Фотогалерия: Екомоделите на автосалона в София

Анелия Николова

Фотогалерия: Екомоделите на автосалона в София

Тазгодишното издание на автосалона в София ще се запомни с многото предлагани автомобили с алтернативно задвижване - електромобили, хибриди и т.н.

  • Тазгодишното издание на автосалона в София ще се запомни с многото предлагани автомобили с алтернативно задвижване.

    В залите могат да се видят 13 електромобила, 5 зареждащи се от контакта хибриди и 17 традиционни и меки хибриди.

    На снимката е първият изцяло електрически модел на "Ауди", кръстен e-tron. Вносителят на марката "Порше БГ" обяви, че започва да изгражда и зарядни станции под марката "Муун" (Moon).

    - електромобили, хибриди и т.н.
    Тазгодишното издание на автосалона в София ще се запомни с многото предлагани автомобили с алтернативно задвижване.<br /><br />В залите могат да се видят 13 електромобила, 5 зареждащи се от контакта хибриди и 17 традиционни и меки хибриди. <br /><br />На снимката е първият изцяло електрически модел на "Ауди", кръстен e-tron. Вносителят на марката "Порше БГ" обяви, че започва да изгражда и зарядни станции под марката "Муун" (Moon). <br /><br />- електромобили, хибриди и т.н.
  • Eдин от най-популярните електромобили в България - БМВ i3 е показан във версията си S, предлагаща по-мощен мотор и батерия с по-голям капацитет.
    Eдин от най-популярните електромобили в България - БМВ i3 е показан във версията си S, предлагаща по-мощен мотор и батерия с по-голям капацитет.
  • Премиера в България направи новото "Пежо" 208, което излиза на пазара едновременно с бензинови и дизелови двигатели, и като електромобил. Електрическата версия използва двигател с мощност 136 конски сили, а батерията осигурява пробег от над 300 км.
    Премиера в България направи новото "Пежо" 208, което излиза на пазара едновременно с бензинови и дизелови двигатели, и като електромобил. Електрическата версия използва двигател с мощност 136 конски сили, а батерията осигурява пробег от над 300 км.
  • Технологичният близнак на "Пежо" 208 - "Опел Корса" също е показан с традиционни двигатели и като електромобил.
    Технологичният близнак на "Пежо" 208 - "Опел Корса" също е показан с традиционни двигатели и като електромобил.
  • Най-продаваният електромобил в Европа, с над 150 хил. доставки за седем години "Рено Зое" дебютира в своето трето поколение.

