Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите

Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
"Рено" не спира да инвестира в модела си "Меган", като наскоро започна да го предлага с нов 1.3-литров бензинов двигател с турбокомпресор с директно впръскване на горивото, разработен съвместно от алианса и "Даймлер". Новият мотор комбинира по-висок въртящ момент при ниски обороти плюс по-висок и по-постоянен въртящ момент при високите обороти, което определено носи повече удоволствие от шофирането, показа тест на автомобила с новия агрегат.
С технологии от "Нисан" GT-R
В същото време двигателят се отличава с по-нисък разход на гориво. В мотора са използвани технологии от Нисан" GT-R като тази за плазмено покритие на цилиндрите, което увеличава енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Други новости в сравнение със съществуващия мотор са увеличеното налягане на впръскване на горивото до 250 бара, специален дизайн на горивната камера за оптимизиране на въздушно-горивната смес и технологията за двойно променливо газоразпределение.
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
"Рено Меган" се предлага с две версии на новия двигател – със 115 и 140 к.с. В по-мощната от тях конските сили са с 10 повече спрямо предшественика му, а максималният въртящ момент е 240 Нм (+35 Нм).
Тестовият автомобил разчиташе на мотора със 140 к.с, комбиниран с механична скоростна кутия, като още след първите километри спечели симпатиите ми със своята гъвкавост. В зависимост от нуждите позволява ранно превключване на предавките, отразяващо се позитивно на разхода, или "изцеждането" им, което пък е добре за ускорението.
Разход по книжка и разход на пътя
От място до 100 км/ч двигателят ускорява "Меган" за 9.5 секунди. Разходът на гориво е 5.5 л/100 км в смесен цикъл по книжка, докато в рамките на теста беше с литър по-висок. Моята консумация обаче беше постигната без нито за момент да ползвам еко режима на шофиране и при оценка 62 от 100 точки на ефективността ми на каране.
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
Новият мотор ми даде възможност да си припомня силните страни на "Меган" – комфортна возия, възможност да бъде поръчан с пълен набор системи за комфорт и сигурност и т.н. В тестовата кола разчитах на екстри като адаптивен темпомат, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, помощник за поддържане на избраната лента на движение, предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство и какво ли още не.
Подготвен за зимата
Фенове ще намери и системата за самостоятелно паркиране, която дава сигнал на водача за достатъчно големи паркоместа, като поема въртенето на волана, докато за шофьора остава само да борави с газта, спирачката и съединителя.
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
В студените и кратки зимни дни, в които тествах "Меган", оцених също седалките с подгряване, светодиодните фарове и цветното осветление в салона. Голямо удобство е достъпът до колата, без да е нужно да се вади ключът от джоба или чантата, като автомобилът се заключва автоматично при отдалечаване от него.
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
Мултимедийната система е лесна за работа, като помни до шест различни профила с предпочитанията на водача – език, любими радиостанции, предпочитания маршрути, използван телефон за свързване и т.н.
С променлив характер
Силно препоръчвам оборудването на колата със системата за промяна на настройките на волана, реакцията на педала на газта, асистиращите системи, вентилацията и т.н. в няколко режима, която освен вече споменатият еко има още комфортен, спортен, неутрален и индивидуален. Комфортните настройки са идеални за магистрала и при лежерно пътуване, което може да стане още по приятно при активиране на някоя от програмите за масаж на шофьорската седалка. Спортният пък доставя удоволствие при атакуване на пътища със завои с по-висока скорост.
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
Цените на "Рено Меган" с новия 1.3-литров бензинов мотор тръгват от 32 290 лева с ДДС за версията със 115 коня и 35 790 лв с ДДС за тази със 140. Автомобил с оборудване като на тестовия, излиза 47 210 лв. с ДДС. В заключение остава да добавя, че алиансът "Рено Нисан" и "Даймлер" работят по над 13 проекта за мотори и трансмисии, за които новини се очакват в скоро време.
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите
Тест драйв: С бензинов мотор, конкуриращ дизелите