За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
selqnin
Рейтинг: 937 НеутралноКолкото и да станат часовете за кормуване ако не прекратим практиката "органите" да питат шофьорите : " И кво прайм сиа"??? драматичните и трагични резултати по пътищата ще са същите!!!!
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноОтдавна трябваше да е станало факт. И при движение по магистрала инструкторите да наблягат на това, да се следи постоянно какво става зад колата, да навлизат в бързата лента само като са се уверили в скоростта на идващите автомобили, и да изпреварват по-възможно най-бързия начин, вкл. и да натиснат малко повече газта.
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБMarinov
Рейтинг: 8 НеутралноЗадължително трябва да се увеличат часовете, сега се е напълнило с пишман шофьори....
Marinovtelqk
Рейтинг: 177 НеутралноИ какво стана ?! След 30 години се връщаме към "не демократичните" шофьорски курсове?
bat_plamen
Рейтинг: 4018 НеутралноКато цяло одобрявам тези бъдещи промени!Задължително трябва да се увеличат часовете за кормуване!
Хи-хи
Рейтинг: 1682 НеутралноК'ва магистрала ве ей гл...ци? У наше село нема наблизо магистрала. А най-основния път до съседния гоуем град и джиткан с тирове - едни хвърчат, други пъплят и ще им е само да учебни коли...
ХАХАХАХА, Боку се фука, но магистрали има тук-там...
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноДо коментар [#4] от "telqk":
Преди "10-ти" загиналите при автомобилни катастрофи са били доста повече отколкото са днес.
Даниел Панев
Рейтинг: 677 ЛюбопитноОтваряме една карта на магистралите в България и започваме да се чудим - ако живееш във Видин, Силистра, Свищов или Смолян - как точно ще стане това с кормуването по магистрала?
hamiltonf
Рейтинг: 3985 ВеселоДо коментар [#4] от "telqk":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБПросто трафика се е увеличил в пъти, другарю, в стотици пъти...
Свинчуга
Рейтинг: 1163 НеутралноБафмааму, че северняците как ще изкарат книжки, то там магистрали нема...
Обичам да грухтя и плюскам.Slick
Рейтинг: 177 ГневноКаквото и да направите, винаги ще има корумпирани полицаи
realguru
Рейтинг: 1481 НеутралноЕдва ли ще промени това кой знае какво.
Трябва да има як контрол. На всеки светофар камера и глоби за нарушаване на маркировката дори.
„Теорията на счупените прозорци”, формулирана от американските социолози Джеймс Уилсън и Джордж Келинг. Според нея дребните нарушения на реда не само са индикатор за криминогенната обстановка, но и активен фактор, влияещ на нивото на престъпност като цяло. Названието идва от примера, който авторите привеждат: „Ако в една сграда е счупен един прозорец, и никой не го ремонтира, то след определено време в тази сграда няма да остане нито един здрав прозорец.“ Тоест, ако провиненията не се наказват, това стимулира все повече хора да нарушават реда.
georgi_ww
Рейтинг: 268 Неутралнои паркиране. тоже
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#12] от "realguru":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБНа всеки светофар - може, но на всеки километър не може...
samoedin
Рейтинг: 3079 НеутралноИзкоренете корупцията и шуробаджанаштината при шофьорските книжки - друг начин няма, а става въпрос за човешкия живот ! Новите изисквания само ще направят курсовете за шофьори с 1/3 да поскъпнат, резултатът пак ще е никакъв.....
bgkurshum
Рейтинг: 789 НеутралноСамо повече пари за курса. Допълнителните часове ще са също толкова формални, както и досега. Истинска полза би имало ако се разреши шофиране по третокласни и четвъртокласни пътища на лични автомобили с придружител, както, разбира се и осигуряването на полигони.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!realguru
Рейтинг: 1481 НеутралноТо и не трябва.
Достатъчно е на магистралата да сложат на всеки вход/изход по една камера за средна скорост и за това дали се кара в аварийната лента (щото там се правят най-големи скупчвания някой като излиза/влиза/престроява) и ще се реши проблема в голяма степен. Същото и на междуселските/градски пътища.
