За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
le_bigmac
Рейтинг: 8 НеутралноРазумни искания,що се опъва общината?
melchett
Рейтинг: 845 Неутралнои предимство на пешеходна пътека, че бързат.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноТи да видиш. Ако направят цената като на градския - да карат в бус лентите.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Doge
Рейтинг: 531 НеутралноАз пък искам Убер.
Слава Україні!majorman
Рейтинг: 794 НеутралноТоест, искат по законов път да ги вкарат в картел.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manblondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноАко нямаше вече картен щеше ли да няма Убер.
selqnin
Рейтинг: 937 НеутралноНе искат ли да карат по...небето...
НАГЛИ БАКШИШИ!!!
vassilun
Рейтинг: 4926 ЛюбопитноКакво "разумно" намирате в минимална цена за километър? Защо да карат в буслентите?
pamela
Рейтинг: 1609 НеутралноКакво значи минимални тарифи? Нали сега таксиметровите фирми са свободни да си определят цените на услугите? Защо не ги направят такива, каквито мислят, че трябва да бъдат?
Утре фризьорки, водопроводчици, плочкаджии и др. ще поискат минимални цени, все едно някой им пречи да си определят сами цените.
Reggie
Рейтинг: 796 НеутралноТо сега нали има максимални, които са над тези ? 1,30 и 1,60. Да си ги вдигат, кой ги спира ? Защо искат минимални ?! Картел и да не се допускат случайни ?
neut
Рейтинг: 177 НеутралноНаглеци
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restblondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноЦените са си високи, просто отчисленията за ГЕРБ са големи, затова не остават за шофьорите, ама те пък са фенове на ГЕРБ, та къф е проблема. От Убер как да вземеш членски внос. Цецо и да иде да иска "спонсорство" в централата на Убер в Сан Франциско, най много да се види с някой от трибуквената организация на копчетата си.
Toni Bonboni
Рейтинг: 525 НеутралноА шофьорите кога ще дадът отношение и любезност? Само искат..
Редовно се качвам на летището и казвам: до Експо центъра.. Отказвали са ми.. Хокали са ме.. Нелюбезно се държът щото всеки иска курс летището до марс да искара 5162728лв.. И налрая нямат и ресто... А в германия те качват и за 2км и имат супер отношение и ресро и квото ти е на кеф
etty1
Рейтинг: 571 ЛюбопитноКак така ще използват бус-лентите?
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinНе са обществен транспорт.
Kiril
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comВ ОК само такситата и линейките имат право на автобусната лента
proza
Рейтинг: 64 НеутралноИсакт минимални тарифи, а максимални ще има ли? Защото по едно време имаше едни мошеници с десеторно по-големи тарифи от нормалните. какво ли не сме видели през годините на безвластие и корупция от 1989 година досега.
baizuo
Рейтинг: 808 ЛюбопитноА ключа от квартирата където си държа парите не искат ли - както питаше един любим герой.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноГоривата поевтиняха, на какво отгоре.
Slick
Рейтинг: 177 НеутралноАхахахаха, а шейна с елени не искат ли?
Ние искаме Юбер. Толкова.
the only easy day was yesterday
Рейтинг: 256 НеутралноНе вярвам да им разрешат да карат в автобусните линии.
В Ню Йорк Сити е разрешено само в не натоварените часове и автобусните линии са две една за спрелите и една за движещите (експресни) автобуси но там платната са повече от 6.
Все пак хората трябва да изкарват пари и да могат да си покриват разноските за живот Не разбирам защо някои се отнасят с омраза към тях след като всеки от тях е проверен за криминални престъпления както един таксиджия от София ми каза това.
radovel
Рейтинг: 120 НеутралноАз пък искам на тях да им вдигнат глобите поне петорно за неправилно спиране, паркиране, изпреварване, маневриране без подаден сигнал, завой на забранено мясти и да забранят коли по-стари от 5 години, особено на дизел и газ. И да им искат минимум средно образование.....
