За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноНе, че нещо, ама ако трябва да избирам между турски, италиански и китайски... май ще взема китайския. И трите дестинации не са символ на качество, ама поне китайците в момента са номер 1 в бизнеса, другите 2 ма са догонващи.
hamiltonf
Рейтинг: 3985 ЛюбопитноЗа Варна са осигурени 85,4 млн. лв за 60 е-автобуси, 60 бавни зарядни и 1 бърза зарядна станции, за Бургас - 82 млн. за 56 е-автобуса и допълнителното оборудване, общо за 116 автобуса са осигурени 167,4 млн. лв.
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБА за софийските са осигурени 261 млн. лв. за 137 е-автобуса., т. е ., почти половин милион повече за всеки един е-автобус?!
Защо?
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#1] от "niakoi_si":
Нямате право на избор! Когато е трябвало да избирате сте избрали фъндъка. Сега избира главанака. Или ако перефразираме думите на ТаТо - избира този който има пари! Вие пари имате ли?
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#3] от "telqk":
Прав си - делегирал съм правото на друг да избере. И вероятно ще избере, това, което бих избрал и аз :)
Димитър Димитров
Рейтинг: 1442 НеутралноВ предизборната брошура на г-жа Фъндъкова беше обявено кой е избраният, отворете и ще видите. Също така софиянци ще се возят на най-малките електробуси, купени на най-високите цени.
БУДЖАК
Рейтинг: 233 НеутралноУчительницата по съвецки е известна с завишените комисионни, които изисква за господаря си! А и след като стадото я желае, никой няма право на къмплейнт!
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 346 НеутралноДобре е,че някой е заинтересован.
vassilun
Рейтинг: 4926 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "hamiltonf":
По половин милион на автобус ли ще се краде този път? Много бе, Фандъкова!
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноТотално сбъркана стратегия - на цената на 1 нов електроавтобус могат да се купят 5-6 броя Евро 6 на метан или газ. Целия автопарк на общината е 750 автобуса - няма как хората да си слязат от колите и да се качат на градския транспорт докато интервалите на движение на колите са по 15 минути. Много по-важно е да се утрои общия брой на автобусите отколкото да се скача в разни скъпи глезотии само заради модата.
penetrating
Рейтинг: 5853 НеутралноКога ще отворят писмото на Мая Манолова?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertvassilun
Рейтинг: 4926 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Димитър Димитров":
"Също така софиянци ще се возят на най-малките електробуси, купени на най-нисоките цени."
Защо пък не? Нали вече поседнахме на най-скъпите (и неизползваеми) пейки от по 10 000 лева!
Цецо
Рейтинг: 1416 НеутралноСигурно пак ще изберат китайското. Печалния опит с китайските ескалатори в метрото на нищо не е научил общината.
Covid live matter. Stop the genocide.А какви ли са условията щом само такива кандидатстват? Или истинските производители не си падат да дават рушвети и ги шкартираме?
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#8] от "vassilun":
Както беше казал поетът: Когато боговете плащат(разбирай мит'ряла) ефективността няма значение. Край на цитата. И в интерес на истината е бил много прав - днес никой не говори за себестойност и ефективност а се говори за социално поносима цена! Политкоректно а?
Фат Ким
Рейтинг: 733 НеутралноМежду другото, вече излязе по-новия модел на нашите електрически автобуси с още по-добра батерия, който смятам е най-доброто решение при тази дължина.
https://www.kamioni.bg/bg/menu/10/post/22610/Dvajsette-elektricheski-avtobusa-Yutong-E-12LF-trygnaha-v-Sofiq
Прави впечатление голямата бройка от късите ел автобуси заявени от СО не знам дали подобни мини автобуси ще са подгодящи за София...
jazzdevil
Рейтинг: 192 Неутрално"Интерес да доставят 30 броя нови електробуси с дължина 5.5 - 7.5 м са заявили турската "Карсан", "Ай тръкс" (представляваща италианската "Ивеко" у нас) и консорциум "Екселор", в който участва "Елбус" и "Нанджин енд ко"
Какъв автобус е това бе?!? Дължина 5.5 метра!!! - това е една маршрутка с места за 8 пътници.
plebs
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "hamiltonf":
- Сметките ви, на едро общо взето, ме съмняват. Изобщо не се отчитат разлики в превозните средства, нито пък модернизацията на разни токоизправителни станции и т.н.
"Дейностите по първия проект предвиждат доставка на 25 нови нископодови съчленени трамваи, които ще се експлоатират от „Столичен Електротранспорт” ЕАД по съществуващи трамвайни линии с номера 4, 5 и 18. По втория договор със „Столичен Електротранспорт” ЕАД ще бъдат закупени 30 нови нископодови съчленени тролейбуси, които ще заменят амортизирани превозни средства. За осигуряване на нормалната им експлоатация е предвидена реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции, които са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. ..."
https://www.publics.bg/bg/news/20953/Доставят_137_електрически_превозни_средства_за_София_по_ОПОС.html
buggie
Рейтинг: 120 НеутралноЕто възможните електрически кандидати:
Karsan Jest Electric https://www.youtube.com/watch?v=OkJ4yzdfEkE
Iveco Daily 50C Electric https://www.youtube.com/watch?v=ECDkYapp-4k
Yutong E12 Electric https://www.youtube.com/watch?v=VStwaLbEL64
Китайският изгелжда най-приемлив от всички варианти, освен това вече е тестван на територията на гр. София.