Капабланка
Рейтинг: 590 НеутралноИ паркиране да ги учат, както и каране на задна скорост, защото съм виждал шофьори, които нямат представа как и накъде да въртят волана, когато дадат на задна.
Онзи ден карах след една учебна кола - инструкторът не забеляза ли, не го ли учеше на това, но онзи си завиваше без да дава мигач.
Митко Палаузофф
Рейтинг: 8 НеутралноТрябва и шофиране в условията на свирка. Нали утре шофьорчето първата му работа ще е да повози някоя шаврантия, а нейната първа работа ще бъде да засвидетелства благодарност и уважение. Пишлемето трябва да бъде в състояние да запази пълно самообладание. Инстукторите да се заемат с тази инвестиция в бъдещето :)
В Гейропа съм! В Гейропа съм!tri
Рейтинг: 121 НеутралноОсновен ефект ще бъде още наплив към учебните центрове, които режат от часовете предлагайки по-ниски цени. Нищо няма да се промени докато такива учебни центрове продължават да играят в комбина с изпитващи и изпити преминават абсолютно неподготвени курсисти.
Преподавателите които учат съвестно хората постепенно ще отпаднат от пазара.
Торбалан
Рейтинг: 8 ГневноРазгеле...колко хора трябваше да умрат трагично и безславно...
www.commcrime.blogspot.comkapitan_laino
Рейтинг: 421 НеутралноДо коментар [#12] от "realguru":
Режимът в България активно толерира "счупените прозорци", защото на управляващите честни хора не им трябват. Напротив, те възпитават една култура на дребното тарикатство, на опортюнизма и нахалството. Който каквото си заграби - за него си е. С такива хора много по-лесно се "работи" като става дума за далавери.
quanton
Рейтинг: 233 НеутралноТрябва да се обърне внимание и на качеството на обучение на кандидат-шофьорите, не само на количеството часове. Масово хората не могат да преминават кръгово кръстовище, карат в две ленти, спират в ускорителна лента и др. опасни глупости, очевидно направени от незнание и занижени критерии на изпита. Трябва да се въведе и полигон, защото новобранците се учат да паркират след като вземат книжка, на паркинга и върху нашите коли. Кефят ме и момите, които се стрелкат на паркинга и изреждат предавките поне до 3-та "щото така беше на курса".
the_flea
Рейтинг: 995 ВеселоВидин, Силистра, Свищов - в Румъния......., Смолян - в Гърция..... просто е...
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
zle_platen_trol
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#18] от "Капабланка":
Нищо не е това. Онзи ден едно момченце щеше да ме сгази на пешеходна пътека. То не е виновно, учи се. Ама тюфлека вътре на какво го учи? После ставали бели. Ами ще стават, каквито инструкторите и изпитващите, такива и младите шофьори.
man_un
Рейтинг: 733 НеутралноПрез 70-те като карах курса, инструкторът ни събра групата за нощно, трима курсисти, двама мъже и една жена, и отидохме на десетина км. до едно крайпътно капанче с хубава скара и бира. На отиване карахме аз и колегата, маршрутът наистина избран със завои, баири и пресичане на жп прелез. Хапнахме час в кръчмето, пихме по бира с Гочето, инструкторът не, на връщане кара мацето, минахме по кратък маршрут за компенсация на колежката и край. Курсът ми беше зимен, на една Жигула, карах и на мъгла, дъжд и сняг.
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноЗа съжаление, колкото и да е подготвен човек, грешките се случват. Решението е автономните автомобили. Един ден (да се надяваме в близко бъдеще) инцидентите на пътя ще бъдат изключителна рядкост.
zle_platen_trol
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#24] от "the_flea":
То пък в Румъния магистрала след магистрала. По- зле и от при нас. Колкото и да не е за вярване.
irobot
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#15] от "samoedin":
Важна е най-вече методиката на обучението. В последните часове курсистът трябва да може да кара що-годе уверено с темпото на останалия трафик около него, а не да се влачи уплашено с 20 км/ч, чакайки инструктора да го навика за смяна на предавката.