мики маус
Рейтинг: 2551 НеутралноМинимални тарифи?!
Тук е пазарна икономика, 30 години след комунизма!
Като не им харесва, да отиват на село - с по един трактор и после на фермерския пазар!
А нахалното искане за бус-лентите трябва също да бъде подминато.
iljata
Рейтинг: 233 ГневноПредлагам също да стане задължителна норма и следното:
1. Да карат пили (без ограничение);
2. Да акат и пишкат в автомобила (човещинка е);
3. Да закръгляват сметката до всеки 5 или 10 лв. винаги в своя полза с валиден аргумент "Нямам дребни, брат, сефте си ми!";
4. Никога да не се къпят, за да имат естествен имунитет (чесънът също помага);
5. Никога да не почистват по никакъв начин колата си (по същата причина);
6. Да отказват всеки курс, който не им допада по дължина или посока (и те са хора);
7. Да могат да определят тарифи по свое усмотрение при всякакви обстоятелства, които сами намират за особени (те са професионалистите);
8. Да задължават клиента да споделя мнението им по обществено-политически, полови и футболни въпроси, както и вкуса им към попфолк (те имат опит, возили са кой ли не);
9. Да блокират боравенето с прозорци и отварящи вратите механизми от страна на "неоторизирани" клиенти (духа им);
10. Да могат да закарат клиента до произволно избран денонощен магазин, за да изпълни последния задължението си да развали пари, за да им плати с достатъчно (но не твърде) дребни.
Опа,.... то всъщност горното отдавна е стандарт, който изглежда сега задължително трябва да поскъпне и то за всички в калъп, заради всички изброени луксове, зер те да не са евтини!
dokker
Рейтинг: 142 ГневноА осигуровки кога ще започнат да внасят ? При Юбер всичко се вижда от банковите извлечения. Ако се направи справка, каква част от тези протестиращи ще са с чисто съдебно минало ? Специално за ОК Супертряс питам.
m17
Рейтинг: 798 НеутралноДо коментар [#13] от "b0b069":
Да де ама 25 км излизат 70 евро пък тък излизат 17лв. Пък и там вероятността да ви кара българин/турчин/грък е много голяма.
Храбър
Рейтинг: 1416 НеутралноДа им освободят напълно цените.....
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Но да имат ясна, очеизбождаща табела с цените които взимат на километър и да ги спазват.
Всяко нарушение да се наказва със забраната на правото на таксиметрово обслужване за хванатия.
Който иска - нека се качва.
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноА буркан и специален режим на движение, не искат ли?
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 548 НеутралноА аз искам да шибам цецка, ама не дават. Ама ако спретна достатъчно голям протест, може и да дадат.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)iljata
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#28] от "zyb18561487":
Уточни коя Цецка и ще ти дадем идеи!
Just Бахур
Рейтинг: 562 НеутралноА ще ни возят ли в нови и чисти автомобили? Без да пушат вътре и без да слушат чалга? Да са изкъпани и прилично облечени с костюм и вратовръзка, или поне униформа?
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Защото за учукана трошка, смърдяща на тютюн, шкембе чорба, чесън и пот, шофирана от некъпани и небръснати типове, облечени с анцунг и потник дори и сегашните цени са баснословни!
bird_song
Рейтинг: 463 Неутралноа аз на кой да кажа че искам минимални хигиенни навици и да не се пуши и да не се говори по телефон по време на шофиране !??
rdb41527334
Рейтинг: 233 НеутралноDMS Taksidjiq
Моля дарете, няма какво да ядат !
bird_song
Рейтинг: 463 НеутралноДа не казвам че 40 % поне са за спиране поради техническа непригодност и опасност за себе си и останалите.
rdb41527334
Рейтинг: 233 НеутралноИ полицията кога ще започне да проверява таксиметровите коли за колани ?
*****
НеутралноМи като не им изнася, да идат да работят истинска работа, не да са прикрити безработни. Общината им е дала граници минимално и маскимално. Като им е неизгодно вдигат цените, а не искат да им се сменя минималната цена.
