"Сеат" събра мотоциклет и кола в малък електромобил
"Сеат" избра Световния конгрес за мобилни устройства в Барселона (Mobile World Congress), за да представи концептуален автомобил, който според виждането им се очаква от всички компаниите с бизнес със споделени автомобили. Прототипът "Минимо" напомня много на "Рено Туизи", като обединява в себе си сигурността на лека кола и компактността на мотоциклет.

Количката е с дължина 2.5 метра и ширина 1.24 м, като паркирана заема едва 3.1 квадратни метра, при поне 7.2 кв.м за стандартен автомобил. "Минимо" използва сменяема батерия, която за няколко минути се зарежда с ток за изминаване на стотина километра.
В автомобилчето има място за шофьор и пасажер. Автомобилът е хиперсвързан и разчита на 5G технология, за да осигури дигитален достъп, който заменя класическият контактен ключ.

Със свързването на мобилния телефон всеки ползвател разполага със своята музика, контакти, адреси в навигацията и т.н. На база свързаното устройство автомобилът ще знае дали шофьорът е на възраст между 16 и 18 години, за да ограничи максималната скорост от 90 на 45 км/ч.
На конгреса в Барселона днес беше обявено и че "Сеат", и испанската телекомуникационна компания Telefónica започват да тестват в каталунската столица 5G Connected Car - свързан, автономен автомобил.

"Купра" планира удвояване на продажбите
Междувременно дъщерната марка на "Сеат" за спортни автомобили - "Купра" разкри информация за концептуален автомобил, който ще представи на автосалона в Женева (5-17 март). Моделът "Форментор" има амбицията, че комбинира пътното поведение на лек автомобил с предимствата на кросоувър.
Автомобилът разчита на хибридна система, комбинираща бензинов двигател и електромотор. Общата системна мощност е 245 конски сили.

Автомобилът използва скоростна кутия с двоен съединител, а ходовата част е с променливи характеристики - спортни и комфортни настройки.
Само на ток "Купра Форментор" изминава до 50 км по новия цикъл WLTP. "Купра" е продала 14 400 коли от единствения си модел - "Купра Атека". Плановете на компанията са да удвоят продажбите в следващите три до пет години.

