Фоторазказ: Лимузината за там където пътят свършва

БМВ

Фоторазказ: Лимузината за там където пътят свършва

След близо двадесет години на пазара, три поколения и повече от 2.2 милиона продажби БМВ Х5 влезе в своята четвърта генерация.

  • След близо двадесет години на пазара, три поколения и повече от 2.2 милиона продажби БМВ Х5 влезе в своята четвърта генерация по-голямо, за първи път с офроуд пакет и асистиращи системи, доближаващи го до автономните автомобили.

    Въпреки като цяло сходното излъчване с предшественика във външния вид могат да се открият доста новости, които предстои за вбъдеще да се срещат във всички нови модели на баварците.
    След близо двадесет години на пазара, три поколения и повече от 2.2 милиона продажби БМВ Х5 влезе в своята четвърта генерация по-голямо, за първи път с офроуд пакет и асистиращи системи, доближаващи го до автономните автомобили.<br /><br />Въпреки като цяло сходното излъчване с предшественика във външния вид могат да се открият доста новости, които предстои за вбъдеще да се срещат във всички нови модели на баварците.
  • По-сериозни са различията в задната част, където L-образните стопове са заменени от хоризонтално разположени, който навлизат в задните калници. Лично за мен, така Х5 губи уникалното си излъчване, но предстои да видим как ще приемат клиентите тази дизайнерска новост.
    По-сериозни са различията в задната част, където L-образните стопове са заменени от хоризонтално разположени, който навлизат в задните калници. Лично за мен, така Х5 губи уникалното си излъчване, но предстои да видим как ще приемат клиентите тази дизайнерска новост.
  • Отпред правят впечатление огромната радиаторна решетка и увеличеният размер на въздухозаборниците. Като цяло автомобилът има по-агресивно излъчване, което ми допадна.
    Отпред правят впечатление огромната радиаторна решетка и увеличеният размер на въздухозаборниците. Като цяло автомобилът има по-агресивно излъчване, което ми допадна.
  • Новост е вкарването на т.нар "линия на характера" отстрани, която преминава по цялата дължина на Х5.
    Новост е вкарването на т.нар "линия на характера" отстрани, която преминава по цялата дължина на Х5.
  • Популярният кросоувър е 3.6 см по-дълъг (вече 4.92 метра), с 6.6 см по-широк (до 2 01 м), а височината е нарасналала с почти два сантиметра до 1.75 метра. Междуосието е удължено с 4.2 см до 2.98 метра. Резултатът е по-просторен салон и по-голям багажник, който събира между 650 и 1870 литра багаж.
    Популярният кросоувър е 3.6 см по-дълъг (вече 4.92 метра), с 6.6 см по-широк (до 2 01 м), а височината е нарасналала с почти два сантиметра до 1.75 метра. Междуосието е удължено с 4.2 см до 2.98 метра. Резултатът е по-просторен салон и по-голям багажник, който събира между 650 и 1870 литра багаж.
  • Оформлението на салона също предлага нови решения, който БМВ постепенно ще вкарва в цялата си гама. Приборното табло е дигитално и позволява визуализиране на различна информация. Дисплеят в средата на арматурното табло е с размер 12.3-инча.
    Оформлението на салона също предлага нови решения, който БМВ постепенно ще вкарва в цялата си гама. Приборното табло е дигитално и позволява визуализиране на различна информация. Дисплеят в средата на арматурното табло е с размер 12.3-инча.
  • Все още традиционните бутони присъстват, но управлението на основни функции може да става също през централния екран и с глас. Няма да скрия, че като цяло откриването на това, които ми трябва в менютата и подменютата ме затрудни, но вероятно е въпрос на свикване.
    Все още традиционните бутони присъстват, но управлението на основни функции може да става също през централния екран и с глас. Няма да скрия, че като цяло откриването на това, които ми трябва в менютата и подменютата ме затрудни, но вероятно е въпрос на свикване.
  • С жестове вече могат да се командват седем функции, при четири до сега. Дисплеят, който извежда информация на нивото на погледа на шофьора, е с увеличена площ на проекцията, като предлага по-впечатляваща графика и допълнително съдържание.

