Тазгодишното издание на автосалона в София ще се запомни с многото предлагани автомобили с алтернативно задвижване - електромобили, хибриди и т.н.
Тазгодишното издание на автосалона в София ще се запомни с многото предлагани автомобили с алтернативно задвижване.
В залите могат да се видят 13 електромобила, 5 зареждащи се от контакта хибриди и 17 традиционни и меки хибриди.
На снимката е първият изцяло електрически модел на "Ауди", кръстен e-tron. Вносителят на марката "Порше БГ" обяви, че започва да изгражда и зарядни станции под марката "Муун" (Moon).
- електромобили, хибриди и т.н.Eдин от най-популярните електромобили в България - БМВ i3 е показан във версията си S, предлагаща по-мощен мотор и батерия с по-голям капацитет. Премиера в България направи новото "Пежо" 208, което излиза на пазара едновременно с бензинови и дизелови двигатели, и като електромобил. Електрическата версия използва двигател с мощност 136 конски сили, а батерията осигурява пробег от над 300 км. Технологичният близнак на "Пежо" 208 - "Опел Корса" също е показан с традиционни двигатели и като електромобил. Най-продаваният електромобил в Европа, с над 150 хил. доставки за седем години "Рено Зое" дебютира в своето трето поколение.
Автомобилът може да се поръча с двигател с 42 конски сили повече (вече 134). Капацитетът на батерията е увеличен с 10 киловатчаса до 52 киловатчаса, което е достатъчно да се изминат близо 400 км."Киа" представя на автосалона два електромобила. Моделът "Соул" в Европа вече ще се предлага само с електрическо задвижване. Електромоторът е с мощност 204 конски сили, а батерията дава пробег от 452 км. "Киа Соул ЕV" може да се поръча и с двигател със 136 коня и по-малка батерия. "Киа Ниро" EV използва същите мотор и батерия като електрическия "Соул". При "Хюндай" екологичната звезда е "Айоник". Автомобилът, който наскоро мина фейслифт, се предлага само с електрическо задвижване, като плъг-ин хибрид и традиционен хибрид. Луксозната марка на PSA Груп DS, която дебютира в България именно на автосалона, представи електрическият кросоувър DS3 Crossback E-Tense. Дългият 4.12 м автомобил разполага с електромотор с мощност 136 конски сили, а батерията с капацитет 50 киловатчаса позволява изминаването на над 300 километра с един заряд. На салона могат да се видят и електромобили, които предстои да излязат на пазара. Сред тях е този на новата италианска марка DR, която от тази есен ще търси купувачи и в България. Дебют в България прави и марката на "Грейт Уол" за електромобили "Ора". Официалните представители на марката от "Българска автомобилна индустрия" уточниха пред "Дневник", че "Ора" има няколко модела с различни размери, като предстои да се реши кой от тях ще бъде пуснат на българския пазар през следващата година. За зареждащите се от контакта хибриди (Plug-In Hybrid) казват, че събират най-доброто от двата свята - на колите с двигатели с вътрешно горене и на електромобилите. Обикновено те могат да изминат само на ток поне 50 километра, което е достатъчно за градските пътувания, като същевременно нямат ограниченията на електромобилите.
За първи път в България ще се предлага "Тойота Приус" плъг-ин хибрид. Актуалното поколение вече има пет вместо четири места. В реални условия колата минава до 45 километра на ток, а средният разход на гориво е 1.3 л/100 км."Мини Кънтримен плъг-ин хибрид" е кросоувър с мощност 224 конски сили, задоволяващ се с едва 2.1 л/100 км бензин. Един от най-популярните плъг-ин хибриди в Европа - "Мицубиши Аутлендър" PHEV, намерил над 127 хил. купувачи, се представя в София в последната си версия. По колата има редица подобрения, както по отношение на дизайна, така и в технологиите.
Общата системна мощност е увеличена с 27 конски сили и вече е 230 коня.На ток кросоувърът изминава до 50 километра.Плъг-ин хибрид представя и вече споменатата марка DS. Дългият 4.57 метра кросоувър DS7 Crossback E-Tense има обща системна мощност от 300 конски сили, осигурявана от бензинов двигател и два електромотора.
Пробегът в електрически режим е почти 60 километра, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.6 секунди..Повече от 20 години "Тойота" и хибрид са синоними. На щанда на марката на автосалона трудно ще намерите модел, който е само с бензинов мотор. Дизеловият експонат пък е само един - "Ленд Круизър".
На преден план е новата "Тойота" RAV4, която вече не се предлага с дизелов двигател, а тук е хибрид, вляво от нея е моделът CH-R, също хибрид. На щанда присъстват също хибридни версии на "Корола" хечбек, седан и комби, както и хибридна "Тойота Камри", като този модел за първи път се предлага в България."Форд Мондео" хибрид е друг от екоекспонатите. Като цяло в следващите няколко години от "Форд" планират сериозна хибридна офанзива. При "Хонда" също се готви сериозна електрификация, като след три години всеки от моделите им ще има електрическа или хибридна версия. В София дебютира първият хибрид от ново поколение CR-V. "Сузуки" казаха сбогом на дизела и залагат на меките хибриди. Това ще рече, че електромотор, който играе ролята на стартер и алтернатор, подпомага бензиновият мотор при потегляне. Неговото присъствие позволява и стар-стоп системата да гаси бензиновия мотор още преди колата да е спряла напълно.
От следващата година всеки модел на марката ще може да се поръча с микрохибридна система независимо от нивото на оборудване. Към момента това е възможно само да топ изпълненията.От "Фолксваген" също имат сериозни електрически планове, но докато клиентите и инфраструктурата за тях са готови, предлагат модели на метан. Те са по-екологични от бензиновите и дизелови модели и доста по-евтини за експлоатация. Този автомобил например изминава 100 км с гориво за под 6 лева.
Основните технически данни на представените на салона модели може да намерите в каталога на изложението, който се продава на касите.