Тест драйв: Еволюцията на "Сузуки Витара"
С четвъртото поколение на "Витара" през 2015 година от "Сузуки" препозиционираха популярния си модел от офроудър в лек автомобил с доста прилични възможности извън пътя (първият тест на автомобила можете да видите тук). Ходът се оказа успешен и продажбите в Европа растяха с всяка година, за да достигнат 70 хил. бройки през миналата, през която моделът мина и фейслифт. Така "Витара" се оказа най-търсеното "Сузуки" на Стария континент.
При обновяването "Витара" получи незначителни промени отвън. Лесно се забелязват добавянето на хром в радиаторната решетка и зоната около дневните светлини. Променена беше и графиката на стоповете, който вече са със светодиодни светлини. Купувачите на "Сузуки Витара" 2019 могат да избират и между повече варинти на алуминиевите джанти. Крайният ефект е по-стилно и модерно излъчване.

Остават и вариантите за персонализация, включително чрез двуцветни комбинации отвън. Обновената "Витара" може да се поръча в седем основни цвята и осем двуцветни комбинации.

В салона се забелязва по-стилното приборно табло с хромирани елементи в него и основа на скалите, имитираща алуминий. От второто ниво на оборудване, между километражът и оборотомерът е поставен цветен, вместо черно бял информационен дисплей. Освен това материалите са една идея по-добри.
Сбогом, дизел
Сериозна промяна при "Витара" се забелязва при гамата от двигатели, като сред тях вече не присъства дизел. Базовият 1.6-литров бензин със 120 конски сили е заменен от еднолитров трицилиндров с турбо на на същото гориво, който генерира 111 коня.

Тестовият автомобил беше оборудван с 1.4-литров бензинов мотор с турбо, предлагащ 140 к.с. мощност и 220 Нм. въртящ момент. Той беше комбиниран с шестепенна механична скоростна кутия, като опционално се предлага и с автоматик. Предаването беше предно, но с този мотор "Витара" може да бъде и 4х4.
Тестовият кросоувър на "Сузуки" ми се видя приятно пъргав, като на книга ускорението до 100 км/ч отнема 9.5 секунди. Субективното усещане е за по-бързо набиране.
Прецизно превключващата кутия с отлично изчислени предавки допълнително прави автомобилът много приятен за шофиране. Ходовата част е с акцент върху комфортните настройки, но това не пречи на "Витара" да стои добре и в завой.

Воланът дава добра обратна връзка. При разход на гориво от 5.8 л/100 км по книжка, в рамките на теста той се оказа 6.3 л/100 км.
Предвид фактът, че колата беше само с предно предаване, не пробвах офроуд възможностите и, но при представянето на четвъртото поколение на кросоувъра, преди четири години се убедих, че извън пътя надхвърля очакванията.
Асистирай тук и тук
Сериозна крачка напред "Витара" демонстрира по отношение на асистиращите системи, като за първи път при "Сузуки" именно в този модел се появява разпознаване на пътни знаци, сигнализация за превозни средства в мъртвата зона на огледалата и предупреждение при движение зад автомобила, при маневриране на заден ход. Нови за конкретния модел са асистентът за неволна смяна на лентата и детекторът за умора.

На разположение са също адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, а стабилизиращата програма е серийна.
Всички тези асистиращи систеви присъстват в наи-високото нивото на оборудване, но тестовият автомобил беше от второто, така че не мога да кажа до колко прецизно работят. В колата обаче присъстваше камера, активираща се при включване на задна, която улеснява маневрирането. Щедрото остъкляване и големите странични огледала дават добър обзор на всички посоки.
Практичен преди всичко
Иначе "Витара" ми хареса с опростения интериор, в който всичко е точно там, където очакваш и умерената дигитализация, изразяваща се с централен дисплей, през които се управляват телефона, аудиосистемата и навигацията. Мултимедията, естествено, позволява свързване на смартфон и ползването на приложения на него чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Кросоувърът на "Сузуки" предлага удобно пътуване за четирима възрастни и дете, което проверих на практика. Багажният обем от минимум 375 и максимум 1120 литра. Важно е, че товарното пространство е лесно моделируемо, заради подвижни под и сгъването на облегалката на задните седалки в съотношение две към едно. В багажника не липсват ниши за по-дребни товари, куки за закачане на торби и изход за 12 волта.
На промоция
Добрата новина е, че до 14 април "Сузуки Витара" се предлага при преференциални условия и отстъпка от 3500 лева. Така стартовата цена е 28 990 лева с ДДС за доста добре оборудван автомобил с базовия мотор, с частичен ел.пакет, асистент за потегляне по наклон, аудиосистема с възможност за Bluetooth свързване на телефон и т.н. С всички екстри, най-мощният двигател, автоматик и задвижване 4Х4 цената стига 52 290 лева.


