Фоторазказ: "Пежо Рифтър" - наследникът на пътническия "Партнер"

Пежо

Фоторазказ: "Пежо Рифтър" - наследникът на пътническия "Партнер"

Макар и с всички външни белези на миниван "Пежо Рифтър" взима назаем стилистични елементи и от SUV моделите.

  • С над 4 млн. продажби "Пежо Партнер" е ключов модел за френската компания, като от 1996 година на сериозно търсене се радва и пътническата версия "Типи", намерила над 1.2 млн. купувачи. Нейният наследник от есента ще е и в България, но вече с различно име – "Рифтър".

    От "Пежо" са наясно, че със смяната на името рискуват, но го правят, защото това е ясен знак колко различен е новият модел. Подобен ход компанията направи и с "Експерт", като неговата пътническа версия вече се продава като "Травелър".

    С над 4 млн. продажби "Пежо Партнер" е ключов модел за френската компания, като от 1996 година на сериозно търсене се радва и пътническата версия "Типи", намерила над 1.2 млн. купувачи. Нейният наследник от есента ще е и в България, но вече с различно име – "Рифтър".<br /><br />От "Пежо" са наясно, че със смяната на името рискуват, но го правят, защото това е ясен знак колко различен е новият модел. Подобен ход компанията направи и с "Експерт", като неговата пътническа версия вече се продава като "Травелър".<br /><br />
  • Макар и с всички външни белези на миниван "Пежо Рифтър" взима назаем стилистични елементи и от SUV моделите, като миксът е много приятен за окото, особено във високите нива на изпълнение.

    В сравнение с предшественика си сега автомобилът изглежда много по-модерен и с подчертано приключенско излъчване, идващо от защитните елементи по калниците и вратите и по-големите колела.
    Макар и с всички външни белези на миниван "Пежо Рифтър" взима назаем стилистични елементи и от SUV моделите, като миксът е много приятен за окото, особено във високите нива на изпълнение.<br /><br />В сравнение с предшественика си сега автомобилът изглежда много по-модерен и с подчертано приключенско излъчване, идващо от защитните елементи по калниците и вратите и по-големите колела.
  • "Рифтър" е качен на нова платформа, която позволява при приблизително същата дължина като предшественика да има повече място за пасажерите и техния багаж. Автомобилът се предлага в две дължини – 4.43 и 4.74 метра, като изборът е между осем външни цвята и джанти с размер между 15 и 17 цола.
    "Рифтър" е качен на нова платформа, която позволява при приблизително същата дължина като предшественика да има повече място за пасажерите и техния багаж. Автомобилът се предлага в две дължини – 4.43 и 4.74 метра, като изборът е между осем външни цвята и джанти с размер между 15 и 17 цола.
  • "Рифтър" става поредният модел, който получава т.нар. "Ай-кокпит" на "Пежо", който се отличава с малък волан и монтирано по-високо приборно табло, така че показанията на него се следят, като се гледа над кормилото, а не през него.

    За разлика от леките автомобили обаче в минивана традиционните бутони не са елиминирани, като управлението на климатика например става по този "ретро", но поне за мен много по-удобен начин.
    "Рифтър" става поредният модел, който получава т.нар. "Ай-кокпит" на "Пежо", който се отличава с малък волан и монтирано по-високо приборно табло, така че показанията на него се следят, като се гледа над кормилото, а не през него.<br /><br />За разлика от леките автомобили обаче в минивана традиционните бутони не са елиминирани, като управлението на климатика например става по този "ретро", но поне за мен много по-удобен начин.
  • Разбира се, не липсва и реагиращ на допир дисплей, предлаган в два размера, през който се управляват редица други функции. Като цяло ергономията е на високо ниво, а високата позиция на седене дава отличен обзор.

    По отношение на комфорта на предните седалки има още какво да се желае, но той е на нивото на останалите модели в сегмента.
    Разбира се, не липсва и реагиращ на допир дисплей, предлаган в два размера, през който се управляват редица други функции. Като цяло ергономията е на високо ниво, а високата позиция на седене дава отличен обзор.<br /><br />По отношение на комфорта на предните седалки има още какво да се желае, но той е на нивото на останалите модели в сегмента.
  • Прави впечатление обособяването на нови места за съхранение на вещи в салона, като в най-високото ниво на оборудване се появява лавица, преминаваща над главите на пътниците със светодиодно осветление. Място за дреболии има също над главите на пътниците отпред, в ниши пред краката на пътниците отзад и по протежение на целия покрив.