В момента на курса карат като пиленца, а след това изведнъж стават много безстрашни без усет към колата, трафика и пътя.
vesko19
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#8] от "Даниел Панев":
Точно в Силистра живея през повече от половината си време . Тъкмо и аз се чудих как ще става номера с магистрала ? Ще скачаме до съседна Румъния ?
Няма лошо да се увеличат часовете по практика . Но не само това е проблема . Ако приемем че вината е 100% то тя трябва да е споделена . 50% шофьора на автомобила -50 % КАТ-МВР. Те също носят огромна вина за жертвите по пътищата . По простата причина че си вършат работата колкото да се каже че е свършена . То затова и по калпавите шофьори си мислят че всички им е позволено .
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#7] от "deaf":
Така е, но имах предвид че тогава имаше часове за градско, извънградско кормуване, както и кормуване на полигон. И курсовете бяха по 3 месеца! Това имах предвид но явно не схващате иронията.
vesko19
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#17] от "realguru":
Камерите не решават проблемите . Еле ако са в малки бройки .
Сега да не би да няма пътища с камери . Ефекта е първия месец . След това всеки дето минава дадения път поне за 2-3 пъти знае къде е камерата и в момента на преминаватето до нея се държи като Папата . Културно и Внимателно . След това вече май се сещаш какво става .
1-2 камери не са решение . И то никакво .
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#9] от "hamiltonf":
Другар може да казваш на кмета или на баджанака си!
Лео
Рейтинг: 1127 НеутралноПреди години в някои градове поставиха по един светофар само и само да могат да кормуват там, сега ще построят и магистрали...
svetlio_rm
Рейтинг: 233 НеутралноНай-доброто за тази война на пътищата би било, повече камери, повече автоматични глоби и отнемане на книжка..
Основната причина за толкова много нарушения е, че наказания няма.
Като премахнат човешкият фактор, далеч по-ефективни ще стане системата.
Друга тема е, че трябва да се спре с оправдаването на убийците на пътя.
И още повече !!! ЧОВЕК ОТНЕЛ ЖИВОТ КАТО ШОФЬОР, НИКОГА ПОВЕЧЕ ДА НЕ БЪДЕ ШОФЬОР !!!.
svetlio_rm
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#34] от "Лео":
Хората във Видин, с 1 излизане до магистралата ще покрият целия норматив на курса :)
bat_plamen
Рейтинг: 4018 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Marinov":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Бъка с пишман - шофьори с купени книжки по нашите пътища!
narodaeverekciq
Рейтинг: 177 НеутралноА нещо за безумната цена която искат за изкарване на пикливата кат.Б, тея са луди ако си мислят че някой ще им дава по 1000лв. за симулацията на шофьорски курсове каквито са в момента!
nodjinn
Рейтинг: 501 НеутралноЧасовете със сигурност трябва да се увеличат. Ок. Ама и КАТ трябва да си вършат работата и да проумеят, че съществуват, за да пазят реда по пътищата и прилагат закона равно за всеки в нарушение, а не да набират кинти за уикенда.
Едното без другото не може.
grajdanin1
Рейтинг: 1080 НеутралноДо коментар [#3] от "Marinov":
"Задължително трябва да се увеличат часовете, сега се е напълнило с пишман шофьори...."
Това може би ще помогне....малко! Основното всъщност не се учи в шофьорските курсове: толерантност към другите, самокритичност, нетърпимост към простотията и простащината, уважение към законите. Докато това не се усвои масово в семейството през първите 7 или 18 години кардинални промени към добро по пътищата няма да има.
RUSE
Рейтинг: 937 НеутралноАми полигон няма ли да има? Това е най-полезното упражнение , защото те учи на габаоритите и динамиката на колата, насъединител и на паркиране. Над 90% от новите водачи не могат да паркират! Това не е ли необходимо на водачите? Заради ината на управляващите, въпреки сериозния целогодишен трафик на тирови от Дунав мост,, Русе пък и Силистра трябва да карат по над 100 км. докато достигнат до най-близката магистрала.
