За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Лео
Рейтинг: 1085 Неутрално"Що се отнася до пробега, той още не е сертифициран според новия европейски стандарт WLTP."
Какво значение има ускорението, когато пробега е неясен?
Levski Levov
Рейтинг: 221 НеутралноКато им паднат цените до НОРМАЛНИТЕ с аналогично ДВГ, тогава да ме потърсят...
Отделно и инфраструктура трябва... Няма да е много скоро, най-малко след няколко поколения/обновления - някой се присетил да направи нещо.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1117 НеутралноПече се-електроавтомобилите са много по-прости от другите и би трябвало цените им да падат драстично.В тях няма нищо-батерия и електродвигател.Като ги пускат в милионни бройки и цената им ще се срине.Тогава всички ще си вземем и другите ще останат излишни и само за хора,на които наистина им трябва.
Viva la Evolution
Рейтинг: 701 НеутралноТук разходите за "гориво" са символични, сравнение с ДВГ. Отделно обслужването е по-малко. Не се сменя масло, накладки се сменят рядко и почти няма компоненти, които да се износват и чупят, заради много малкият брой движещи се части. Особено за ежедневен автомобил е перфектен избор.
Като цяло колата е добре и вече изглежда красива, на фона на предните модели. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноНай-важното при тези автомобили е най-неясно (пробега)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноНе е лош автомобил, но аз бих заложил на Hyundai Kona или Reault Zoe.
Разбира се, ако имах едни 100-на хил. лв. не бих се замислял и бих си купил Model 3 с предно и задно задвижване.
edin slep
Рейтинг: 747 НеутралноИзглежда добре, пробега вероятно е в рамките на разумното 140-160 километра. Инфраструктурата ще се оправи скоро, бензиностанциите ги има, постепенно ще станат и зарядни станции. Само батериите трябва да станат по-ефективни, нещо различно от сегашните и ще им дойде времето на електрическите коли.
preklara raraМного искам, но не мога да си я позволя, за жалост.
tvr18355030
Рейтинг: 114 НеутралноНовия Лийф е голяма греда. Няма нито активно охлаждане/подгряване на батерията, нито CCS зареждане. Ако някой иска хубава електричка за "малко" пари, единствените опции са Хюндай Кона или да се чака евтината Тесла.
tvr18355030
Рейтинг: 114 НеутралноПробега по EPA (най-точния цикъл) е 226 мили / 364 километра. Но въпреки това вече има по-добри предложения на пазара.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#3] от "dolna4erti4ka":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ми то хубаво само батерия и елмотор,ма то батерията е скъпото нещо.И мисля по-нататък,като станат масови,ще има и екотакса за рециклиране на батерията,щото това е доста скъпо занятие.Рециклирането на една батерия е ДВА пъти по-скъпо от производството на нова.Естествено това модерния зелен човек не го знае.Добива и обогатяването на самия литий колко вода прахосва,ще оставя на Вас да си намерите.И ако се произвеждат батерии в количества да заменят автопарка към сегашния му брой,не ми се мисли каква екокатастрофа ще си причиним.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#4] от "Viva la Evolution":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Вчера колегата ми си прибра рендето/зоуи/ от сервиза.Сменили му някакъв мощен бушон за заряда/не можеше да зарежда/ и също и компресора на климатика./налага се да работи нонстоп/И защото живеем през една пряка,аз го карах 2 дена на работа.Хич никак не се рзавалят.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноИначе,колата си е перфектна за целта ежедневен градски автомобил за богати хора.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.chevyvolt
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#10] от "sandman":
Не е вярно. Всички производители на ел и хибридни автомобили имат програма за рециклиране на батериите, която е включена в цената. Никой не планира изхвърляне и преработка на батериите, а използването им като системи за балансиране на електропотреблението.
chevyvolt
Рейтинг: 747 НеутралноКъм предишният ми коментар #13
BMW i3 batteries provide energy storage for UK wind farm:
https://www.engadget.com/2018/05/21/bmw-i3-battery-packs-join-uk-power-grid/
Nissan Pushes Into Energy Storage With Second-Life Battery Initiative:
https://cleantechnica.com/2018/03/24/nissan-pushes-energy-storage-second-life-battery-initiative/
Renault's 'smart island' runs on wind power and recycled batteries:
https://www.engadget.com/2018/02/21/renault-ev-second-life-batteries-smart-island/
wyn37593602
Рейтинг: 8 НеутралноРено и колична за пазар, с две колелета дето се тегли, да направят пак ще се счупи. Нисан все пак са японци. Знят как се правят коли. Не трябва по едно ренде да се съди за целия пазар на електро-автомобили.
sandman
Рейтинг: 556 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/aug/10/electric-cars-big-battery-waste-problem-lithium-recycling
Да,не е вярно.Така си е.Няма проблем,поне докато се правим,че го няма,нали така?
