Фоторазказ: И по-спортен, и по-семеен

Георги Пауновски

Фоторазказ: И по-спортен, и по-семеен

Най-общо казано "Хонда Сивик Тайп Ар" се усеща по-стабилен и по-бърз от предшественика си

  • Сред т.нар. горещи хечбеци "Хонда Сивик Тайп Ар" има запазено място. Новото поколение, създадено на базата на десетата генерация на "Сивик", е вече на пазара по-мощно и по-бързо отвсякога.
    Сред т.нар. горещи хечбеци "Хонда Сивик Тайп Ар" има запазено място. Новото поколение, създадено на базата на десетата генерация на "Сивик", е вече на пазара по-мощно и по-бързо отвсякога.
  • Благодарение на увеличената с над 13 см. дължина, колата е и далеч по функционална, като предлага щедро пространство пред коленете на пасажерите отзад.
    Благодарение на увеличената с над 13 см. дължина, колата е и далеч по функционална, като предлага щедро пространство пред коленете на пасажерите отзад.
  • Багажният обем e минимум 420 литра, а чрез сгъване на облегалките на задните седалки, той нараства почти три пъти.
    Багажният обем e минимум 420 литра, а чрез сгъване на облегалките на задните седалки, той нараства почти три пъти.
  • В сравнение със серийния "Сивик" отвътре версията "Тайп Ар" се отличава по спортните седалки отпред, червените акценти в салона и алуминиевата топка на скоростния лост. В допълнение педалите са с алуминиеви вложки.
    В сравнение със серийния "Сивик" отвътре версията "Тайп Ар" се отличава по спортните седалки отпред, червените акценти в салона и алуминиевата топка на скоростния лост. В допълнение педалите са с алуминиеви вложки.
  • Отвън разликите са доста по-значителни (серийният "Сивик" е вляво), като е подсилено агресивното излъчване на автомобила. Отпред вниманието привлича отворът за отвеждане на въздух към мотора на предния капак и "хрилете", осигуряващи охлаждането на спирачките.
    Отвън разликите са доста по-значителни (серийният "Сивик" е вляво), като е подсилено агресивното излъчване на автомобила. Отпред вниманието привлича отворът за отвеждане на въздух към мотора на предния капак и "хрилете", осигуряващи охлаждането на спирачките.
  • Емблемата "Хонда" е в червено. Добавени са и аеродинамични елементи за оптимизация на въздушния поток.
    Емблемата "Хонда" е в червено. Добавени са и аеродинамични елементи за оптимизация на въздушния поток.
  • Отзад погледът бива привлечен от огромния спойлер на капака на багажника и трите накрайника на ауспуха.
    Отзад погледът бива привлечен от огромния спойлер на капака на багажника и трите накрайника на ауспуха.
  • Новата "Хонда Сивик Тайп Ар" има мощност от 320 к.с или с 10 повече от предшественика, а максималният въртящ момент е 400 Нм. Двулитровият четирицилиндров бензинов двигател е съчетан с шестепенна механична скоростна кутия, а предаването е предно.
    Новата "Хонда Сивик Тайп Ар" има мощност от 320 к.с или с 10 повече от предшественика, а максималният въртящ момент е 400 Нм. Двулитровият четирицилиндров бензинов двигател е съчетан с шестепенна механична скоростна кутия, а предаването е предно.
  • Така екипиран автомобилът се ускорява от място до до 100 км/ч за 5.7 секунди. Максималната скорост е 272 км/ч. Средният разход на гориво по каталог е 7.5 л/100 км, а в рамките на теста беше между 9 и 10 на сто, което ме изненада приятно.
    Така екипиран автомобилът се ускорява от място до до 100 км/ч за 5.7 секунди. Максималната скорост е 272 км/ч. Средният разход на гориво по каталог е 7.5 л/100 км, а в рамките на теста беше между 9 и 10 на сто, което ме изненада приятно.
  • Водачът на "Хонда Сивик Тайп Ар" може да избира между три режима на шофиране - комфортен, спортен и +R, предназначен за каране на писта. Всеки от тях променя настройките на волана, окачването, асистиращите системи, реакцията на педала на газта и звукът на мотора.
    Водачът на "Хонда Сивик Тайп Ар" може да избира между три режима на шофиране - комфортен, спортен и +R, предназначен за каране на писта. Всеки от тях променя настройките на волана, окачването, асистиращите системи, реакцията на педала на газта и звукът на мотора.
  • Автомобилът се ускорява неусетно, без никакво напрежение, като доброто обезшумяване на купето не дава на водача ясна индикация колко бързо се движи всъщност. Воланът е директен, информативен и приятно тежък, удобен за хващане и с минимален брой бутони на него.
    Автомобилът се ускорява неусетно, без никакво напрежение, като доброто обезшумяване на купето не дава на водача ясна индикация колко бързо се движи всъщност. Воланът е директен, информативен и приятно тежък, удобен за хващане и с минимален брой бутони на него.<br />
  • В зависимост от избрания режим "Сивик Тайп Ар" може да вози комфортно, или спортно, като в двата спортни режима стабилността в завой е невероятна.