не съм избягалgost22
Рейтинг: 853 НеутралноКакто винаги, проблема е изконното българско "кво правим сега". Да, наистина няма значение как инструкторите обучават или че до младия шофьор ще седи "старо куче", щом КАТ не налага наказания и щом глобите не се събират нищо няма да се промени към по-добро. Всеки може да си купи книжка и кола, ама ако КАТ си вършат работата още на първия гаф ще му приберат купената книжка и улиците ще станат по-безопасни, ама това родния КАТ не го умее. Те дори актове не могат да напишат правилно и без грешка та да минат в съда... Ей това е проблема КАТ и "кой варди вардарите".
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...azlikaram
Рейтинг: 233 НеутралноТия какво изобщо приказват?!? В момента тарифата е 1500лв. и за тези пари ти носят книжката до входната врата! И да, за София говоря!
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноЧасове.... Всичко е въпрос за едни пари: Ако годишно се обучават около 30 000 човека по 100 лв. повече = 3 000 000 (три милиона) лева. Дали ще ги вземат или ще ги изпишат е друг въпрос. Там е заровено кучето ... Всичко друго в ала - бала.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноИ таксите щели да скочат над 1000 лева. Кой ги сметна тези такси?
keepwalking
Рейтинг: 120 НеутралноДо 1
Това “и Кво праиме ся” отдавна отдавна не се случва
И затова може би има 20% свободни места в КАТ при средна заплата 1000 лв
Ако не ми вярваш ,бутни им някой лев като те спрат
Димитър Димитров
Рейтинг: 845 НеутралноКарал съм курса за кат.В преди 30 години в специализиран междучилищен център. Теория 3 месеца с учене на правилник на изуст. Учене на листовки 30 бр по 30 въпроса на изуст. Имаше прожекци на филми над 10 броя. Изучаване подробно устройство на автомобил. Полагал съм изпит за спасяване и превързване на пострадал с практически занимания.
Кормуване общо 60 часа. Градско, извънградско и полигон. Имаше нощно, в мъгла, по мокър участък (на полигон с водоноска), намалена видимост (използваха димка), теглене на друг автомобил, преминаване по рампа и над канал.
Тренирахме, дори потегляне под много голям наклон. И много много внезапно спиране при всякакви условия.
Изпита беше кошмарен като офицера от Кат си държеше на неговите 40 минути през целия център на града.
Този сериозен курс ми помогна после да си взема лесно и бързо всички следващи категории.
Така мога да правя сравнение с моя по-специален курс и сега. Дали са 30 или 40 часа все тая. Все са недостатъчни.
Затова според мен трябва да разрешат тренажора. Според мен един хубав и скъп тренажор би свършил отлична работа.
А и задължително посещаване на болницата или на моргата.
Носи спомени за цял живот.
султана глаушева
Рейтинг: 346 НеутралноЧе то досега не е ли имало?
Мърфи е оптимист!plamen_b
Рейтинг: 608 НеутралноСъщо така автомобилите сега са много повече и много по-безопасни (например, един много малък процент от колите са били с възглавници, ако въобще ги е имало). Пътищата също са по-добри (с толкова магистрали построени от тогава).
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 608 НеутралноТръгваме по пътя на Германия - с много скъпо и задължително обучение, включителни по магистрали. Вярно е, че в Германия има много участъци по аутобана без ограничение на скоростта. Въобще.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)В САЩ децата започват да карат от рано (15,5-17 годишна възраст). Но употребата на алкохол е от 21 годишна възраст. Наказанието за нарушения по пътя плюс употреба на алкохол в тази възраст е огромно (и за нарушител и за родител и за този който е предоставил алкохола), поради това пияни тинейджъри изключително рядко карат кола.
В много (повечето?) щати курсовете не са задължителни. Вместо това, след полагане на изпита по теория и преди изпита по практика, тинейджъра набира поне 6-месечен опит с шофьор със стаж до него (обикновенно - родител). Все пак, за изкаралите курс често има намаление на застраховката. Това служи за добър стимул.
velvoofell
Рейтинг: 566 НеутралноМоят курс беше през 1995 - 1 месец, смътни спомени от някаква Лада, реално после се научих да шофирам.