    Автомобилът може да се поръча с двигател с 42 конски сили повече (вече 134). Капацитетът на батерията е увеличен с 10 киловатчаса до 52 киловатчаса, което е достатъчно да се изминат близо 400 км.
    Най-продаваният електромобил в Европа, с над 150 хил. доставки за седем години "Рено Зое" дебютира в своето трето поколение.<br /><br />Автомобилът може да се поръча с двигател с 42 конски сили повече (вече 134). Капацитетът на батерията е увеличен с 10 киловатчаса до 52 киловатчаса, което е достатъчно да се изминат близо 400 км.
  • "Киа" представя на автосалона два електромобила. Моделът "Соул" в Европа вече ще се предлага само с електрическо задвижване. Електромоторът е с мощност 204 конски сили, а батерията дава пробег от 452 км. "Киа Соул ЕV" може да се поръча и с двигател със 136 коня и по-малка батерия.
    "Киа" представя на автосалона два електромобила. Моделът "Соул" в Европа вече ще се предлага само с електрическо задвижване. Електромоторът е с мощност 204 конски сили, а батерията дава пробег от 452 км. "Киа Соул ЕV" може да се поръча и с двигател със 136 коня и по-малка батерия.
  • "Киа Ниро" EV използва същите мотор и батерия като електрическия "Соул".
    "Киа Ниро" EV използва същите мотор и батерия като електрическия "Соул".
  • При "Хюндай" екологичната звезда е "Айоник". Автомобилът, който наскоро мина фейслифт, се предлага само с електрическо задвижване, като плъг-ин хибрид и традиционен хибрид.
    При "Хюндай" екологичната звезда е "Айоник". Автомобилът, който наскоро мина фейслифт, се предлага само с електрическо задвижване, като плъг-ин хибрид и традиционен хибрид.
  • Луксозната марка на PSA Груп DS, която дебютира в България именно на автосалона, представи електрическият кросоувър DS3 Crossback E-Tense. Дългият 4.12 м автомобил разполага с електромотор с мощност 136 конски сили, а батерията с капацитет 50 киловатчаса позволява изминаването на над 300 километра с един заряд.
    Луксозната марка на PSA Груп DS, която дебютира в България именно на автосалона, представи електрическият кросоувър DS3 Crossback E-Tense. Дългият 4.12 м автомобил разполага с електромотор с мощност 136 конски сили, а батерията с капацитет 50 киловатчаса позволява изминаването на над 300 километра с един заряд.
  • На салона могат да се видят и електромобили, които предстои да излязат на пазара. Сред тях е този на новата италианска марка DR, която от тази есен ще търси купувачи и в България.
    На салона могат да се видят и електромобили, които предстои да излязат на пазара. Сред тях е този на новата италианска марка DR, която от тази есен ще търси купувачи и в България.
  • Дебют в България прави и марката на "Грейт Уол" за електромобили "Ора". Официалните представители на марката от "Българска автомобилна индустрия" уточниха пред "Дневник", че "Ора" има няколко модела с различни размери, като предстои да се реши кой от тях ще бъде пуснат на българския пазар през следващата година.
    Дебют в България прави и марката на "Грейт Уол" за електромобили "Ора". Официалните представители на марката от "Българска автомобилна индустрия" уточниха пред "Дневник", че "Ора" има няколко модела с различни размери, като предстои да се реши кой от тях ще бъде пуснат на българския пазар през следващата година.
  • За зареждащите се от контакта хибриди (Plug-In Hybrid) казват, че събират най-доброто от двата свята - на колите с двигатели с вътрешно горене и на електромобилите. Обикновено те могат да изминат само на ток поне 50 километра, което е достатъчно за градските пътувания, като същевременно нямат ограниченията на електромобилите.

    За първи път в България ще се предлага "Тойота Приус" плъг-ин хибрид. Актуалното поколение вече има пет вместо четири места. В реални условия колата минава до 45 километра на ток, а средният разход на гориво е 1.3 л/100 км.
    За зареждащите се от контакта хибриди (Plug-In Hybrid) казват, че събират най-доброто от двата свята - на колите с двигатели с вътрешно горене и на електромобилите. Обикновено те могат да изминат само на ток поне 50 километра, което е достатъчно за градските пътувания, като същевременно нямат ограниченията на електромобилите.<br /><br />За първи път в България ще се предлага "Тойота Приус" плъг-ин хибрид. Актуалното поколение вече има пет вместо четири места. В реални условия колата минава до 45 километра на ток, а средният разход на гориво е 1.3 л/100 км.
  • "Мини Кънтримен плъг-ин хибрид" е кросоувър с мощност 224 конски сили, задоволяващ се с едва 2.1 л/100 км бензин.
    "Мини Кънтримен плъг-ин хибрид" е кросоувър с мощност 224 конски сили, задоволяващ се с едва 2.1 л/100 км бензин.
  • Един от най-популярните плъг-ин хибриди в Европа - "Мицубиши Аутлендър" PHEV, намерил над 127 хил. купувачи, се представя в София в последната си версия. По колата има редица подобрения, както по отношение на дизайна, така и в технологиите.

    Общата системна мощност е увеличена с 27 конски сили и вече е 230 коня.На ток кросоувърът изминава до 50 километра.
    Един от най-популярните плъг-ин хибриди в Европа - "Мицубиши Аутлендър" PHEV, намерил над 127 хил. купувачи, се представя в София в последната си версия. По колата има редица подобрения, както по отношение на дизайна, така и в технологиите.<br /><br />Общата системна мощност е увеличена с 27 конски сили и вече е 230 коня.На ток кросоувърът изминава до 50 километра.
  • Плъг-ин хибрид представя и вече споменатата марка DS. Дългият 4.57 метра кросоувър DS7 Crossback E-Tense има обща системна мощност от 300 конски сили, осигурявана от бензинов двигател и два електромотора.