Даниела Николова
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#12] от "Цецо":
Абсолютно точно предположение. Никоя сериозна компания не би искала да се замесва в схемата...
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноВъв Варна не бяха осигурени никакви неща за електробуси, както и за София, а бяха осигурени пари за електрически транспорт. Масово решиха, че много им трябват електробуси, което е дива тъпотия - особено за София с бедственото положение на трамвайния транспорт.
Онзи глупак Потника отначало щеше да купува съчленени тролейбуси, които изчезнаха в небитието.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноФандъка е избиран, ама е съмнително дали е избран.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноАБе човек - не могат да се купят защото са по ОПОС! Как ще се купят по ОП Околна среда пушещи ауспуси ???!!
Това, което беше умно да се направи е да се купят трамваи, а обикновените автобуси да се купят със заем от световната банка, търговска банка (лихвите са ниски) или от следващите оперативни програми.
NCh
Рейтинг: 233 ГневноКитайски автобуси! Гарантирано от Гриша Ганчев и Борисов!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноПроблемът е, че ако са с химически батерии няма да издържат цял ден работа в София каквито и да са. Т.е. само с хипер кондензатор биха могли да карат цял ден, но тогава трябва да е пълно със зарядни станции щото не могат да изкарат дълъг пробег.
Обаче в София сутрин и вечер с натрупват закъснения и автобусите нямат вариант да се зареждат щото просто обръщат и тръгват обратно. Грубо казано 1 обикновен автобус се замества от два двойно по-скъпи електробуса.
jazzdevil
Рейтинг: 192 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":
Това пише ли го в директивите на ОПОС-че замяната на Евро 3 с Евро 6 не е "еко" а само и единствено електроавтобусите (де факто маршрутки) са "еко"?
plebs
Рейтинг: 8 Неутрално"Поръчката е с две обособени позиции и е част от общо три договора за доставка на 137 електрически превозни средства"
- Материалът на Дневник разглежда само ЕДИН договор за доставка на 52 електрически автобуса. Другите два договора за доставка са съответно за 25 СЪЧЛЕНЕНИ трамваи и по 30 тролеи и автобуси. Тролеите също са съчленени.
"Дейностите по първия проект предвиждат доставка на 25 нови нископодови съчленени трамваи, които ще се експлоатират от „Столичен Електротранспорт” ЕАД по съществуващи трамвайни линии с номера 4, 5 и 18. По втория договор със „Столичен Електротранспорт” ЕАД ще бъдат закупени 30 нови нископодови съчленени тролейбуси, които ще заменят амортизирани превозни средства. За осигуряване на нормалната им експлоатация е предвидена реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции, които са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. По проекта ще бъдат доставени също 30 нови електробуси. За осигуряване на нормалната експлоатация на новия подвижен състав е предвидено изграждане на нови трансформаторни постове. Ще бъдат изградени и нови електробусни линии, които да заместят съществуващи автобусни маршрути. Електробусите ще използват най-съвременните бързозарядни технологии, базирани на ултракондензатори. За зареждането им ще бъдат изградени 10 зарядни станции, разположени на началните и крайните спирки и в обслужващите депа.
Третият проект предвижда доставка на 52 нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях. Проектът ще се изпълнява на територията на Столична община, като закупените електробуси ще се експлоатират от „Столичен автотранспорт" ЕАД по съществуващи автобусни линии и по новооткрити линии с довеждаща функция към системата на метрото и трамвайната мрежа."
https://www.moew.government.bg/bg/ministur-dimov-podpisa-dogovori-za-dostavka-na-137-elektricheski-prevozni-sredstva-za-sofiya-po-opos/
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноПише, че парите са целево за тролейбуси, трамваи, електроавтобуси и инфраструктура за тях.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#25] от "plebs":
Няма НОРМАЛНИ НОВИ нормалнорелсови трамваи за линии 20,22,23. Няма нито един с климатил. А в Европа са разпространени именно те, а не тези с междуосие 1009 мм.
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#17] от "buggie":
Е ако това са трите актуални модела, направо не виждам какво го мислят. Те турския и италианския са си чисти маршрутки.
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#15] от "Jazzdevil":
Зависи кой го казва: За фандъка са ел. автобуси, за Вас маршутки на края да не се окажат рикши с ел. задвижване.
НО когато баце каже завод всеки си представя второ Кремиковци, а се оказва едно цехче, в най-добрия случай малка фабрика!