А за бус лентите... да си гледат работата! Таксиджиите колкото и да не им се иска са стандартни участници в движението, със своите права и задължения.
ЙЕИ
Рейтинг: 120 ВеселоАми то и сега има минимална цена - 0.01лв, ама никой не иска да кара на нея.
Да им галасуват - 0.69 лв както във Варна.
След галсуването всички вдигнаха цените на 1 лв. и 3 дни по-късно най-големите тарикати свалиха на 0,69 и бавно и постепенно всички отидоха на тази цена.
За да се вдичгне минималната цена има просто решение - по-голямата част от таксиджиите напускат пазара. Като има недостиг на таксиметрови услуги ще почне да се вдига и цената. като има свръх предлагане ще е минимална
BRBN
Рейтинг: 8 ЛюбопитноАз работя като втора работа понякога като таксиметров шофьор, тъй като с творческата си професия не успявам напълно да се издържам. Винаги карам с риза в чиста и незадимена кола, спазвам стриктно правилата (да, включително и мигачи), черпя клиентите с бонбони, избират си музиката и температурата в колата, ползват WiFi, връщам до стотинката, никога не отказвам курс, товаря и разтоварвам багажа.
При всичко изброено горе и сметка от 5,48лв от ул. Любен Каравелов до ж.к. Гео Милев (което би струвало минимум 6,40лв на трима души с багаж в градския транспорт + неудобство), клинта ми оставя 2ст. бакшиш и ми дава 5,50лв.
Еми не съм окей с цените, сори.
BRBN
Рейтинг: 8 НеутралноПроблемът обаче е най-вече в таксиметровите компании, които нямат интерес да въведат по-стриктни правила или добре работещи онлайн приложения с ефективна рейтингова система за водачи и клиенти. Не само това, но големите компании като Йелоу и РадиоСВТкаси забраняват на водачите да ползват външни приложения като ТаксиМи и ТаксиСтарс.
carpe_diem_
Рейтинг: 120 НеутралноДа не вдигат тарифите на км, а първоначалната "такса" на 3 или 4 лева, за да не могат лесно да отказват курсове (което е забранено така или иначе нали, ама не се спазва).
Таксиметровата услуга в София е евтина, ама и абсурдно некачествена. Много малко са съвестните шофьори, които карат по правилата, а и да се държат добре с клиентите си.
Може да се возя в такси по 2-3 пъти в годината (все до летището, ама напоследък и това се избягва).
А за стоянките - също си е сериозен проблем.
На установените такива постоянно има паркирани други коли, които няма кой да разчисти, а бакшишите винаги си правят импровизирани стоянки на места, където наистина минават хора, но на повечето такива пречат ужасно много на движението - на спирки, на велоалеи, по средата на кръстовища, на светофари. Разбира се - без никакви санкции...
etty1
Рейтинг: 571 ВеселоДо коментар [#20] от "the only easy day was yesterday":
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin"Не разбирам защо някои се отнасят с омраза към тях"
И аз съм против мразенето, но опитайте следните неща:
да наемате таксита от пиаца на гари, болници, летища;
да наемате такси за разстояния по-малки от 5 км в София, дори по телефона, особено при лошо време;
да попаднете в задръстване;
да попаднете на страстен пушач;
да попаднете на страстен любител на чалга
и т.н.
може и да разберете.
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноУбър, Лифт, и ще бъдат "излекувани" за една седмица.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 548 НеутралноНе съм толкова наивен. Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Dankol
Рейтинг: 530 НеутралноДо коментар [#41] от "Таралеж":
Сигурно ! Ама ще трябва да си внесем инженери , програмисти , доценти и т.н . от Сирия , Кюрдистан и Пакистан , защото на запад 90 % от работещите в тези компании(Юбър и Лифт) са такива . Останалите 10 % са бивши таксиметрови шофьори от България и Румъния .
blondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#43] от "Dankol":
Глупости. В Лисабон си бяха все местни с отлични коли и цени.
kapitan_laino
Рейтинг: 421 НеутралноАми да протестират пред централите на таксиметровите компании.
