Промените отвън целят да направят колата още по-агресивна като хечбек и с по-престижно излъчване като седан.
"Мазда" пусна първи информации и снимка за четвъртото поколение на тройката. Автомобилът дебютира едновременно като седан и хечбек, като демонстрира еволюция в популярния "Кодо" дизайн, описван като "Душа в движение". Промените отвън целят да направят колата още по-агресивна като хечбек и с по-престижно излъчване като седан. Предният капак и броните на колата са изработени от абсорбиращи енергията материали, като целта е да наранят по-леко пешеходец при евентуален сблъсък. Интериорът е изцяло преоформен, като се отличава с ориентиране на контролерите към водача и запазване на традиционните бутони. С цел по-лесно намиране на оптимална позиция воланът предлага по-дълъг ход напред и назад, а седалките са променени. Централният дисплей в колата вече е 8.8 инча, като в мултимедията на колата е качена и електронна инструкция за употреба. Специално внимание е обърнато на подобряване на озвучаването във всички предлагани варианти, като най-скъпото изпълнение отново е на Bose. Благодарение на подобрената изолация и новостите в шасито и ходовата част "Мазда" 3 е чувствително обезшумена. Що се отнася до двигателите, автомобилът предлага нови версии на познатите атмосферни бензинови мотори с обем 2 и 2.5 литра. Дизелът е почти 1800-кубиков. За момента няма данни за мощността на агрегатите. "Мазда" 3 може да се поръча с нова система за задвижване на четирите колела, при която има сериозно намаляване на загубите на въртящ момент. Системата прецизно дозира тягата към предните и задните колела, а със спирачни импулси към вътрешните на завоя гуми се подпомага по-послушното следване на кривата на завоите. Сред системите за сигурност нова е тази за следене на водача, която чрез камери следи дали очите му са отворени, какви са интервалът на миганията и ъгълът на лицето. При констатиране на заспиване или дълго разсейване на погледа системата издава предупредителен сигнал, а при липса на реакция подготвя спирачките за аварийно спиране. Новост е и предупреждението за напречен трафик, идващ отпред, отляво или отдясно. Системата е изключително полезна при навлизане в кръстовища с ограничена видимост. Новият адаптивен круиз контрол има и функция за следване на извивките на пътя при движение в колона.