2018 - синът ми кара 3-месечен курс, в който наистина се научи да шофира, а пък заради цитиране на правилата, докато ние с баща му шофираме, ни идеше да го изхвърлим от колата.
С увеличаване на часовете и оскъпяване на курса няма да спрат фалшивите книжки, нито неспазването на правилата за движение. Трябва хората да си вършат работата - и това не се решава със закон.
Huginn
Рейтинг: 180 ВеселоДо коментар [#2] от "hamiltonf":
Тц. Има закон и правилник, който го пояснява. Там много ясно е казано как се прави маневрата "изпреварване". Пак там много ясно е казано с каква максимална скорост се движат водачите, които вече са в лентата за изпреварване. Също и кога да напуснат въпросната лента :)
LudzaVrazvane
Рейтинг: 8 НеутралноТиквените тиквички, що не можете да карате....к'во стана с шофьорите 60+?.....
ivanpopov
Рейтинг: 896 НеутралноНе часовете (увеличаващи задължителната цена на курса) трябва да се увеличават, а трябва да се подобрява методиката на изпитване на кандидатите са СУМПС. Пък ти, като не се чустваш подготвен, сам ще искаш още часове.
Ако, както и до сега, инструкторът (срещу съответната сума) урежда взимането на изпита, дори и без да си сядал зад волана, каква полза, че ще ти напише, че си карал с 30% повече.
Ако изпитващия не носи никаква отговорност, за това какви са ги надробили лицата, които е пуснал на пътя, много важно колко часа са карали.
МВР/КАТ води съвсем не лоша статистика, за видовете пътни инциденти и причините довели до тях. Обаче какво от тази информация, се отразява в изпита?
В САЩ няма шофьорски курс. Отиваш в службата, взимаш си учебни материали и когато се почустваш готов, се явяваш на теория. Ако издържиш, получаваш временен талон, с който можеш да караш 3 месеца (на някои места, само с придружител) и стикер, който да залепиш на колата, та да се знае, че се учиш. Като решиш, че си се научил, плащаш и си записваш час за изпит. Идва "инспектор" и сяда в твоята кола. До колкото мярнах, оценяват над 80 критерия от поведението ти на пътя. Включително дали си обърнал главата при престрояване (вместо да разчиташ на секционното огледало или системата за предупреждение за обект в мъртвата зона). Даже съвсем дреболии, като да се престроиш в празно кръстовище, могат да те оставят без талон. А опиташ ли да намекнеш за почерпка, ду#е да ти е яко...
Във Великобритания (с най-безопасни пътища в ЕС) глобите за идиотщини са направо убийствени. И кошарят даже депутати, ако не се съобразяват с правилата.
В Германия стига дори споменаването на идиотен теста.
Скандинавия (с едни от най-дивите шофьори и най-известните автомобилни състезатели) глобата я правят в зависимост от доходите, та да боли вднакво.
А тук - дайте да вдигнем часовете, за да подпомогнем инструкторите?
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#52] от "pavian":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБКазва се, но не се спазва.
waterfall
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#10] от "Свинчуга":
Споко Боко ще ви построи, надейся и жди.
proizvoditel
Рейтинг: 677 НеутралноВРЪЩАНЕТО НА ПОЛИГОНА И ИЗПИТА ВЪРХУ ПОЛИГОНА Е НАЙ-ДОБРАТА МЯРКА, КОЯТО МОЖЕ ДА ПОДОБРИ УМЕНИЯТА НА МЛАДИТЕ ВОДАЧИ!
ДРУГОТО Е ПОДОБРЯВАНЕ НА ВИДИМОСТТА НА ПЪТИЩАТА И Е НЕЩО, КОЕТО Е РАБОТА НА ДЪРЖАВАТА, КОЯТО НЕ ЖЕЛАЕ ДА ВЪРШИ! НАПРИМЕР КОСЕНЕ И СЕЧЕНЕ НА РАСТИТЕЛНОСТТА, КОЯТО ПРЕЧИ НА ВИДИМОСТТА - ПРОСТО НАЛИ !