На пазара от близо три години, актуалната генерация на пикапа не изглежда никак ретро, дори напротив.
Автомобили за работа. До неотдавна описанието на пикапите се изчерпваше с това определeние. Към днешна дата обаче то съвсем не е актуално.
От една страна, защото хората взеха да ползват пикапите за много други неща, а от друга - тъй като самите "работни машини" еволюираха доста.Типичен представител на новото поколение пикапи е "Мицубиши" L200. На пазара от близо три години, актуалната генерация не изглежда никак ретро, дори напротив. Излъчването е мускулесто и динамично, формите са ръбести, а между другото те се връщат на мода.
Пикапът изглежда много хармонично с красиво преливане между салона за пътниците и товарната зона.Интериорът е оформен като в SUV модел - хващащо окото арматурно табло, семпли бутони за управление на вентилацията и мултимедия с реагиращ на допир дисплей. Приборното табло е класическо с лесно четими скали на километража и оборотомера.
Това, което му липсва е по-голям дигитален екран между скалите, на който да могат да се следят няколко показателя едновременно.Водачът седи високо и има отличен обзор, всичко му е под ръка, а седалката е достатъчно удобна, за да не изморява, дори при дълъг път. Приятно изненадва комфорта на задните седалки, като мястото пред коленете е предостатъчно, а позицията на седене е сходна с тази в лека кола. В кабината има достатъчно място за всичко, което съпътства едно пътуване. "Легенът" на L200 е с размер 1.52 на 1.47 метра, като ширината между калниците е достатъчна, за да се събере европале. Халките за закрепване на товара са навсякъде, а изборът от надстройки е богат. Товароносимостта на L200 e 1 тон, като пикапът може да тегли до 3 тона прикачен товар. Важна подробност е, че стабилизиращата програма е с функция за неутрализиране на колебанията и на ремаркето. "Мицубиши" L200 се предлага с дизелов двигател с обем 2.4 литра и две мощности – 154 и 181 конски сили. Тестовият автомобил беше с по-скромния от тях, комбиниран с новата шестепенна механична скоростна кутия. Моторът е с турбо с променлива геометрия, благодарение на което е доста еластичен и неприятната турбо дупка (липсата на ускорение при подаване на газ до достигане на определени обороти), типична за старите дизели, почти не се усеща.
Предавките се превключват лесно и прецизно. Въртящият момент от 320 Нм. е изключително полезен при изкачване на големи баири, особено със сериозен товар.Дори натоварен L200 не може да се нарече тромав, като отличната видимост е сериозно предимство при изпреварване. Ускорението до 100 км/ч отнема около 12 секунди, но субективното усещане е, че пикапът е по-бърз. Винаги съм си мислил, че докато съм зад волана на пикап книжката ми е в безопасност, но L200 е коварно тих дори при 140 км/ч и скоростта не се усеща. Разходът на гориво в рамките на теста беше между 8 и 9 на сто, но с усилия на волята и свикване с колата, може да се свали до около 7 л/100 км. Макар на асфалт L200 да е приятен автомобил, истинските си качества той разкрива извън утъпканите пътища. С просвет от 20 см и солидна защита на всички агрегати, японският пикап може да стигне до места, до които малко превозни средства могат да се доберат. Задвижването на четирите колела е взето от доказалия качествата си в рали "Дакар" всъдеход "Паджеро", като има четири режима на работа.
При добри пътни условия може да се заложи само на задното предаване, а в зависимост от терена, има още три 4Х4 варианта. За най-тежки условия водачът може да избере 4Х4 с понижаващи предавки и блокирани диференциали.Комфортът на возене е приличен, особено когато пикапът не е празен, но все пак подскачания по по-големите неравности не липсват. При всички случаи обаче в новото L200 e доста по-приятно да се возиш, отколкото в неговия предшественик. Воланът е доста синтетичен, но за класа това е нещо по-скоро типично. Приятно ме изненада маневреността на дългия 5.21 м пикап. Големите огледала и камерата за заден ход дават добър обзор при маневриране на заден ход. Единствената ми сериозна забележка е към фаровете, които са доста слабички. Mitsubishi L200 изненадва приятно и с цена. Най-достъпната версия струва под 50 хиляди лева, а дори с всички екстри не подминава 60 хиляди.