Dankol
Рейтинг: 530 НеутралноДа попитам хората дето все реват под статиите за такситата за Юбър , защо не ползват приложенията за таксита , които предлагат същите неща като американския апп !? И защо Юбър не си пусна в България услугата с таксиметрови автомобили , каквато има в доста европейски държави !? Като са толкова добри - защо не се съревновават при еднакви условия с другите таксита , и ние клиентите да преценим кой предлага по-качествен продукт !? Аман от шанаджии поддръжници на неплащането на данъци със споделената икономика , използваща икономически похвати от кв. Факултета !
George Svinarov
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#13] от "b0b069":
." А в германия те качват и за 2км и имат супер отношение и ресро и квото ти е на кеф"
И колко струва това удоволствие?
George Svinarov
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#16] от "proza":
"Исакт минимални тарифи, а максимални ще има ли?"
Как се изказвате без грам да познавате проблемите. Максимални цени в София има от няколко години
George Svinarov
Рейтинг: 620 ВеселоДо коментар [#28] от "zyb18561487":
"А аз искам да шибам цецка, ама не дават."
Ай стига бе! Верно за всеки влак си имало пътници. Ма ти само и подшушни и е готова бре.
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноДо коментар [#43] от "Dankol":
Сигурно ! Ама ще трябва да си внесем инженери , програмисти , доценти и т.н . от Сирия , Кюрдистан и Пакистан , защото на запад 90 % от работещите в тези компании(Юбър и Лифт) са такива . Останалите 10 % са бивши таксиметрови шофьори от България и Румъния .
Такива ли са? Аз пък нямам впечатление че са, даже и да има от гореспоменатите хора нямам нищо против.
Колите са чисти, музиката е неутрална, има вода, зарядни за телефони, помагат с багажа, ако ги заговориш говорят, ако не не, плащане през апликацията.
Единствената възможна причина да са забранени тези услуги в България е корумпираната политическа банда.
Dankol
Рейтинг: 530 НеутралноДо коментар [#50] от "Таралеж":
Достатъчно е да си отвориш Гугъл плей маркета или Апп стора , и да получиш всичко това и в София ! И то от такси което отговаря на законите в страната , плаща данъци и осигуровки (минимални "заради корумпираната политическа банда") , и да си платиш през апликацията , и да си видиш ориентировъчната цена за превоза +/- 20 стотинки . Тези неща ги има от 5 години в София и това че ти не ги знаеш , или не ги използваш заради недоверие си е твой проблем .
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 601 НеутралноАман от шанаджии поддръжници на неплащането на данъци със споделената икономика , използваща икономически похвати от кв. Факултета !
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!До коментар [#46] от "Dankol":
Ма то па бакшишите са едни "плащачи на данъци" - мани-мани.....
Oktober
Рейтинг: 233 НеутралноЩом искат да има държавна регулация на сектора, нека да се въведат и максимални цени.
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноДо коментар [#51] от "Dankol":
Вярно е че не ползвам такси в България , последно като си бях в България през пролетта съм ползвал и беше гнусно, колата, шифьорът, обслужването. И в Америка не ползвам често , Обикновенно до летището и обратно. Но услугата с Лифт и УБЪР ми харесва. Шофьорите получават рейтинг от клиента, и се надяват на бакшиш и вероятно това е причината. Като си дойда в България вземам кола под наем, но се качвам и на такси да ида с приятели до кръчма. И ми е гнусно да ползвам гнусна услуга.
Reggie
Рейтинг: 796 НеутралноА кога ще спрете да отказвате курсове въпреки приложенията ? И даже през тях да си просите повече пари за да дойдете ?
