Фотогалерия: Най-новият ретро музей в София

Георги Пауновски

Фотогалерия: Най-новият ретро музей в София

Миниекспозиция, фокусирана върху колите на социализма, е обособена в най-новия фирмен комплекс на "Шкода".

  • София няма свой музей с фокус върху ретро автомобилите. От четвъртък обаче има експозиция с фокус върху колите от социализма.

    Тя се намира в новия "Шкода център" в столицата, който се намира в квартал "Дружба" (на ъгъла на бул. "Цветан Лазаров и ул. "Илия Бешков").
    София няма свой музей с фокус върху ретро автомобилите. От четвъртък обаче има експозиция с фокус върху колите от социализма.<br /><br />Тя се намира в новия "Шкода център" в столицата, който се намира в квартал "Дружба" (на ъгъла на бул. "Цветан Лазаров и ул. "Илия Бешков").
  • Разбира се, фокус в експозицията е върху модели от миналото на "Шкода", но присъстват и от други марки.На тази снимка се виждат "Трабант" 601 (произвеждан между 1963 и 1990 г.) и "ЗАЗ Таврия" (1987 - 1997 г.).
    Разбира се, фокус в експозицията е върху модели от миналото на "Шкода", но присъстват и от други марки.На тази снимка се виждат "Трабант" 601 (произвеждан между 1963 и 1990 г.) и "ЗАЗ Таврия" (1987 - 1997 г.).
  • Част от експозицията са също "Москвич" 2140 (зад колоната), "Москвич Алеко", "Варшава" (на преден план) и "Булгаррено".
    Част от експозицията са също "Москвич" 2140 (зад колоната), "Москвич Алеко", "Варшава" (на преден план) и "Булгаррено".
  • От моделите на "Шкода" на най-достолепна възраст е тази "Октавия" от 60-те години. Задвижва се от четирицилиндров бензинов двигател с 40 к.с. В периода 1958 - 1971 година от тази "Шкода Октавия" са продадени 286 хиляди автомобила.
    От моделите на "Шкода" на най-достолепна възраст е тази "Октавия" от 60-те години. Задвижва се от четирицилиндров бензинов двигател с 40 к.с. В периода 1958 - 1971 година от тази "Шкода Октавия" са продадени 286 хиляди автомобила.
  • "Шкода" 110R е купе версия на популярния модел 110 L. Произвежда се между 1970 и 1980 г. и се задвижва от четирицилиндров двигател с 52 к.с. На преден план е "Шкода" 1000 МВ.

    Означение идва от Млада Болеслав (Mlada Boleslav) - чешкият град, в който са заводите на "Шкода". Колата се прави между 1964 и 1969 г. Моторът е разположен отзад, а предаването е задно. От "Шкода 1000 МВ" са произведени почти 444 хиляди бройки.
    "Шкода" 110R е купе версия на популярния модел 110 L. Произвежда се между 1970 и 1980 г. и се задвижва от четирицилиндров двигател с 52 к.с. На преден план е <a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2014/05/01/2289274_fotogaleriia_shkoda_1000_mv_stana_na_polovin_vek/" target="_blank">"Шкода" 1000 МВ.</a><br /><br />Означение идва от Млада Болеслав (Mlada Boleslav) - чешкият град, в който са заводите на "Шкода". Колата се прави между 1964 и 1969 г. Моторът е разположен отзад, а предаването е задно. От "Шкода 1000 МВ" са произведени почти 444 хиляди бройки.
  • "Шкода" 110R и "Шкода" 1000МВ.
    "Шкода" 110R и "Шкода" 1000МВ.
  • "Шкода" 110L (вляво) се прави между 1969 и 1977 г. Това е първият модел на чешката марка, от който са произведени над 1 млн. броя.
    "Шкода" 110L (вляво) се прави между 1969 и 1977 г. Това е първият модел на чешката марка, от който са произведени над 1 млн. броя.
  • "Шкода" 120L е добре позната в България. Произвежда се от 1976 до 1990 година.

    Както и при 1000 МВ, моторът е отзад, а предаването е задно. Това е последният модел с тази компановка.

    Моторът е с 52 конски сили. От "Шкода" 120L са произведени над 2 млн. броя.
    "Шкода" 120L е добре позната в България. Произвежда се от 1976 до 1990 година.<br /><br />Както и при 1000 МВ, моторът е отзад, а предаването е задно. Това е последният модел с тази компановка. <br /><br />Моторът е с 52 конски сили. От "Шкода" 120L са произведени над 2 млн. броя.
  • "Шкода Рапид" 130 се прави между 1984 и 1988 година. Базовият модел е с 58 к.с. Има и версия с 63 коня, който предлага ускорение от място до 100 км/ч за 14 секунди.
    "Шкода Рапид" 130 се прави между 1984 и 1988 година. Базовият модел е с 58 к.с. Има и версия с 63 коня, който предлага ускорение от място до 100 км/ч за 14 секунди.
  • "Фаворит" е резултат от проект, възложен от чешкото правителство на "Шкода" за направата на модерен социалистически автомобил. Разработката отнема пет години (от 1982 до 1987 г.).

    Популярното италианско дизайнерско студио "Бертоне" предлага четири варианта на каросерията, но са одобрени само два - хечбек и комби. Първият модел на "Шкода" с разположен отпред мотор и предно предаване използва мотор с мощност 58 конски сили. От различните версии на модела са произведени близо 1 млн. бройки.
    "Фаворит" е резултат от проект, възложен от чешкото правителство на "Шкода" за направата на модерен социалистически автомобил. Разработката отнема пет години (от 1982 до 1987 г.).<br /><br />Популярното италианско дизайнерско студио "Бертоне" предлага четири варианта на каросерията, но са одобрени само два - хечбек и комби. Първият модел на "Шкода" с разположен отпред мотор и предно предаване използва мотор с мощност 58 конски сили. От различните версии на модела са произведени близо 1 млн. бройки.
  • Търговско-сервизният център на "Шкода" в "Дружба" е петнадесетия на вносителя на марката "Еуратек" в страната. Той е и втори в София.

    Общата площ на комплекса е 10 хил. кв. м, като има шоурум, сервиз, описаният музей и паркинг. Макар откриването да беше в четвъртък, все още не е ясно кога ще започне да работи в клиенти.
    Търговско-сервизният център на "Шкода" в "Дружба" е петнадесетия на вносителя на марката <a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2017/10/11/3057953_euratek_otchete_44_000_prodadeni_shkodi_za_chetvurt_vek/" target="_blank">"Еуратек"</a> в страната. Той е и втори в София.<br /><br />Общата площ на комплекса е 10 хил. кв. м, като има шоурум, сервиз, описаният музей и паркинг. Макар откриването да беше в четвъртък, все още не е ясно кога ще започне да работи в клиенти.