При почти идентични външни размери "Ауди" А6 има много по-просторен интериор и увеличен багажен обем от своя предшественик.
Нормално е всяко ново поколение на един модел да е по-добро от предходното. Понякога разликата е толкова голяма, че автомобилът все едно е преминал в по-висок клас. Нещо подобно усетих при теста на новото "Ауди" A6, тъй като реално като пътно поведение то не отстъпва на предишното А8. Любопитно е и други – че при почти идентични външни размери лимузината има много по-просторен интериор и увеличен багажен обем от своя предшественик. С влизането в салона веднага прави впечатление качеството на материалите и вниманието към детайла. В зависимост от избора на купувача интериорът може да е по-спортен или пък по-луксозен. В тестовия автомобил в изпълнението S-Line акцентът беше върху спорта, като в целия салон имаше щедро присъствие на алуминий. Audi А6 възприема концепцията за управление на всичко по колата от А8, като настройките се правят през два реагиращи на допир и натиск екрани.
Долният е основно за командване на вентилацията, а горният за всичко останало.Макар и да си оставам привърженик на стария подход за управление – с бутони, не мога да отрека, че при А6 нямах затруднения с настройките. Приборното табло в лимузината беше дигитално, което дава възможност за избор на различни визии, с акцент върху различна информация – данни от бордовия компютър, навигацията, асистиращите системи, или мултимедията.
Воланът е стилен, с оптималния брой бутони на него, лостът на автоматичната скоростна кутия сам по себе си е произведение на изкуството.Возещите се отзад разполагат с щедро място пред коленете и над главите, а седалките са много удобни. Пътуването с А6 не натоварва благодарение на отличното обезшумяване и комфортната возия.
На тъмно впечатлява и интериорното осветление, което може да е в различни цветове, като вниманите към детайлна си личи от стилните светлинни ивици по таблото, илюминацията на надписа quаttro на него и осветеността на праговете на вратите.Към момента на българския пазар А6 се предлага с трилитров дизел с две мощности – 231 и 286 конски сили, като и в двата случая колата е микрохибрид. Благодарение на допълнителен 48-волтов акумулатор стартер-алтернатор се използва за подпомагане на потеглянето и ускорението, като има и възможност двигателят с вътрешно горене да бъде "загасен" за определен период дори при висока скорост.
При това положение и трасмисията "се откача" от колелата, така че нищо да не намалява инерцията.Друг бонус от това решение е, че в режим спиране, старт-стоп системата гаси мотора още при достигане на 22 км/ч. И в двата случая, с натискането на педала на газта, двигателят незабележимо се задейства. В реални условия това води до намаляване на разхода с около 700 милилитра на 100 километра. Във версията си 50TDI, какъвто беше тестовият автомобил, А6 се ускорява впечатляващо, като достига 100 км/ч 5.5 секунди след старта. Доускорението също впечатлява, а разходът дори при откровенно анти ефективно шофиране трудно може да надвиши 9 на сто.
При нормално каране и 6.5 л/100 км е постижим резултат и то без да се използва екологичния режим на шофиране.Предимствата на задвижването quattro се усещат най-много зимата, на сняг, но и при мокра настилка, или прах, то осигурява бързо ускорение, с оптимално използване на възможностите на мотора. Осемстепенният автоматик работи прецизно, като не намерих повод да използвам варианта за ръчна смяна на предавките. На спортния режим обаче разчитах често, като при него се поддържат по-високи обороти, така че колата да се ускори максимално бързо при подаване на газ. Освен трансмисията промяна на настройките в няколко режима (комфортен, спортен, еко и индивидуален) в тестовата кола имаше и за кормилното управление, реакцията на педала на газта, климатичната инсталация и асистиращите системи.
В зависимост от режима, воланът на А6 може да е по-лек или по-тежък, но при всички случаи прецизен и с добра обратна връзка.Серийното окачване, с което беше тестовият автомобил, акцентира върху комфорта, но и в завой колата стои добре. Обичащите по-динамичното шофиране могат да заложат на спортното окачване, което е по-стегнато, а колата стои по-близко до пътя.
Тези, които искат да имат и комфортен, и спортен автомобил пък могат да се насочат към ходова част с променливи характеристики.Изключително впечатляващи са светодиодните фарове на А6. Тяхното предимство е, че при липса на улично осветление автомобилът постоянно е на дълги светлини, като в сянка се оставят само застиганите и насрещните коли, докато цялата околна зона е щедро осветена.
В допълнение светлината е с характеристиките на слънчевата, което по-малко натоварва очите.Ключово при "Ауди" A6 е, че може да бъде снабдено с всички технологии, с които разполага и флагманът А8. Сред тях за четирите завиващи колела, възможностите за самостоятелно адаптиране на скоростта според трафика и следването на извивките на пътя и използването на смартфон вместо ключ. В тестовта кола те не бяха поръчани, но на разположение бяха он-лайн услугите, предоставяните от допълнителна SIM карта. Сред тях са информация за трафика в реално време, на базата на която се избира най-подходящият маршрут до целта, новини, данни за времето, цените на горивата и т.н. Поглед към ценовата листа ни показва един доста високо позициониран модел. Най-достъпната модификация струва малко над 109 хиляди лева. С всички екстри сумата може да наближи 200 хиляди лева.