Pandipool
Рейтинг: 120 НеутралноКачеството на такси услугата е изключително ниско. Голяма част са нагли, мръсни, неглижирани, пушат и говорят глупости! Аз лично избягвам да ползвам таксита. Онзи ден се видях с приятел и жена му, които бяха с детска количка. Поръчаха си такси понеже заваля и за 30 минути не успяха да намерят свободно, въпреки че на същата фирма паркираха 3 свободни коли пред нас. Избягвали да качват колички..
Относно минималната тарифа бих казал, че това е пълна глупост. Никой не им пречи да си определят цени, каквито смятат за разумни. Нека пазарът да реши!
В бус лентата нямат място!
Дебилни искания!
ППДБ сами срещу ГЕРБ-НовоНачало
Рейтинг: 1285 Неутралнокак само бус лента - направо да им направи общината отделна такси-лента - само за тия нагли, мръсни, гнусни, всичко знаещи и каращи по най-просташкия начин бакшиши
ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА - ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ са единственият шанс за НОРМАЛНА И УСПЕШНА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВАгледам да ползвам такси изключително рядко - толкова е гнус това нещо
минимални цени искали - най-много може да се сложи начална цена от 2 лв и толкоз
и да - глобите за тях трябва да са петорни поне - нали са "професионалисти"
J. J.
Рейтинг: 564 НеутралноНаправо да се забрани всякакво друго движение по пътищата, освен за мърлявите, вмирисани, нововносни таралясници на бакшишите!
стефан иванов
Рейтинг: 1181 НеутралноТарифи на таксиметровите услуги: Берлин
В рамките на Берлин е забранено договарянето на индивидуална цена (Preisabsprache). Такива са възможни само при пътувания извън града. Изключение прави летище Шонфелд (Flughafen Schönefeld).
Основна такса: 3,90 €
от 0 до 7 км: 2,00 €/км.
след 7 км: 1, 50 €/км
Престой: 30 €/час
ВАЖНО: Когато автомобилът е спрял (задръстване) се отчита тарифата за престой.
Курс 5км с престой около 6 мин = 3.9+5*2+6*0.5=16.9 Е=34лв
В София 0,7+5*077+6*0,22= 5.87 лв
За любители на плащане с карта
Допълнителни такси:
Превозване на 5 или повече пътника: 5,00 €
Обемист багаж: 1,00 € / брой
Разплащане с кредитна карта: 1,50 €
Такси от летище Тегел (Flughafen Tegel): 0,50 €
стефан иванов
Рейтинг: 1181 НеутралноС приблизително 7500 автомобила, Берлин притежава най-голямата флота от таксита в Германия. В града има 240 стоянки и 145 Колони за поръчка. Тарифите за превоз са фиксирани, като няма нощни или празнични увеличения. Шофьорите нямат право да повишават или подбиват цената за превоз в рамките на германската столица. Единствено в случаите, когато се превозват повече от 4 пътника (Großraumtaxis), обемист багаж (Sperrgepäck) или се плаща с кредитна карта, се начислява допълнителна такса (Zuschlag).
стефан иванов
Рейтинг: 1181 НеутралноЗа превоз с такси в Германия може да платите цели 17,70 евро само за няколко километра, съобщава немският икономически вестник Handelsblatt. Такситата са удобни, но в някои немски градове този лукс има висока цена. Handelsblatt прави класация на 10-те немски града, където таксиметровите услуги са най-скъпи.
Класацията на немското издание е на база проучване на приложението myTaxi, което сравнява цената на превоза с такси за 6 километра плюс начисление на основната такса за пътуване на таксито. Крайната цена на услугата е образувана без да бъде включено евентуално задръстване, което би оскъпило услугата.
Следва и класацията.
На 10-то място е Хановер (столицата на Долна Саксония). Основната такса за пътуване с такси е 3,20 евро, а тарифата за километър е 1,90 евро. По този начин цената за 6 километра е 14,60 евро.
На 9-то място е Дрезден. В града пътуването с такси за 6 километра ще Ви струва 14,70 евро. Цената на километър е 1,80 евро, а основната такса е 3,90 евро.
