Фотогалерия: Автомобилна машина на времето или 120 години автосалон Париж

Георги Пауновски

Фотогалерия: Автомобилна машина на времето или 120 години автосалон Париж

Най-старото автомобилно изложение в света - това в Париж стана на 120 години и събра на едно място уникални автомобили.

  • Най-старото автомобилно изложение в света - това в Париж стана на 120 години и събра на едно място уникални автомобили.
    Най-старото автомобилно изложение в света - това в Париж стана на 120 години и събра на едно място уникални автомобили.
  • "Панар е Левасор" (Panhard et Levassor) от 1887 година. Френската компания е сред първите производители на автомобили, като използва двигател на "Даймлер", за който плаща лиценз.
    "Панар е Левасор" (Panhard et Levassor) от 1887 година. Френската компания е сред първите производители на автомобили, като използва двигател на "Даймлер", за който плаща лиценз.
  • На снимката е първият автомобил на френската компания "Рено", който се появява преди 120 години. На заден план е модел на "Рено" от 30-те години.
    На снимката е първият автомобил на френската компания "Рено", който се появява преди 120 години. На заден план е модел на "Рено" от 30-те години.
  • "Серполет Тип Ел Дубл Фаетон" от 1905 година. И тази малко известна марка френска, като първите и модели се задвижват от пара.
    "Серполет Тип Ел Дубл Фаетон" от 1905 година. И тази малко известна марка френска, като първите и модели се задвижват от пара.
  • "Хиспано Суиза" J12 от 1934 година с V12 мотор с 200 конски сили (вдясно) и "Пежо" 174 от 1924 година със скромните 100 конски сили от почти четирилитров четирицилиндров двигател.
    "Хиспано Суиза" J12 от 1934 година с V12 мотор с 200 конски сили (вдясно) и "Пежо" 174 от 1924 година със скромните 100 конски сили от почти четирилитров четирицилиндров двигател.
  • "Рено 40 CV Тип Джей Ви Торпедо" от 1922 година.
    "Рено 40 CV Тип Джей Ви Торпедо" от 1922 година.
  • "Рено" 40 CV от 1924 година. Моторът е с шест цилиндъра, работен обем малко над 9 литра, а мощността е почти 149 конски сили.
    "Рено" 40 CV от 1924 година. Моторът е с шест цилиндъра, работен обем малко над 9 литра, а мощността е почти 149 конски сили.
  • "Рено Тайп МН" от 1924 година. Това е отговорът на "Рено" на автомобила на "Ситроен", предназначен за придвижване в пустинни условия (виж следващата снимка), който използва вериги вместо задни колела.

    След тестове Луи Рено стига до извода, че подходът на "Ситроен" има много недостатъци - шум, високо тегло, ограничения в скоростта и техническа сложност. Така се появява това решение.
    "Рено Тайп МН" от 1924 година. Това е отговорът на "Рено" на автомобила на "Ситроен", предназначен за придвижване в пустинни условия (виж следващата снимка), който използва вериги вместо задни колела.<br /><br />След тестове Луи Рено стига до извода, че подходът на "Ситроен" има много недостатъци - шум, високо тегло, ограничения в скоростта и техническа сложност. Така се появява това решение.
  • "Ситроен С4 Отошени Р17" от 1930 година. Създаден за експедиции, преминаващи през пустинни райони.
    "Ситроен С4 Отошени Р17" от 1930 година. Създаден за експедиции, преминаващи през пустинни райони.
  • "Хиспано Суиза" Н6В от 1927 година. Моторът е 6.6 литров, а мощността 120 конски сили.
    "Хиспано Суиза" Н6В от 1927 година. Моторът е 6.6 литров, а мощността 120 конски сили.
  • "Берлие Тип СВ Торпедо" от 1921 година. Френската компания "Берлие" е основана през 1899 година и произвежда автомобили, камиони, автобуси и военни машини. През 1967 година става собственост на "Ситроен". След вливането си в бъдещето "Рено Тръкс" през 1978 година изчезва като марка.
    "Берлие Тип СВ Торпедо" от 1921 година. Френската компания "Берлие" е основана през 1899 година и произвежда автомобили, камиони, автобуси и военни машини. През 1967 година става собственост на "Ситроен". След вливането си в бъдещето "Рено Тръкс" през 1978 година изчезва като марка.
  • "Бугати Тайп 55 роудстър" от 1932 година. Моторът е 2.3-литров с мощност 160 конски сили. От модела са произведени 38 бройки.
    "Бугати Тайп 55 роудстър" от 1932 година. Моторът е 2.3-литров с мощност 160 конски сили. От модела са произведени 38 бройки.
  • "Ситроен Розали" 7UB от 1935 година.
    "Ситроен Розали" 7UB от 1935 година.
  • "Буик Серия 56" кабрио от 1940 година. В салона има шест места, а моторът е осемцилиндров с 141 конски сили.
    "Буик Серия 56" кабрио от 1940 година. В салона има шест места, а моторът е осемцилиндров с 141 конски сили.
  • "Рено" 4 CV e първият следвоенен модел на френската компания. Появява се през 1947 година и се произвежда до 1961 година.
    "Рено" 4 CV e първият следвоенен модел на френската компания. Появява се през 1947 година и се произвежда до 1961 година.
  • Камионетка "Ситроен" HY от 1947 година.
    Камионетка "Ситроен" HY от 1947 година.
  • "Симка Шамбор" с каравана "Нотан Ирондел". Автомобилът, който дебютира през 1957 година на автосалона в Париж, е с V8 двигател с 84 конски сили. Френската автомобилна марка "Симка" е основана през 1934 година като подразделение на "Фиат". Нейни собственици през годините са "Крайслер" и "Пежо", за да изчезне през 1980 година.
    "Симка Шамбор" с каравана "Нотан Ирондел". Автомобилът, който дебютира през 1957 година на автосалона в Париж, е с V8 двигател с 84 конски сили. Френската автомобилна марка "Симка" е основана през 1934 година като подразделение на "Фиат". Нейни собственици през годините са "Крайслер" и "Пежо", за да изчезне през 1980 година.
  • "Фасел-Вега FV3 Коч Юзин" от 1957 година. Френският луксозен автомобил е с V8 двигател на "Крайслер" с 200 конски сили.
    "Фасел-Вега FV3 Коч Юзин" от 1957 година. Френският луксозен автомобил е с V8 двигател на "Крайслер" с 200 конски сили.
  • "Кадилак Тип62 седан дьо вил" от 1959 година.
    "Кадилак Тип62 седан дьо вил" от 1959 година.
  • "Уилис Интерлагос" е бразилска версия на "Рено Алпин". Тя се произвежда между 1961 и 1966 година от бразилския клон на американския концерн "Уилис Оувърленд".

