип" в синоним на високопроходим автомобил.
    "Джип Гранд Чероки" разполага с понижаващи предавки, които допълват и без това впечатляващата проходимост, превърнала думата "джип" в синоним на високопроходим автомобил.
  • С активирането на екрана за офроуд информация водачът може да получи информация за работата на двойното предаване, наклона на автомобила, позицията на волана и колелета и други важни данни при преходи извън пътя.
    С активирането на екрана за офроуд информация водачът може да получи информация за работата на двойното предаване, наклона на автомобила, позицията на волана и колелета и други важни данни при преходи извън пътя.
  • На асфалт, където така или иначе този автомобил ще се използва най-често, водачът може да разчита на всички най-съвременни асистиращи системи. Сред тях е адаптивният круиз контрол, който съобразява скоростта с тази на предното превозно средство, асистентът за запазване на лентата на движение, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, предупреждение за твърде бързо приближаване към колата отпред и т.н.
    На асфалт, където така или иначе този автомобил ще се използва най-често, водачът може да разчита на всички най-съвременни асистиращи системи. Сред тях е адаптивният круиз контрол, който съобразява скоростта с тази на предното превозно средство, асистентът за запазване на лентата на движение, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, предупреждение за твърде бързо приближаване към колата отпред и т.н.
  • Докато собственикът свикне с размерите на всъдехода, може да се довери на асистента за търсене на място за паркиране, който "вкарва" автомобила в откритото паркомясто. При маневрирането водачът получава указания дали да се движи напред или назад и определя скоростта чрез газта и спирачката, въртенето на волана се поема на електрониката.

    Докато собственикът свикне с размерите на всъдехода, може да се довери на асистента за търсене на място за паркиране, който "вкарва" автомобила в откритото паркомясто. При маневрирането водачът получава указания дали да се движи напред или назад и определя скоростта чрез газта и спирачката, въртенето на волана се поема на електрониката.<br /><br />
  • Поглед към цените на "Джип Гранд Чероки" показва, че базовият модел е с цена 99 900 лева с ДДС, като е с дизелов мотор със 190 конски сили. Автомобил като тестовия се предлага за 132 хиляди лева. Цените са чувствително по-ниски от конкурентите като "Мерцедес" GLE, БМВ X5 и "Рейндж Роувър Велар" и сходни с тези на "Фолксваген Туарег".
    Поглед към цените на "Джип Гранд Чероки" показва, че базовият модел е с цена 99 900 лева с ДДС, като е с дизелов мотор със 190 конски сили. Автомобил като тестовия се предлага за 132 хиляди лева. Цените са чувствително по-ниски от конкурентите като "Мерцедес" GLE, БМВ X5 и "Рейндж Роувър Велар" и сходни с тези на "Фолксваген Туарег".