    Макар и само с предно предаване, заради отличният баланс, колата има добро сцепление във всеки един момент. Не се забелязва склонност към недозавиване, а спирачките от "Брембо", работят безупречно.
    В зависимост от избрания режим "Сивик Тайп Ар" може да вози комфортно, или спортно, като в двата спортни режима стабилността в завой е невероятна.<br /><br />Макар и само с предно предаване, заради отличният баланс, колата има добро сцепление във всеки един момент. Не се забелязва склонност към недозавиване, а спирачките от "Брембо", работят безупречно.
  • Най-общо казано, автомобилът се усеща по-стабилен и по-бърз от предшественика си, което се доказва и от факта, че новият "Сивик Тайп Ар" подобри времената на предходното поколение на пистите "Ещорил", "Нюрбургринг Нордшлайфе", "Спа-Франкоршан" и "Силвърстоун". Нещо повече, колата е и най-бързата сред всички серийни модели с предно предаване.
    Най-общо казано, автомобилът се усеща по-стабилен и по-бърз от предшественика си, което се доказва и от факта, че новият "Сивик Тайп Ар" подобри времената на предходното поколение на пистите "Ещорил", "Нюрбургринг Нордшлайфе", "Спа-Франкоршан" и "Силвърстоун". Нещо повече, колата е и най-бързата сред всички серийни модели с предно предаване.
  • Голямото предимство на модела е, че лесно влиза от ролята на агресивен състезателен автомобил в тази на семейна кола. В моментите, когато водачът иска да се отпусне и да пътува лежерно, на помощ идват адаптивният круиз контрол, сигнализацията за напускане на лентата на движение и активният асистент за задържане на лентата.
    Голямото предимство на модела е, че лесно влиза от ролята на агресивен състезателен автомобил в тази на семейна кола. В моментите, когато водачът иска да се отпусне и да пътува лежерно, на помощ идват адаптивният круиз контрол, сигнализацията за напускане на лентата на движение и активният асистент за задържане на лентата.
  • При наличие на маркировка, най-спортната версия на "Сивик" може сама да следва извивките на пътя, като ускорява и намалява, според темпото на останалите участници в движението.
    При наличие на маркировка, най-спортната версия на "Сивик" може сама да следва извивките на пътя, като ускорява и намалява, според темпото на останалите участници в движението.
  • Със стартовата си цена от близо 71 хиляди лева "Хонда Сивик Тайп Ар" е един от най-скъпите модели сред горещите хечбеци. За сравнение най-евтиният "Фолксваген Голф Джи Ти Ай" струва 54 669 лева, а при "Пежо" 308 Джи Ти Ай" цените тръгват от 60 530 лева. Единствено "Форд Фокус Ер Ес", предлаган за 79 960 лева е по-скъп.
    Със стартовата си цена от близо 71 хиляди лева "Хонда Сивик Тайп Ар" е един от най-скъпите модели сред горещите хечбеци. За сравнение най-евтиният "Фолксваген Голф Джи Ти Ай" струва 54 669 лева, а при "<a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/05/27/3184065_fotorakaz_nai-vulnuvashtiiat_model_na_pejo/" target="_blank">Пежо" 308 Джи Ти Ай"</a> цените тръгват от 60 530 лева. Единствено "Форд Фокус Ер Ес", предлаган за 79 960 лева е по-скъп.
  • Въпреки това, желаещи да купят "Сивик Тайп Ар" в България не липсват, като квотата за тази година е изчерпена.
    Въпреки това, желаещи да купят "Сивик Тайп Ар" в България не липсват, като квотата за тази година е изчерпена.
  • Фоторазказ: И по-спортен, и по-семеен