    Представеният експонат е от 1964 година и има двигател с мощност 70 конски сили. От модела за пет години са произведени 822 бройки.
    "Уилис Интерлагос" е бразилска версия на "Рено Алпин". Тя се произвежда между 1961 и 1966 година от бразилския клон на американския концерн "Уилис Оувърленд".<br /><br />Представеният експонат е от 1964 година и има двигател с мощност 70 конски сили. От модела за пет години са произведени 822 бройки.
  • "Ситроен DS19 кабриолет" от 1961 година. Произвеждан между 1960 и 1971 година, моделът намира едва 1325 купувачи.
    "Ситроен DS19 кабриолет" от 1961 година. Произвеждан между 1960 и 1971 година, моделът намира едва 1325 купувачи.
  • "Ягуар 420 Джи салуун" от 1968 година.
    "Ягуар 420 Джи салуун" от 1968 година.
  • "Ситроен SM" от 1971 година влиза в историята с това, че използва V6 двигател от "Мазерати" с мощност 170 конски сили. Автомобилът впечатлява също с хидравличното окачване и завиващите фарове. От модела са произведени 12 920 екземпляра.
    "Ситроен SM" от 1971 година влиза в историята с това, че използва V6 двигател от "Мазерати" с мощност 170 конски сили. Автомобилът впечатлява също с хидравличното окачване и завиващите фарове. От модела са произведени 12 920 екземпляра.
  • "Рено Торино" от 1972 година. Моделът е разработен и се произвежда от аржентинската компания "Индустриас Кайзер Аржентина" още през 1966 година. По това време фирмата е съвместно дружество с американската "Кайзер Мотърс".

    През 1970 година "Индустриас Кайзер Аржентина" е купена от "Рено" и за кратко "Торино" се продава и като "Рено". Моторът е шестцилиндров с мощност 176 конски сили. Сред знаменитостите, притежавали подобен автомобил, са автомобилният състезател Хуан Мануел Фанджо, съветският лидер Леонид Брежнев и кубинският лидер Фидел Кастро.
    "Рено Торино" от 1972 година. Моделът е разработен и се произвежда от аржентинската компания "Индустриас Кайзер Аржентина" още през 1966 година. По това време фирмата е съвместно дружество с американската "Кайзер Мотърс".<br /><br />През 1970 година "Индустриас Кайзер Аржентина" е купена от "Рено" и за кратко "Торино" се продава и като "Рено". Моторът е шестцилиндров с мощност 176 конски сили. Сред знаменитостите, притежавали подобен автомобил, са автомобилният състезател Хуан Мануел Фанджо, съветският лидер Леонид Брежнев и кубинският лидер Фидел Кастро.
  • БМВ 3.0 CSI купе от 1972 година. Трилитровият мотор на колата осигурява 200 конски сили.
    БМВ 3.0 CSI купе от 1972 година. Трилитровият мотор на колата осигурява 200 конски сили.
  • "Рено Алпин" GTA от средата на 80-те години
    "Рено Алпин" GTA от средата на 80-те години
  • "Ламборгини" LP5000S от 1987 година. Моторът с 12 цилиндъра генерира 455 конски сили, а максималната скорост е 305 км/ч.
    "Ламборгини" LP5000S от 1987 година. Моторът с 12 цилиндъра генерира 455 конски сили, а максималната скорост е 305 км/ч.
  • "Рено Еспас" 2000TSE от 1987 година. Това е първият масов европейски многофункционален автомобил.
    "Рено Еспас" 2000TSE от 1987 година. Това е първият масов европейски многофункционален автомобил.
  • Този модел на "Фолксваген" е добре познат, но това, което е любопитно е, че представеният е от последните сглобени. Автомобилът е произведен през 2013 година в Бразилия, което е цели 63 години след дебюта на модела.
    Този модел на "Фолксваген" е добре познат, но това, което е любопитно е, че представеният е от последните сглобени. Автомобилът е произведен през 2013 година в Бразилия, което е цели 63 години след дебюта на модела.