На 8-мо място е Кьолн. В Кьолн пътуването с такси за 6 километра ще Ви струва 14,90 евро. Цената на километър е 1,90 евро, а основната такса е 3,50 евро.
На 7-мо място е Франкфурт. 15,50 евро ще трябва да платите, ако желаете да ползвате такси за разстояние от 6 километра във Франквурт. Цената е формирана на база 2 евро на километър плюс основна такса в размер на 3,50 евро.
На 6-то място е Хамбург. Цената на километър тук е 2,10 евро, а основната таксиметрова такса е 3,20. Ето защо крайната цена за 6 километрово пътуване с такси ще Ви излезе 15,80 евро.
На 5-то място е Берлин. В Берлин пътуването с такси за 6 километра ще Ви струва 15,90 евро. Цената на километър е 2 евро, а основната такса е 3,90 евро.
На 4-то място е Есен. Тарифите на таксита в Есен не са никак ниски. Таксиметровите шофьори в града ще Ви таксуват с 2 евро на километър и с 4 евро основна такса. Крайната цена за 6 километрово пътуване с такси в града ще Ви струва 16 евро.
На 3-то място е Дуисбург. В Дуисбург таксиметровите шофьори взимат по 1,80 евро на километър, но за сметка на това основната такса е доста висока 5,50 евро. Това означава, че 6 километрово пътуване с такси ще Ви струва 16,30 евро.
На 2-ро място е Билефелд. 6 километрово пътуване с такси би Ви струвало 17,50 евро. То включва цена на километър от 1,90 евро плюс основна такса от 6,10 евро. 6,10 евро основна такса е най-високата основна такса за такси в цяла Германия.
На 1-во място е Дюселдорф. Цената на километър за таксиметрова услуга тук е 2,20 евро, а основната такса е 4,50 евро. Ето защо пътуване с такси за шест километра би Ви струвало 17,70 евро. Това е с цели 5,50 евро повече отколкото ще Ви вземат таксиметровите шофьори в Бон за същата услуга.
Прибавете минимум още по 3-4 Е заради задръстване с таксуване 0,5Е/мин
Тоест приблизително 40лв срещу 6,60лв за същият курс в София.
стефан иванов
Рейтинг: 1181 НеутралноКолко се печели като таксиметров шофьор в Германия?
В зависимост от града, в който човек работи като таксиметров шофьор, печалбите са различни. Те зависят от много локални фактори и условия, най-вече от конкуренцията в бранша. В по-голямата част от случаите, таксиметровите шофьори в Германия получават процент от дневния оборот. Той варира между 40%-50% в зависиомост от фирмата, в която се работи и колата, която се кара. Друг вариант е намането на таксито, в който се плаща фиксирана цена за автомобила (Pauschale) и шофьорът сам плаща горивото. Този вариант на работа е пркатичен само за шофьори с много опит и редовни клиенти.
ВАЖНО: Не трябва да се подценява и бакшиша (Trinkgeld), който шофьорите получават. В нормални дни той варира между 15 и 25 евро. В по-добрите дни може да достигне и 35-40 евро. При 22 работни дни в месеца, един таксиметров шофьор в град като Мюнхен или Берлин си докарва от бакшиши средно около 400 евро.
Ако сте самоиздържащи се студенти и работите само 2-3 дни през седмицата, може да бъдете регистриран като Minijobber на 450 евро/месечно. Много недобросъвестни хора злоупотребяват с тази възможност и се регистрират като таксиметрови шофьори на Minijob. По този начин те работят 6 дена в седмицата и получават социални помощи без да имат в действителност нужда от тях.
Таксиметров шофьор в БАВАРИЯ
Таксиметровите шофьори в Бавария са по-добре уредени и подсигорени от своите колеги в други германски градове. Тези от тях, които работят в Мюнхен могат да разчитата на фиксиран договор за 45% от дневния оборот. Таксиметровите шофьори в други градове в Бавария сключват фиксирани договори за 40% от оборота. В допълнение към това, в Бавария всеки таксиметров шофьор получава фиксирана заплата в размер на:
Мюнхен: 1660 Евро/месечно бруто.
