Електрификацията е естествена следваща стъпка за компанията, която е част от обединението "Рено"-"Нисан"-"Мицубиши" – лидер в производството на автомобили с ниски и нулеви емисии.
На продължаващия до края на месеца автосалон в Детройт "Инфинити" представи концептуален модел, който ще е основа за първия електрически автомобил на марката. Той носи името "Кю Екс Инспирейшън" (QX Inspiration). Електрификацията е естествена следваща стъпка за компанията, която е част от обединението "Рено"-"Нисан"-"Мицубиши" – лидер в производството на автомобили с ниски и нулеви емисии. Моделът ще се позиционира сред средните по размер кросоувъри, като концептуалният автомобил е дълъг 4.65 метра.
"Кю Екс Инспирейшън" е изграден на нова автомобилна платформа, позволяваща интегриране на електрическа система за двойно предаване с два електромотора - по един на всеки мост и разполагане на акумулаторния пакет в пода.Междуосието на концептуалния автомобил е 2.8 м, а височината 1.63 м. Новите платформи за електрически автомобили позволяват създаването на просторни интериори, наподобяващи луксозен салон, отбелязват от "Инфинити". В случая с "Кю Екс Инспирейшън" в салона има място за четирима души. Доминиращ в арматурното табло е широкоъгълен дисплей, който се простира от едната до другата колонка. Той дава на водача и неговия спътник различна на информация, но се използва и за настройване на всичко по колата. Широките информационни дисплеи ще са отличителен стилистичен елемент, който ще се използва в бъдещите модели на "Инфинити".
Ъгловатият волан, облицован в мека кафява и бяла кожа, разполага със свой собствен монитор.В тавана е интегрирана структура от дървени жалузи, вдъхновена от японската архитектура. В интериора не липсва и стилна вазичка за цветя. От "Инфинити" посочват, че воланът и педалите ще продължат да присъстват в моделите на марката през следващите година. В същото време автомобилите ще разполагат с технология за автономно шофиране, като при избор на този режим воланът се прибира в арматурното табло, а педалите ще се сгъват в пода. Въпреки че електромобилите нямат нужда от радиаторна решетка за охлаждане, тя ще продължи да присъства и в електромобилите на "Инфинити" като стилистичен елемент.