    Пробегът в електрически режим е почти 60 километра, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.6 секунди..
    Плъг-ин хибрид представя и вече споменатата марка DS. Дългият 4.57 метра кросоувър DS7 Crossback E-Tense има обща системна мощност от 300 конски сили, осигурявана от бензинов двигател и два електромотора.<br /><br />Пробегът в електрически режим е почти 60 километра, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.6 секунди..
  • Повече от 20 години "Тойота" и хибрид са синоними. На щанда на марката на автосалона трудно ще намерите модел, който е само с бензинов мотор. Дизеловият експонат пък е само един - "Ленд Круизър".

    На преден план е новата "Тойота" RAV4, която вече не се предлага с дизелов двигател, а тук е хибрид, вляво от нея е моделът CH-R, също хибрид. На щанда присъстват също хибридни версии на "Корола" хечбек, седан и комби, както и хибридна "Тойота Камри", като този модел за първи път се предлага в България.
    Повече от 20 години "Тойота" и хибрид са синоними. На щанда на марката на автосалона трудно ще намерите модел, който е само с бензинов мотор. Дизеловият експонат пък е само един - "Ленд Круизър".<br /><br />На преден план е новата "Тойота" RAV4, която вече не се предлага с дизелов двигател, а тук е хибрид, вляво от нея е моделът CH-R, също хибрид. На щанда присъстват също хибридни версии на "Корола" хечбек, седан и комби, както и хибридна "Тойота Камри", като този модел за първи път се предлага в България.
  • "Форд Мондео" хибрид е друг от екоекспонатите. Като цяло в следващите няколко години от "Форд" планират сериозна хибридна офанзива.
    "Форд Мондео" хибрид е друг от екоекспонатите. Като цяло в следващите няколко години от "Форд" планират сериозна хибридна офанзива.
  • При "Хонда" също се готви сериозна електрификация, като след три години всеки от моделите им ще има електрическа или хибридна версия. В София дебютира първият хибрид от ново поколение CR-V.
    При "Хонда" също се готви сериозна електрификация, като след три години всеки от моделите им ще има електрическа или хибридна версия. В София дебютира първият хибрид от ново поколение CR-V.
  • "Сузуки" казаха сбогом на дизела и залагат на меките хибриди. Това ще рече, че електромотор, който играе ролята на стартер и алтернатор, подпомага бензиновият мотор при потегляне. Неговото присъствие позволява и стар-стоп системата да гаси бензиновия мотор още преди колата да е спряла напълно.

    От следващата година всеки модел на марката ще може да се поръча с микрохибридна система независимо от нивото на оборудване. Към момента това е възможно само да топ изпълненията.
    "Сузуки" казаха сбогом на дизела и залагат на меките хибриди. Това ще рече, че електромотор, който играе ролята на стартер и алтернатор, подпомага бензиновият мотор при потегляне. Неговото присъствие позволява и стар-стоп системата да гаси бензиновия мотор още преди колата да е спряла напълно.<br /><br />От следващата година всеки модел на марката ще може да се поръча с микрохибридна система независимо от нивото на оборудване. Към момента това е възможно само да топ изпълненията.
  • От "Фолксваген" също имат сериозни електрически планове, но докато клиентите и инфраструктурата за тях са готови, предлагат модели на метан. Те са по-екологични от бензиновите и дизелови модели и доста по-евтини за експлоатация. Този автомобил например изминава 100 км с гориво за под 6 лева.

    Основните технически данни на представените на салона модели може да намерите в каталога на изложението, който се продава на касите.
    От "Фолксваген" също имат сериозни електрически планове, но докато клиентите и инфраструктурата за тях са готови, предлагат модели на метан. Те са по-екологични от бензиновите и дизелови модели и доста по-евтини за експлоатация. Този автомобил например изминава 100 км с гориво за под 6 лева.<br /><br />Основните технически данни на представените на салона модели може да намерите в каталога на изложението, който се продава на касите.