Други градове: 1610 Евро/месечно бруто
Тази минимална заплата важи само в случаите, когато таксиметровия шофьор работи минимум 22 дни в месеца. Служителите на непълно работно време не могат да се възползват пълноценно от нея.
Да уточня автомобилът е на фирмата поддръжка,застраховки и такси са за нейна сметка.
Симо
Рейтинг: 627 НеутралноИ в момента не е евтино да ползваш такси та какво остава като направят минималната цена 98 ст.
Thomas Anderson
Рейтинг: 8 ГневноВъренете Uber-а пък да правят каквото искат после тез
Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717J. J.
Рейтинг: 564 НеутралноНесъмнено има много свестни, възпитани и внимателни шофьори на таксита.
Но болшинството са такива "работници с червени потници", такива смърдящи чалга- тулупи, че не е възможно да се изтърпят и 1 км. И върха на наглостта им сега е да се официализира картел! Безсрамници!
the only easy day was yesterday
Рейтинг: 256 НеутралноДо коментар [#62] от "стефан иванов":
Мюнхен: 1660 Евро/месечно бруто.
1660 евро кажи речи $1600 с тези пари не знам дали може да се преживява и на седмица.
Аз съм чувал в Ню Йорк да правят по $2000 на седмица чисто и това да е било 1999 - 2000г. или близо преди 20 години.
В Ню Йорк освен жълтите таксита има и други т.н. "джипси такси" и "кар сервис"
последните са луксозни лимузини като линкълн или кадилак които са със телефонна поръчка и цената им е предуопределена и заплащаето става и с кредидна карта - могат да те закарат и в Лас Вегас.
Много са удобни и приятни след дълг работен ден спокойно да се прибереш в дома си е разбира се не винаги миризмата е приятна в тях но те също работят така че трябва да се разбират и уважават.
Никола Йорданов
Рейтинг: 1409 НеутралноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
Никола ЙордановАко имат минимум двама пътника - да карат в лентите. Тъкмо ще се отвори нова професия (като в САЩ) - спътник в автомобил.
До коментар [#4] от "Doge":
То какво му е хубавото на УБЕР? Обратната връзка и ниските цени. Цените и сега са ниски и такси компаниите МОГАТ и те да въведат обратна връзка.
До коментар [#24] от "dokker":
И това трябва да намерим начин да убедим повечето (честно каращи) шофьори да ги правят в СВОЙ интерес.
БДУ .. преди месеци се возих на едно такси и шофьора дълго ми се оплаква как не му стигат парите ... и накрая каза, че изкарва (с по над 70 часа седмично работа) над 3000 лв чисти на месец.
Други искания са разумни - за стоянките да се "освободят" от копърките (някой опитвал ли се е да вземе такси от "Хепиту" до съдебната палата - САМО копърки).
Да се даде шанс и на по малки фирми (а не само на Цеко, Алексей и ...) да вземат търговете за летища, гари, хотели и т.н.
Да погледнем нещата и от двте страни. :-)
Idiotoria Taurus
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#15] от "Kiril": Но само черните кабове, каоито учат три години, за да станат шофьори на такси. И правят достатъчно голяма инвестиция в лиценза си и автомобила. Какви минимални, кави максимални цени. Всички касовии апаратии са на кухи фирми, пускат бележки от дъжд на вятър, колите са в потресаващо състояние и хиигиена, шофьорите - също, както и цялостната услуга. Онзии ден един ме чакаше 4 номера по-надолу, не знаеше къде е Червената ябълка нито улица Бяла черква, накрая спря неподходящо на 300 м, откъдето отивах, та трябваше да търпя гнева на колите отзад, защото "убавецът" нямаше да върне от 20 лв за сметка от 8.