Фоторазказ: "Aуди" Q8 закъсня, за да блесне

Фоторазказ: "Aуди" Q8 закъсня, за да блесне

"Ауди" Q8 комбинира елегантността на купе с вместимостта на SUV.

  • На пръв поглед от "Ауди" закъсняха с лансирането на високопроходимо купе. Конкурентите от БМВ и Мерцедес запълниха тази ниша, но концернът от Инголщат влиза в битка с впечатляващ модел.
    На пръв поглед от "Ауди" закъсняха с лансирането на високопроходимо купе. Конкурентите от БМВ и Мерцедес запълниха тази ниша, но концернът от Инголщат влиза в битка с впечатляващ модел.
  • "Ауди" Q8 комбинира елегантността на купе с вместимостта на SUV. Автомобилът е дълъг почти пет метра, широк 2 метра и високо 1.71 м. Междуосието е почти три метра.
    "Ауди" Q8 комбинира елегантността на купе с вместимостта на SUV. Автомобилът е дълъг почти пет метра, широк 2 метра и високо 1.71 м. Междуосието е почти три метра.
  • Q8 изглежда мускулесто и спортно, като излъчва динамика дори, когато е паркирано.
    Q8 изглежда мускулесто и спортно, като излъчва динамика дори, когато е паркирано.
  • Прозорците на вратите са без рамки, като на спортните купета.
    Прозорците на вратите са без рамки, като на спортните купета.
  • Салонът е в тон с тенденцията за дигитализация, като настройките се правят през два дисплея с размери 10.1 и 8.8 инча. Традиционните бутони са почти напълно елиминирани.
    Салонът е в тон с тенденцията за дигитализация, като настройките се правят през два дисплея с размери 10.1 и 8.8 инча. Традиционните бутони са почти напълно елиминирани.
  • Приборното табло е заменено от 12.3-инчов екран, който може да предлага различна визия с акцент върху една или друга информация от бордовия компютър.

    Достъп до интернет чрез монтирана в колата СИМ-карта дава достъп до новини, данни за времето, цените на горивото и дори интернет-базирани радиостанции.
    Приборното табло е заменено от 12.3-инчов екран, който може да предлага различна визия с акцент върху една или друга информация от бордовия компютър.<br /><br />Достъп до интернет чрез монтирана в колата СИМ-карта дава достъп до новини, данни за времето, цените на горивото и дори интернет-базирани радиостанции.
  • Качеството на материалите е безупречно, а вниманието към детайла – забележително.
    Качеството на материалите е безупречно, а вниманието към детайла – забележително.
  • Отзад има три отделни седалки, като по желание те могат да бъдат и на релси, което позволява по-голяма гъвкавост на вътрешното пространство.
    Отзад има три отделни седалки, като по желание те могат да бъдат и на релси, което позволява по-голяма гъвкавост на вътрешното пространство.
  • Капакът на багажника се задвижва електрически, а багажният обем варира между 605 и 1705 литра.
    Капакът на багажника се задвижва електрически, а багажният обем варира между 605 и 1705 литра.
  • За момента Q8 се предлага само като микрохибрид, като комбинира трилитров дизелов двигател и стартер-алтернатор. Освен да запалва традиционният мотор и да зарежда акумулатора, той играе ролята на електромотор, който помага при потегляне и желание за максимално бързо ускорение.

    За момента Q8 се предлага само като микрохибрид, като комбинира трилитров дизелов двигател и стартер-алтернатор. Освен да запалва традиционният мотор и да зарежда акумулатора, той играе ролята на електромотор, който помага при потегляне и желание за максимално бързо ускорение.<br /><br />
  • Друга функция на стартер-алтернатора е поддържане на скоростта, при движение по равно и при лек наклон.Това, може да става и за продължителен период от време, а целта е икономия на гориво.

    Също с тази цел, при движение по инерция, моторът се отделя от автоматичната скоростна кутия. Освен това, старт – стоп системата изключва дизела още при достигане на 22 км/ч. Крайният резултат е намаляване на разхода с около 700 милилитра на 100 километра, което не е никак малко.
    Друга функция на стартер-алтернатора е поддържане на скоростта, при движение по равно и при лек наклон.Това, може да става и за продължителен период от време, а целта е икономия на гориво.<br /><br />Също с тази цел, при движение по инерция, моторът се отделя от автоматичната скоростна кутия. Освен това, старт – стоп системата изключва дизела още при достигане на 22 км/ч. Крайният резултат е намаляване на разхода с около 700 милилитра на 100 километра, което не е никак малко.
  • Мощността на стартер-алтернатора е 16 конски сили, като той черпи ток от 48-волтова електрическа система. Общата системна мощност на "Ауди" Q8 е 286 к.с., а максималният въртящ момент e 600 Нм.
    Мощността на стартер-алтернатора е 16 конски сили, като той черпи ток от 48-волтова електрическа система. Общата системна мощност на "Ауди" Q8 е 286 к.с., а максималният въртящ момент e 600 Нм.
  • Задвижването е куатро, като в стандартни условия разпределението на въртящия момент е 40 към 60 в полза на задния мост. При нужда по-голяма част от тягата се изпраща към колелата с по-добро сцепление.
    Задвижването е куатро, като в стандартни условия разпределението на въртящия момент е 40 към 60 в полза на задния мост. При нужда по-голяма част от тягата се изпраща към колелата с по-добро сцепление.
  • Така екипирано "Ауди" Q8 се ускорява от място до 100 км/ч за 6 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч, а разходът на гориво под 6 на сто. В рамките на теста той беше около 7 на сто.
    Така екипирано "Ауди" Q8 се ускорява от място до 100 км/ч за 6 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч, а разходът на гориво под 6 на сто. В рамките на теста той беше около 7 на сто.
  • Както може да се очаква, автомобилът предлага няколко режима на шофиране – комфортен, спортен, екологичен за офроуд, за сняг и други. В зависимост от избора на водача работата си променят волана, трансмисия, окачването, асистиращите системи и т.н.
    Както може да се очаква, автомобилът предлага няколко режима на шофиране – комфортен, спортен, екологичен за офроуд, за сняг и други. В зависимост от избора на водача работата си променят волана, трансмисия, окачването, асистиращите системи и т.н.
  • В резултат Q8 може да предложи както комфорт близък до лимузината А6, така и стегната возия на модела TT, да речем. С спортен режим реакцията на педала на газта е мигновена, като автоматичната трансмисия моментално сваля три или четири предавки при нужда.