    Жабките са две, в подлакътника има огромен долап, а USB изходите са до три, като е изведен дори контакт за 220 волта. Освен това е намерено скрито място за аварийния комплект, ръкавици, светлоатразителна жилетка и т.н.
    Прави впечатление обособяването на нови места за съхранение на вещи в салона, като в най-високото ниво на оборудване се появява лавица, преминаваща над главите на пътниците със светодиодно осветление. Място за дреболии има също над главите на пътниците отпред, в ниши пред краката на пътниците отзад и по протежение на целия покрив.<br /><br />Жабките са две, в подлакътника има огромен долап, а USB изходите са до три, като е изведен дори контакт за 220 волта. Освен това е намерено скрито място за аварийния комплект, ръкавици, светлоатразителна жилетка и т.н.
  • Достъпът до задните места става през плъзгащи се врати, които са по-големи от на предшественика, като седалките са три отделни, а в удължената версия има вариант да се поръчат и две допълнителни.

    Достъпът до задните места става през плъзгащи се врати, които са по-големи от на предшественика, като седалките са три отделни, а в удължената версия има вариант да се поръчат и две допълнителни.<br /><br />
  • Основното, заради което хората си купуват автомобили като "Пежо Рифтър", е багажният обем, който тук не разочарова. Минималната вместимост на късата версия е между 1500 и 3000 литра, а на дългата стига до 3500 метра.

    Благодарение на сгъването напред на облегалката на седалката до водача в "Рифтър" могат да се возят товари с дължина 2.72 м в късата и 3.05 метра за дългата версия. Има и вариант товарът да се сложи върху таблото, като стигне до предния прозорец, което осигурява още допълнителни сантиметри.
    Основното, заради което хората си купуват автомобили като "Пежо Рифтър", е багажният обем, който тук не разочарова. Минималната вместимост на късата версия е между 1500 и 3000 литра, а на дългата стига до 3500 метра.<br /><br />Благодарение на сгъването напред на облегалката на седалката до водача в "Рифтър" могат да се возят товари с дължина 2.72 м в късата и 3.05 метра за дългата версия. Има и вариант товарът да се сложи върху таблото, като стигне до предния прозорец, което осигурява още допълнителни сантиметри.
  • Достъп до багажника има и през отварящото се стъкло на вратата на багажника, което е нововъведение в сегмента.
    Достъп до багажника има и през отварящото се стъкло на вратата на багажника, което е нововъведение в сегмента.
  • "Пежо Рифтър" излиза на пазара с четири двигателя от най-ново поколение, като бензиновият е трицилиндров със 110 конски сили, а дизелите са със 75, 100 и 130 коня. Освен с механична скоростна кутия два от тях могат да се комбинират и с осемстепенен автоматик, който заменя роботизираната трансмисия.
    "Пежо Рифтър" излиза на пазара с четири двигателя от най-ново поколение, като бензиновият е трицилиндров със 110 конски сили, а дизелите са със 75, 100 и 130 коня. Освен с механична скоростна кутия два от тях могат да се комбинират и с осемстепенен автоматик, който заменя роботизираната трансмисия.
  • Тестовият автомобил беше с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия от третото от общо четири нива на оборудване ("Алюр"). Двигателят е изключително приятен заради способността си да поддържа скорост при сравнително ниско обороти и да се развърта до високи.
    Тестовият автомобил беше с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия от третото от общо четири нива на оборудване ("Алюр"). Двигателят е изключително приятен заради способността си да поддържа скорост при сравнително ниско обороти и да се развърта до високи.
  • С него "Рифтър" се ускорява до 100 км/ч за 11.1 секунди и разход на гориво от под 6 на сто. В рамките на теста бордовият компютър отчете малко над 8 л/100 км, но при шофиране в много тежък градски трафик през част от времето и планински маршрут.
    С него "Рифтър" се ускорява до 100 км/ч за 11.1 секунди и разход на гориво от под 6 на сто. В рамките на теста бордовият компютър отчете малко над 8 л/100 км, но при шофиране в много тежък градски трафик през част от времето и планински маршрут.
  • Още след първите километри по завоите над френската Ривиера ми направи впечатление, че управлението е значително подобрено спрямо предшeственика, като воланът е по-директен и тежък, с по-добра обратна връзка.

