Искаме да предложим електрическа алтернатива във всеки сегмент, казват от компанията.
"Мерцедес" започва сериозна електрическа офанзива в следващите няколко години, съобщи на събитие за медиите в Щутгарт ръководителят продуктови стратегии и планиране в "Мерцедес карс" Йоханес Рейфенрат.
Плановете на компанията са да лансира микрохибриди, при които интегриран стартер-генератор със скромна мощност подпомага бензинов двигател, зареждащи се от контакта хибриди с дизелови и бензинови мотори, чисти електромобили, както и модели на водород.Всички коли от електрическата гама ще носят щампата "ИКю" (ЕQ). Според Йоханес Рейфенрат през 2025 година между 15 и 25% от продажбите на "Мерцедес" ще са на чисти електромобили. Първият модел на ток ЕQC (вляво) беше представен официално преди броени дни на изложението в Париж. До момента електромобилите на марката са преминали над 14 млн. километра тестове при различни условия.
На снимката ЕQC е в компанията на електрически "Смарт фор ту" и модела на водород GLC F-Cell.До 2022 година плановете на "Мерцедес" са да има 10 модела, които се движат само на ток. Като размери те ще покриват гамата от "Смарт" до големите кросоувъри.
"Искаме да предложим електрическа алтернатива във всеки сегмент, като залагаме на атрактивния дизайн, практичността, сигурността, удоволствието и устойчивостта", обобщи Рейфенрат.Плановете са "Смарт" да стане първата автомобилна марка в света, която мигрира изцяло към електромобили. За момента има готови версии на ток на "Смарт Форту", "Смарт кабрио" и "Смарт Форфор". Компанията заедно със свои партньори ще инвестира и в развитие на мрежата от зарядни станции, като предлага решение за дома, работното място и публични места. Представеният в Щутгарт "Мерцедес" GLC F-Cell бележи сериозен прогрес по отношение на използваните технологии в сравнение с водородната В-класа. Новият модел има 30% по-компактна водородна система, която е с 40% по мощна и с 25 на сто по-лека.
Използваната платина в горивните клетки е 90% по-малко, което прави автомобила по-евтин.Моделите на водород на "Мерцедес" вече са минали 18 млн. километра тестове. По същество това са електромобили, но електричеството се получава от реакция в горивни клетки на водорода от специални резервоари и кислорода от въздуха. Отпадният продукт при реакцията е чиста вода. Тъй като дори в Германия мрежата от водородни станции все още не е достатъчно добре развита, "Мерцедес" GLC F-Cell може да се зарежда и от контакта, като батерията позволява изминаването на до 50 километра.
Резервоарите за водород събират 4.4 кг, пълнят се за 3-4 минути, а общият пробег е около 460 километра. Разходът на гориво на "Мерцедес" GLC F-Cell е около килограм на 10 километра, което при цена от 10 евро за килограм е малко по-скъпо от пътуването с дизел, харчещ 6 на сто.От "Мерцедес" смятат, че при навлизане на водородните автомобили и развитието на мрежата от станции, цената ще намалее. В момента в Германия има 51 водородни станции, основно около магистралите край по-големите градове.
Плановете за развитие на водородната мрежа предвиждат в края на следващата година водородните станции да са 100, а по-дългосрочната цел е за 400.
На снимката е Е-класа плъгин хибрид.От цялата "Икю" гама на "Мерцедес" в България първи ще дойдат хибридите. До края на годината се очаква S-класата, която комбинира бензинов двигател и електромотор.
През 2019 г. в България ще дебютират С и Е-класата, задвижвани от дизелов двигател и електромотор. За момента планове за лансиране на изцяло електрически модел в страната няма.Хибридите на "Мерцедес" използват шест- и четирицилиндрови бензинови и дизелови мотори, комбинирани с електромотор. В масовия случай само на ток те могат да се изминат до 50 километра.