    Следва впечатляващо ускорение, при което нито за секунда не се усеща прекъсване на тягата.
    В резултат Q8 може да предложи както комфорт близък до лимузината А6, така и стегната возия на модела TT, да речем. С спортен режим реакцията на педала на газта е мигновена, като автоматичната трансмисия моментално сваля три или четири предавки при нужда.<br /><br />Следва впечатляващо ускорение, при което нито за секунда не се усеща прекъсване на тягата.
  • Най-впечатляваща, поне за мен, беше стабилността в завой, която е най-големият проблем на кросоувърите, имащи по принцип висок център на тежестта. "Ауди" Q8 може да е с четири завиващи колела, като задните се отклоняват с до 5 градуса в посока противоположна на предните при ниска скорост и в унисон с предните при висока. Така, от една страна, се подобрява маневреността, а от друга – стабилността.
    Най-впечатляваща, поне за мен, беше стабилността в завой, която е най-големият проблем на кросоувърите, имащи по принцип висок център на тежестта. "Ауди" Q8 може да е с четири завиващи колела, като задните се отклоняват с до 5 градуса в посока противоположна на предните при ниска скорост и в унисон с предните при висока. Така, от една страна, се подобрява маневреността, а от друга – стабилността.
  • Управлението на Q8 доставя удоволствие заради чувствителния волан с отлична обратна връзка, който може да е твърд в спортен режим и осезаемо по-лек в комфортен. Дори при висока скорост в салона на Q8 е приятно тихо.
    Управлението на Q8 доставя удоволствие заради чувствителния волан с отлична обратна връзка, който може да е твърд в спортен режим и осезаемо по-лек в комфортен. Дори при висока скорост в салона на Q8 е приятно тихо.
  • Високата позиция на седене дава отличен обзор към пътя, който е полезен и при преходи извън пътя. Оф-роуд възможностите на колата не са никак лоши, благодарение на просвета от 22 см.

    Най-ниската точка до земята на версиите с опционалното въздушно окачване дори може да е на 26 см от земята.
    Високата позиция на седене дава отличен обзор към пътя, който е полезен и при преходи извън пътя. Оф-роуд възможностите на колата не са никак лоши, благодарение на просвета от 22 см.<br /><br />Най-ниската точка до земята на версиите с опционалното въздушно окачване дори може да е на 26 см от земята.
  • Помощ извън пътя оказва наборът от камери, който може да покаже опасно препятствие край колата и асистентът за спускане по наклон. Освен това водачът може да следи и важни показатели като страничен наклон и разпределение на тягата.
    Помощ извън пътя оказва наборът от камери, който може да покаже опасно препятствие край колата и асистентът за спускане по наклон. Освен това водачът може да следи и важни показатели като страничен наклон и разпределение на тягата.
  • Най-новият кросоувър на "Ауди" разполага с всички най-съвременни системи за сигурност. За кратки периоди от време колата може да ускорява, намалява, завива и спира сама.

    Във всеки момент водачът пък получава предупреждения за различни рискове – превозно средство в мъртвата зона на огледалата, твърде бързо приближаване към предната кола, напускане на избраната лента на движение, заради разсейване и т..н.
    Най-новият кросоувър на "Ауди" разполага с всички най-съвременни системи за сигурност. За кратки периоди от време колата може да ускорява, намалява, завива и спира сама.<br /><br />Във всеки момент водачът пък получава предупреждения за различни рискове – превозно средство в мъртвата зона на огледалата, твърде бързо приближаване към предната кола, напускане на избраната лента на движение, заради разсейване и т..н.
  • При маневриране на помощ идва наборът от камери, даващ поглед към цялата зона около автомобила.
    При маневриране на помощ идва наборът от камери, даващ поглед към цялата зона около автомобила.
  • Към системите за сигурност бих причислил и отличните светодиодни фарове, които осигуряват отлична видимост при всякакви условия. Те минават автоматично между дълги и къси светлини, като излъчват и светлина, която натоварва по-малко очите.
    Към системите за сигурност бих причислил и отличните светодиодни фарове, които осигуряват отлична видимост при всякакви условия. Те минават автоматично между дълги и къси светлини, като излъчват и светлина, която натоварва по-малко очите.
  • "Ауди" Q8 се причислява към премиум моделите на концерна, които са скъпи, но претендират, че заслужават парите си. Стартовата цена на модела е над 150 хиляди лева, а с всички екстри може да стигне и четвърт милион.

    В замяна обаче купувачите получават впечатляващ автомобил, на който трудно може да се намери някакъв недостатък.
    "Ауди" Q8 се причислява към премиум моделите на концерна, които са скъпи, но претендират, че заслужават парите си. Стартовата цена на модела е над 150 хиляди лева, а с всички екстри може да стигне и четвърт милион.<br /><br />В замяна обаче купувачите получават впечатляващ автомобил, на който трудно може да се намери някакъв недостатък.