Най-старото автомобилно изложение в света - това в Париж стана на 120 години и събра на едно място уникални автомобили.
Най-старото автомобилно изложение в света - това в Париж стана на 120 години и събра на едно място уникални автомобили. "Панар е Левасор" (Panhard et Levassor) от 1887 година. Френската компания е сред първите производители на автомобили, като използва двигател на "Даймлер", за който плаща лиценз. На снимката е първият автомобил на френската компания "Рено", който се появява преди 120 години. На заден план е модел на "Рено" от 30-те години. "Серполет Тип Ел Дубл Фаетон" от 1905 година. И тази малко известна марка френска, като първите и модели се задвижват от пара. "Хиспано Суиза" J12 от 1934 година с V12 мотор с 200 конски сили (вдясно) и "Пежо" 174 от 1924 година със скромните 100 конски сили от почти четирилитров четирицилиндров двигател. "Рено 40 CV Тип Джей Ви Торпедо" от 1922 година. "Рено" 40 CV от 1924 година. Моторът е с шест цилиндъра, работен обем малко над 9 литра, а мощността е почти 149 конски сили. "Рено Тайп МН" от 1924 година. Това е отговорът на "Рено" на автомобила на "Ситроен", предназначен за придвижване в пустинни условия (виж следващата снимка), който използва вериги вместо задни колела.
След тестове Луи Рено стига до извода, че подходът на "Ситроен" има много недостатъци - шум, високо тегло, ограничения в скоростта и техническа сложност. Така се появява това решение."Ситроен С4 Отошени Р17" от 1930 година. Създаден за експедиции, преминаващи през пустинни райони. "Хиспано Суиза" Н6В от 1927 година. Моторът е 6.6 литров, а мощността 120 конски сили. "Берлие Тип СВ Торпедо" от 1921 година. Френската компания "Берлие" е основана през 1899 година и произвежда автомобили, камиони, автобуси и военни машини. През 1967 година става собственост на "Ситроен". След вливането си в бъдещето "Рено Тръкс" през 1978 година изчезва като марка. "Бугати Тайп 55 роудстър" от 1932 година. Моторът е 2.3-литров с мощност 160 конски сили. От модела са произведени 38 бройки. "Ситроен Розали" 7UB от 1935 година. "Буик Серия 56" кабрио от 1940 година. В салона има шест места, а моторът е осемцилиндров с 141 конски сили. "Рено" 4 CV e първият следвоенен модел на френската компания. Появява се през 1947 година и се произвежда до 1961 година. Камионетка "Ситроен" HY от 1947 година. "Симка Шамбор" с каравана "Нотан Ирондел". Автомобилът, който дебютира през 1957 година на автосалона в Париж, е с V8 двигател с 84 конски сили. Френската автомобилна марка "Симка" е основана през 1934 година като подразделение на "Фиат". Нейни собственици през годините са "Крайслер" и "Пежо", за да изчезне през 1980 година. "Фасел-Вега FV3 Коч Юзин" от 1957 година. Френският луксозен автомобил е с V8 двигател на "Крайслер" с 200 конски сили. "Кадилак Тип62 седан дьо вил" от 1959 година. "Уилис Интерлагос" е бразилска версия на "Рено Алпин". Тя се произвежда между 1961 и 1966 година от бразилския клон на американския концерн "Уилис Оувърленд".
Представеният експонат е от 1964 година и има двигател с мощност 70 конски сили. От модела за пет години са произведени 822 бройки."Ситроен DS19 кабриолет" от 1961 година. Произвеждан между 1960 и 1971 година, моделът намира едва 1325 купувачи. "Ягуар 420 Джи салуун" от 1968 година. "Ситроен SM" от 1971 година влиза в историята с това, че използва V6 двигател от "Мазерати" с мощност 170 конски сили. Автомобилът впечатлява също с хидравличното окачване и завиващите фарове. От модела са произведени 12 920 екземпляра. "Рено Торино" от 1972 година. Моделът е разработен и се произвежда от аржентинската компания "Индустриас Кайзер Аржентина" още през 1966 година. По това време фирмата е съвместно дружество с американската "Кайзер Мотърс".
През 1970 година "Индустриас Кайзер Аржентина" е купена от "Рено" и за кратко "Торино" се продава и като "Рено". Моторът е шестцилиндров с мощност 176 конски сили. Сред знаменитостите, притежавали подобен автомобил, са автомобилният състезател Хуан Мануел Фанджо, съветският лидер Леонид Брежнев и кубинският лидер Фидел Кастро.БМВ 3.0 CSI купе от 1972 година. Трилитровият мотор на колата осигурява 200 конски сили. "Рено Алпин" GTA от средата на 80-те години "Ламборгини" LP5000S от 1987 година. Моторът с 12 цилиндъра генерира 455 конски сили, а максималната скорост е 305 км/ч. "Рено Еспас" 2000TSE от 1987 година. Това е първият масов европейски многофункционален автомобил. Този модел на "Фолксваген" е добре познат, но това, което е любопитно е, че представеният е от последните сглобени. Автомобилът е произведен през 2013 година в Бразилия, което е цели 63 години след дебюта на модела.