    Качеството на използваните материали е още по-добро, като в тестовия автомобил погледът ми веднага хвана кристалът в горната част на скоростния лост.
    С жестове вече могат да се командват седем функции, при четири до сега. Дисплеят, който извежда информация на нивото на погледа на шофьора, е с увеличена площ на проекцията, като предлага по-впечатляваща графика и допълнително съдържание.<br /><br />Качеството на използваните материали е още по-добро, като в тестовия автомобил погледът ми веднага хвана кристалът в горната част на скоростния лост.
  • Третият ред седалки е опционален, като достъпа до допълнителните две места е улеснен от електрическото наклоняване напред на седалките от втория ред. Тестовият автомобил беше снабден с предни седалки с различни програми за масаж, подгряване на подглавниците, поставки за напитки с охлаждане и подгряване на средната конзола, пакет за ароматизиране на интериора и озвучителна система Bowers & Wilkins,
    Третият ред седалки е опционален, като достъпа до допълнителните две места е улеснен от електрическото наклоняване напред на седалките от втория ред. Тестовият автомобил беше снабден с предни седалки с различни програми за масаж, подгряване на подглавниците, поставки за напитки с охлаждане и подгряване на средната конзола, пакет за ароматизиране на интериора и озвучителна система Bowers & Wilkins,
  • За момента кросоувърът е пазара в Европа с три двигателя, а тестовата версия беше Х5M50D. Вече имах възможността да споделя отличните си впечатления от шест цилиндровия редови, три литров мотора, предлагащ 400 к.с. и 760 Нм.
    За момента кросоувърът е пазара в Европа с три двигателя, а тестовата версия беше Х5M50D. Вече имах възможността <a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/11/11/3339973_fotorazkaz_advokat_na_dizela/" target="_blank">да споделя отличните си впечатления</a> от шест цилиндровия редови, три литров мотора, предлагащ 400 к.с. и 760 Нм.
  • При настъпване педала на газта Х5 в тази си версия предлага впечатляващо ускорение, което залепя гърбовете на пасажерите към облегалките. Въпреки теглото си от близо два тона и половина, кросоувърът достига 100 км/ч 5.2 секунди след старта. Ускорението е съпроводено от впечатляващ звук, който сякаш не идва от дизел.
    При настъпване педала на газта Х5 в тази си версия предлага впечатляващо ускорение, което залепя гърбовете на пасажерите към облегалките. Въпреки теглото си от близо два тона и половина, кросоувърът достига 100 км/ч 5.2 секунди след старта. Ускорението е съпроводено от впечатляващ звук, който сякаш не идва от дизел.
  • Тестовият автомобил беше с адаптивно окачване и предлагаше различни режими на шофиране, което превръща Х5 в универсален автомобил, който може да вози комфортно като лимузина или стегнато като спортен модел. Във всяка от тези роли, колата е по-убедителна от своя предшественик.
    Тестовият автомобил беше с адаптивно окачване и предлагаше различни режими на шофиране, което превръща Х5 в универсален автомобил, който може да вози комфортно като лимузина или стегнато като спортен модел. Във всяка от тези роли, колата е по-убедителна от своя предшественик.
  • Кросоувърът на БМВ винаги е впечатлявал с динамичните си способности, но подобренията и тук, ме впечатлиха най-много. Воланът е още по-директен, а наклонът в завой е намален.