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноДо коментар [#26] от "Oleg Shishmanov":
Еми пак - наместо едно смехотворно 6 метрово минибусче дето побира 10 човека можеха да вземат 4 тролейбуса дето да събират 300 пътника и да свършат нещо реално за трафика и чистотата на въздуха в града вместо за пореден път да хвърлят прах в очите на гражданите.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноАма то има и тролейбуси с батерии и автоматично вдигане/сваляне на прътите. Ама то иска и акъл като се купува!
dosetliv
Рейтинг: 1328 НеутралноЧак 5-6 не, ама ако не е субсидията електробусите са яко набутвация. Включая амортизацията, годишните разходи за 1 електробус са 130 - 213.000 евро, дизел 67.000 , хибрид 69.000 , газ 86.000 , водород 295.000. За тролей, ако има налични опънати жици, разходите са колкото на дизела
учЕните са го сметнали в гл. 5.4
https://bit.ly/2rDGQHX
Като им свърши живота на батериите, ако няма нова субсидия, най - евтино ше бъде да ги хвърлят.
Лео
Рейтинг: 1127 НеутралноЗащото може!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноЕто поредното доказателство за Йорданкиния популизъм с парите за електробуси вместо за тграмваи и инфраструктура:
"Тежък инцидент в центъра на София. Трамвай помете тротоар пълен с пешеходци на едно от най-натоварените кръстовища - на улиците Алабин и Витоша. Вероятната причина е отваряне на стрелката по време на преминаване на трамвая, което причинява дерейлиране.
Докато се надяваме наранените да не са в тежко състояние, искаме моментална отговорност от ръководството на Столичен Електротранспорт. Стрелките са стари и евтини, а трамвайната инфраструктура е толкова неподдържана, че вече е опасна. Това е третия инцидент само за една седмица, този път с жертви, и ръководството трябва да понесе отговорност! Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova, трябва ли някой да загине, за да се започне реформа на градския транспорт и истински инвестиции за безопасна и качествена инфраструктура? Сега е моментът да покажете лидерство и да действате!"
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноАбе то и дронове има дето могат да вдигат и пренасят човек ама задачата на общината следва да бъде как да разреши конкретни проблеми на гражданите и когато избира измежду няколко възможности следва и да отчита кой от вариантите има най-висок импакт фактор наместо "дай да скачаме на модерното без да гледаме колко струва и колко работа върши понеже нали Брюксел плащал 85%" .
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#35] от "Jazzdevil":
Виж ми долния пост с ицидента. Жена е откарана в болница защото трамвая е дреайлирал като едната талига е тръгнала в едната посока, а другата в другата посока!
Хайде сега го обясни на жената туй за приоритетите и мъдрите хора дето ги следват!
Трамвайния транспорт (с изкл. на линия 7) в София е докаран до бедствие от Фандъкова и сие.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "buggie":
Те са просто несравними...
Ако искат операторите на маршрутни линии да си купят Iveco, няма проблеми, ама на градския транспорт за какво са му микробуси?!
m17
Рейтинг: 798 НеутралноДо коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":
Е айде да четете преди да пишете, става ли ?
https://news.bg/regions/pristigna-parviyat-ot-novite-tramvai-v-sofiya.html
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноКакво да пишем и да четем?! Ти чети и мисли. Говори се за ТМ5!
Хайде сега кажи като си толкова умен освен ТМ5 и ТМ7 колко трамвайни линии има?
А какво правят тези по ТМ20,22,23?
Зелените краставици са ПОДАРЪК РЕЦИКЛИРАНИ трамваи от Конфедерация Швейцария!!!
Значи за да може ГЕРП и Юрданка да се снимат в шарени електроавтобуси трамваите са подарък и колкото да не е без хич, а инфраструктурата е колкото да върви нещо!
stedim
Рейтинг: 469 НеутралноОт толкова много умни в този форум човек се обърква от ругатни и всякакви съвети. Нали се искаше довеждащ транспорт до метростанциите? Нали трябваше да се заменят дизеловите автобуси? Нали подкрепяхте Бонев , защото искаше да не се прави метро, а релсов транспорт? И т.н.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 507 НеутралноИди го кажи в БАН, че на някой му се ще да заменя дизеловите автобуси а електроавтобуси и бързо да измислят батерии, които да се сложат и да се спечелят и следващите избори с тях,
historama
Рейтинг: 683 НеутралноЗапочва много олимпийско крадене!
Честито ви гласуване за разбойниците на ГЕРБ!
Малки автобусчета на цената на 5 звездни туристически 13м пулмани
rainbou1
Рейтинг: 753 ЛюбопитноВ общината нещо пак объркаха - на кой му трябват малки електроавтобуси?
Във Виена съм виждал такива, ама вървят по линиите, които са в центъра на града и са електрически, за да не пъ*дят в лицата на пешеходците, и са малки, защото и улиците са малки.
Автобусите трябва да са по-начесто - не на 15, ами има и линии с интервал 25 минути, като например 60.
*****
НеутралноНа Грета Тунберг!