А сега си представете милионите автомобили и бусове,/за тежки машини все още няма да говорим/които един ден ще се трябва да се рециклират.Нямаме проблем?Проверете как се рециклира лития и колко струва.
sandman
Рейтинг: 556 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Кое е включено в цената?Държавната субсидия при покупката на ел.автомобил?
Pontif
Рейтинг: 2188 НеутралноЦените на батериите падат много бързо. Много по-бързо от цените на ДВГ или на бензина. А Лития е само 5% от батерията и Литий има колкото искаш. Освен това се рециклира. Всичко от батериите се рециклира много по-лесно от маслата и горивата. Батериите въобще не се изхвърлят, защото само по-малко от 10% от елементите деградират. Само те се сменят и останалите елементи се използват за бетерийни пакети за къщи или бизнеси. Има хибридни коли от 1999г и до сега няма никаква еко катастрофа нито пък има и една батерия изхвърлена някъде на полето или в река както ти си мислиш. Колкото и да си измисляте такива глупости електрическите коли заедно с производството на батерии и ток никога няма да се доближат до вредите нанесени от добив и транспорт на петрол, преработката му, горенето му, производтвото на двигатели, изхвърлянето на тонове отработено масло. За стотиците хиляди бензиностанции в градовете да не говорим и за това че на всяка бензоностанция имаш разлят бензин който е доказано карценигенен. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
The Island
Рейтинг: 470 НеутралноМного бройки са продали. На тези коли няма какво да им се чупи. Това е проблемът на доставчиците на авточасти. Електромоторът на Тесла издържа над 1 млн. км. А иначе най-добрата и икономична кола е служебната :-)
stef
Рейтинг: 640 ЛюбопитноЯ ти потърси колко специални сплави от най-разнообразни метали има в ДВГ и прилежащата скоростна кутия и колко вода и енергия се изразходва за извличането на тези метали от рудата и колко е "чист" процеса.
Ето още любопитна информация за изразходваната енергия и отделяните емисии при призводство и експлоатация на електрическа и "нормална" кола:
https://www.quora.com/How-much-energy-is-required-to-build-an-electric-car
Stef
caterpillar
Рейтинг: 274 НеутралноМисля че нещата не са толкова прости, за да минем на електрички :
1.Ако започнат да стават масови ще има акциз на тока. Това не подлежи на съмение /държавите ще фалират/
2.Времето за зареждане не може да се съкрати чувствително в масовия случай. Не ми се смята сега , ама някой да ми каже примерно какъв кабел трябва да се зареди 60кВтч за примерно 1/2 час.. И това до самата кола. Не всеки може да си сложи суперчарджър в мазата. А от простия контакт шуко му трябват 20 часа. Със специално устройство за зареждане в маза/гараж - 8/9 часа
3.Производство и рециклиране на батерии - много скъпо и мръсно и ще поскъпва.
1 и 2 не подлежат на съмнение , за 3 може да има пробив.
Колите сигурно пак ще станат на ток, но той ще се произвежда от самите тях - горивни клетки.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Така е!Дбива на литий си е направо безобиден.Като да събираш утринна роса.
https://www.kitco.com/ind/Albrecht/2014-12-16-How-Green-is-Lithium.html
Вие не щете да си дадете сметка,колко тона безценна вода се пропиляват за добива на тон литий.
https://www.greentechmedia.com/articles/read/lithium-ion-battery-production-is-surging-but-at-what-cost
Заменяме едната глупост с другата.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#20] от "stef":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Да съм оспорил някъде?Май писах,че сменяме едната глупост с другата.само
че,добива на литий е в страни,които по принцип са бедни на водни ресурси.С алуминия не е точно така.
truly
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#2] от "Levski Levov":
Давай да видим цена на автомобил с аналогично двг от 215 к.с. и 340Нм.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#20] от "stef":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.А точно аз да търся за ДВГ,като това ми е занаят,малко смешно...