    Удоволствието от шофирането е близо до това, което дава модел със задно предаване, а заслугата е на преработена система за задвижване 4х4, която подаване повече мощност към тях. Задният диференциал пък се грижи усещането да е като в значително по-компактен автомобил, като работата му влияние на стабилността на пътя при ускорение на излизане от завой.
    Кросоувърът на БМВ винаги е впечатлявал с динамичните си способности, но подобренията и тук, ме впечатлиха най-много. Воланът е още по-директен, а наклонът в завой е намален.<br /><br />Удоволствието от шофирането е близо до това, което дава модел със задно предаване, а заслугата е на преработена система за задвижване 4х4, която подаване повече мощност към тях. Задният диференциал пък се грижи усещането да е като в значително по-компактен автомобил, като работата му влияние на стабилността на пътя при ускорение на излизане от завой.
  • Тестовият X5 беше с въздушно окачване на предната и задната ос, което дава възможност просвета да варира в рамките на до 8 см. Така екипиран автомобилът се справя прилично извън пътя, но хората, който планират преходи по по-предизвикателни маршрути могат да поръчат колата с офроуд пакет. Той включва преработена система 4Х4 с различни режими на шофиране - за сняг, пясък, камъни, кал и т.н. и защита на основните възли и агрегати на колата от евентуални удари.
    Тестовият X5 беше с въздушно окачване на предната и задната ос, което дава възможност просвета да варира в рамките на до 8 см. Така екипиран автомобилът се справя прилично извън пътя, но хората, който планират преходи по по-предизвикателни маршрути могат да поръчат колата с офроуд пакет. Той включва преработена система 4Х4 с различни режими на шофиране - за сняг, пясък, камъни, кал и т.н. и защита на основните възли и агрегати на колата от евентуални удари.
  • Офроуд версиите предлагат и полезна информация, която може да се изведе на екрана на мултимедията, като наклон на автомобила, позиция на предните колела, разпределение на въртящия момент между мостовете и т.н. При преходите извън пътя незаменим помощник е и пакетът от четири камери, които дава пълен обзор на терена около автомобила.

    При опасно препятствие се увеличава образа на камерата в съответната зона, така че водачът да прецени дали има риск да повреди Х5.
    Офроуд версиите предлагат и полезна информация, която може да се изведе на екрана на мултимедията, като наклон на автомобила, позиция на предните колела, разпределение на въртящия момент между мостовете и т.н. При преходите извън пътя незаменим помощник е и пакетът от четири камери, които дава пълен обзор на терена около автомобила.<br /><br />При опасно препятствие се увеличава образа на камерата в съответната зона, така че водачът да прецени дали има риск да повреди Х5.
  • Дори базовото Х5 обаче без проблем минава по горски пътища, в които малцина от собствениците му биха го вкарали, убедих се по време на теста.
    Дори базовото Х5 обаче без проблем минава по горски пътища, в които малцина от собствениците му биха го вкарали, убедих се по време на теста.
  • Максималният просвет на автомобила е малко над 21 см.Ъгълът на заход е 25.2 градуса, а на оттегляне 22.3 градуса. Автомобилът може да мине през водно препятствие с дълбочина 50 см.
    Максималният просвет на автомобила е малко над 21 см.Ъгълът на заход е 25.2 градуса, а на оттегляне 22.3 градуса. Автомобилът може да мине през водно препятствие с дълбочина 50 см.
  • За първи път при БМВ обаче е налице асистент за излизане от паркомясто на заден ход. При движение с ниска скорост автомобилът "запомня" маневрите през последните 50 метра и може да ги възпроизведе в обратен ред. Така за водача остава само да работи с газта и спирачката, докато воланът се командва от електрониката.
    За първи път при БМВ обаче е налице асистент за излизане от паркомясто на заден ход. При движение с ниска скорост автомобилът "запомня" маневрите през последните 50 метра и може да ги възпроизведе в обратен ред. Така за водача остава само да работи с газта и спирачката, докато воланът се командва от електрониката.
  • Цените на новото БМВ Х5 в България тръгват от 134 900 лева с ДДС. С всички екстри и вече споменатият мотор автомобилът спокойно може да струва и около четвърт милион лева.
    Цените на новото БМВ Х5 в България тръгват от 134 900 лева с ДДС. С всички екстри и вече споменатият мотор автомобилът спокойно може да струва и около четвърт милион лева.
  • Фоторазказ: Лимузината за там където пътят свършва
  • Фоторазказ: Лимузината за там където пътят свършва
  • Фоторазказ: Лимузината за там където пътят свършва