Основните новости в колата са свързани с промените в асистиращите системи, като те вече са обединени под името IQ.DRIVE.
"Фолксваген Пасат" навъртя 30 млн. продажби от 1973 година насам и стана вторият най-популярен модел в гамата на германската марка след "Голф" (35 млн), като получи и фейслифт на актуалното осмо поколение. Той засяга цялата гама - седан, комби, хибрид и високопроходимата версия "Олтрак". Отвън новостите са трудно забележими, като включват промени в радиаторната решетка, броните, фаровете и стоповете. Основните новости в колата са свързани с промените в асистиращите системи, като те вече са обединени под името IQ.DRIVE.
Новост сред тях е системата за напълно автономно придвижване със скорост между 0 и 210 км/ч. Това дава на "Пасат" ниво на автономност 2, което ще рече, че сама ускорява, намалява, завива, спира и потегля.Ново оборудване е и системата за кормилно подпомагане при избягване на препятствие на пътя. Нейната роля е колата да е по-стабилна в режим на едновременно спиране и завиване. Системата за поддържане на избраната лента на движение пък използва нова камера, която е по-прецизна. "Пасат" става и вторият модел на "Фолксваген", използващ матричните светодиодни фарове. Те позволяват шофиране на дълги светлини постоянно, без да бъдат заслепявани водачите на другите превозни средства. В допълнение "Пасат" използва светодиодни светлини в габаритите, стоповете, мигачите, фаровете за мъгла и т.н. На снимката е хибридната версия GTE. Като при всеки фейслифт моделът получава нови цветове и набор от джанти с размер между 17 и 19 цола. В салона "Пасат" предлага нови материи и цветове тапицерии и акценти. Виртуалното приборно табло използва дисплей с по-добра графика, като изборът е между повече варианти на изгледа. Нова е и мултимедийната система, като серийно тя върви със СИМ карта за достъп до интернет базирани услуги и информации. Датската компания е Dynaudio е разработила за колата ново озвучаване с мощност 700 вата. Що се отнася до двигателите, "Фолксваген Пасат" (на снимките във версията "Олтрак") предлага избор между бензинови и дизелови версии с мощности между 120 и 272 конски сили.
Сред тях нов е 2.0 TDI Evo със 150 коня, който отдели с 10 г/км по-малко въглероден диоксид от предшественика си.Хибридът "Пасат" GTE изминава около 55 км само на ток според новия стандарт WLTP и 70 километра по стария стандарт NEDC. Предшественикът изминаваше 50 км при NEDC. Общата системна мощност е 218 конски сили. Поръчките на обновения "Пасат" в Европа започват през май, а първите доставки ще са в края на лятото.