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноТехнологичния напредък,в добива и съхранение на енергия ни е доста бавен.Поне според мен.Като цивилизация имаме доста път да извървим в това отношение.Все още сме нан допотопно ниво фосилни горива.Слаба работа.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.dolna4erti4ka
Рейтинг: 1117 НеутралноЕ чак пък екологични катастрофи-всички телефони и всякакви други малки електрически уреди минаха от никелметалхидрид към литиево йонни батерии.Те траят по една две години-да се видели някъде планината Витоша направена от стари батерии-явно не.
Няма двигатели,няма охлажзаща система няма мазителна система няма нищо.Даже накладките не се натоварват толкова,защото н режим на спиране се използва двигателя и се произвежда ток.Сега са много надценени,но цената им ще пада главоломно.Няма диференциали няма скоростни кутии.По едно двигателче на всяко колело и това е.
Мавродинов
Рейтинг: 583 НеутралноПак глупава тенденция! Защо са ми на тази средна кола 215 кс! Стигат и 150 кс. Пробег, пробег дай повече!
tvr18355030
Рейтинг: 114 НеутралноПризна си накрая, че си изкарваш хляба от фосилни таратайки. Съотверно няма как мнението ти да е обективно. Лай си, ние ще си купуваме електрички....
Таралеж
Рейтинг: 2614 НеутралноГолемият бум на електрическите коли ще дойде със самоуправляемите електрически таксита. Цените на услугата ще паднат до степен да е безпредметно да притежаваш кола, освен ако не ти е хоби.
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#27] от "dolna4erti4ka":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Има охладителна система!
https://www.quora.com/How-does-the-cooling-system-in-electric-motor-work-on-Tesla
И кто виждаш,никак не е елементарна.
Електромотор на всяко колело е добра идея,но някак с охлаждането нещата ще станат тегави.Маркучи и то доста здрави от купето до колелото,което е еластично окачено а предните и завиват.Така че, мотор на всеки мост е оптималното за сега.И ето че остана и редуктора,като някои инженери дори използват вариаторни редуктори.Все пак е излишно да се слага огромен ел.двигател,само за да го вържеш директно към колелата.
sandman
Рейтинг: 556 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "tvr18355030":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for."Технологичния напредък,в добива и съхранение на енергия ни е доста бавен.Поне според мен.Като цивилизация имаме доста път да извървим в това отношение.Все още сме нан допотопно ниво фосилни горива.Слаба работа."
Малко преди откровението да те осенисъм постнал това горе.Как си вадя хляба,в случая няма значение,или дори има,щото много по-добре от теб осъзнавам,че като цивилизация не вървим с добро темпо в приложните науки.Това не ме ядосва,но ми е малко тъжно,защото остарявам и няма да мога да видя наистина електромобил който могада карам дълго и да го зареждам бързо.Удоволствието да се кара кола с елмотор е голямо.Под педала на "газта" има море от въртящ момент и мощност,но уви,засега за малко километри и много време за зареждане.Мога само да съжалявам,че такива автомобили ще се появят в бъдещето,което мен няма да ме има.И водородните горивни клетки са много по -обещаващи,много по- ефективни и много по-чист от батериите,но засега са много скъпи,добива на водород от водата е много енергоемък.Водород засега масово се извлича от въглвеодородите.
Аз ще си лая,но точно ти кога ще си купиш електричка...Или вече си имаш радиоуправляемо автомобилче със батерийки?
sandman
Рейтинг: 556 ВеселоДо коментар [#21] от "caterpillar":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Техническото мислене при форум,наситен с хуманитаристи не е силна страна.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#32] от "sandman":
Проблемът Ви не е, че няма електромобил, който да задоволи нуждите и желатията Ви, а че не можете да си го позволите...
Моят е същият... :)
sandman
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#34] от "tie_interceptor":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ами не живея в БГ и мога да си позволя Рено или Нисан,а има и много симпатични смартчета.Но...За сега чакам още малко да им паднат цените,като със сигурност това автомобилче ще ми е градска кола а ще ми трябва друга за дългите пътувания.И пак повтарям,само който не е карал кола движена от електромотор,само той не знае какъв див нрав имат.Много добри садобри на ускорение.Пусто батериите не издържат по 1000км и не се зареждат за 15м.
Е,и това ще стане,няма начин.Като цивилизация обаче,технологично вървим бавно в този аспект.Повече от 200 г. не сме мръднали от фосилните горива.Срам!