Плъгин хибридната версия използва нов бензинов двигател, има по-висока системна мощност и изминава само на ток до 58 километра вместо 50.
БМВ обнови флагмана си Серия 7, като интегрира в модела иновативни технологии по отношение на управлението, асистиращите системи и свързаността. Другата цел на промените е колата да стане още по-уютна. Външните промени са доста, като най-видимата е увеличената радиаторна решетка. Тя е с 40% по-голяма от на предшественика. Фаровете са оформени по нов начин, като са по тесни. Серийно те са светодиодни, а срещу доплащане могат да са и лазерни. Премени има също в оформянето на предната броня и капака на мотора. На лимузината се монтират и по-големи емблеми. Стоповете са по-тесни и са свързани със светлинна лента под хромираната лайстна. Оформени по нов начин са и зоните около ауспусите. Нови цветове и джанти допълват различния външен вид на лимузината. Скритите за окото промени включват стъкла с увеличена дебелина и подобрена акустична изолация на арките на задните калници, като целта е в салона да проникват по-малко дразнещи шумове. В салона прави впечатление оформеният по нов начин волан, като е променена позицията на бутоните за управление на асистиращите системи. Срещу доплащане озвучителна система може да е Bower & Wilkins Diamond. Развлекателната система за задните места е с два дисплея с диагонал 10 инча. Промените в салона включват още нова кожена тапицерия Nappa с декоративни шевове. Поставката за безжично зареждане на електронни устройства е на ново място, за да е по-удобна. Гамата от двигатели включва шест-, осем- и дванадесетцилиндрови представители на бензин и дизел. Плъгин хибридната версия използва нов бензинов двигател, има по-висока системна мощност и изминава само на ток до 58 километра вместо 50. Най-мощната версия на седма серия е M760Li xDrive, като е на база дългата версия на лимузината. Монтираният в нея V12 бензинов двигател има мощност 585 к.с. и максимален въртящ момент 850 Нм. Той успява да изстреля тежащата над 2 тона лимузина до 100 км/ч за 3.8 сек. Средният разход на гориво е 12.4 л/100 км. Бензиновият V-образен осемцилиндров двигател на БМВ 750i xDrive има с 80 конски сили по-висока мощност (вече 530 к.с.). Максималният въртящ момент е 750 Нм. В това си изпълнение лимузината стига 100 км/ч 4.0 секунди след старта, а средния разход на гориво е 9.5 л/100 км. Хибридната версия 745e разчита на трилитров бензинов мотор с 286 коня и електромотор със 113 к.с. Обща системна мощност е 394 конски сили, а максималният въртящ момент 600 Нм.
Зареждащият се от контакта хибрид се ускорява до 100 км/ч за 5.2 секунди. Максималната скорост на ток е 140 км/ч, а средният разход на гориво е 2.1 л/100 км. Пробегът на ток достига 58 километра.На върха в дизеловата гама е моделът 750d xDrive. Неговият редови шестцилиндров двигател е с 400 к.с. и 760 Нм, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 4.6 секунди. Средният разход на гориво е 5.8 л/100 км. БМВ 740d xDrive е с 320 коня и 680 Нм. При този модел 100 км/ч се достигат 5.3 секунди след потеглянето. Разходът е 5.6 л/100 км. Най-скромният дизелов модел е 730d. Редовият 6-цилиндров дизелов двигател в него е с 265 к.с. и 620 Нм. В зависимост дали предаването е задно или 4х4 ускорението отнема 6.1 или 5.8 секунди. Разходът на гориво е съответно 5.3 и 5.5 на сто. Обновената седма серия на БМВ е още по-близо до автоматизираното шофиране, като разполага с подобрен асистент за завиване и водене в лентата. Включен в серийното оборудване асистент за паркиране вече разполага с асистент за движение на заден ход, който позволява колата сама да излезе от паркомясто. Интелигентният персонален асистент позволява управление на редица функции с гласови команди. Пътуващите могат да разчитат на програми за освежаване и разпускане, които използват различни светлини, аромати, режими на масажните програми, подгряване или вентилация на седалките. В лимузината са интегрирани Microsoft Office 365 и Skype for Business и възможност за актуализация на софтуера безжично.