    Новото окачване намалява наклона на каросерията в завой, въпреки че комфортът на возене и висок. Приятно впечатление ми направи и обезшумяването на салона, като дори при висока скорост аеродинамичните шумове не са натрапчиви.
    Още след първите километри по завоите над френската Ривиера ми направи впечатление, че управлението е значително подобрено спрямо предшeственика, като воланът е по-директен и тежък, с по-добра обратна връзка.<br /><br />Новото окачване намалява наклона на каросерията в завой, въпреки че комфортът на возене и висок. Приятно впечатление ми направи и обезшумяването на салона, като дори при висока скорост аеродинамичните шумове не са натрапчиви.
  • По желание "Рифтър" може да бъде снабден със системата за подобряване на сцеплението грип контрол, която активира различни настройки на прехвърлянето на въртящия момент между предните колела и прибуксуването на гумите в зависимост от настилката – асфалт, пясък, кал или сняг. На помощ на по-неопитните шофьори при каране извън пътя е и асистентът за спускане по наклон.
    По желание "Рифтър" може да бъде снабден със системата за подобряване на сцеплението грип контрол, която активира различни настройки на прехвърлянето на въртящия момент между предните колела и прибуксуването на гумите в зависимост от настилката – асфалт, пясък, кал или сняг. На помощ на по-неопитните шофьори при каране извън пътя е и асистентът за спускане по наклон.
  • Срещу доплащане ще може да се поръча и "Рифтър" със задвижване 4Х4, което ще се изработва от френската компания "Донгел". Резултатите от партньорството на "Пежо" и "Донгел" бяха демонстрирани в концептуалната разработка "Пежо Рифтър 4Х4 концепт".
    Срещу доплащане ще може да се поръча и "Рифтър" със задвижване 4Х4, което ще се изработва от френската компания "Донгел". Резултатите от партньорството на "Пежо" и "Донгел" бяха демонстрирани в концептуалната разработка "Пежо Рифтър 4Х4 концепт".
  • Както може да се очаква, новият модел разполага с всички най-съвременни асистиращи системи. В зависимост от желанието на собственика автомобилът може да се поръча със сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, асистент за поддържане на избраната лента на движение, предупреждение за опасно бързо приближаване към предното превозно средство и други.

    Сред екстрите присъстват още адаптивен круиз контрол, система за полуавтономно паркиране, програма за стабилизиране на ремарке и т.н.
    Както може да се очаква, новият модел разполага с всички най-съвременни асистиращи системи. В зависимост от желанието на собственика автомобилът може да се поръча със сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, асистент за поддържане на избраната лента на движение, предупреждение за опасно бързо приближаване към предното превозно средство и други.<br /><br />Сред екстрите присъстват още адаптивен круиз контрол, система за полуавтономно паркиране, програма за стабилизиране на ремарке и т.н.<br />
  • Логичният въпрос е към кого е адресиран новият модел. От Peugeot не скриват, че ще продължат да разчитат на хората, които взимат "Рифтър" за семейна кола, както и тези, имащи малък бизнес. Новата целева група са всички онези, които имат хобита, изискващи превоз на много екипировка.

    По отношение на продажбите между късата и дългата версия прогнозите са за съотношение 50 към 20. Любопитна подробност е, че двете изпълнения на "Рифтър" ще се правят на различни места – късата във Виго, Испания, а дългата в Португалия.
    Логичният въпрос е към кого е адресиран новият модел. От Peugeot не скриват, че ще продължат да разчитат на хората, които взимат "Рифтър" за семейна кола, както и тези, имащи малък бизнес. Новата целева група са всички онези, които имат хобита, изискващи превоз на много екипировка.<br /><br />По отношение на продажбите между късата и дългата версия прогнозите са за съотношение 50 към 20. Любопитна подробност е, че двете изпълнения на "Рифтър" ще се правят на различни места – късата във Виго, Испания, а дългата в Португалия.
  • Що се отнася до цените, те ще станат ясни с пристигането на модела на българския пазар, което ще стане през късната есен.
    Що се отнася до цените, те ще станат ясни с пристигането на модела на българския пазар, което ще стане през късната есен.