Големият въпрос е ще стане ли "Сони" производител и на автомобили.
Японският технологичен гигант "Сони" представи прототип на електромобил на изложението за потребителска електроника (CES 2020) в Лас Вегас. До момента компанията не е демонстирала планове за лансиране на подобен продукт. Автомобилът е част от инициативата на "Сони" "Вижън - Ес" (Vision-S), която е фокусирана върху бъдещето на мобилността. Колата се появява в партньорство с познати производители на компоненти за автомобилната индустрия като "Бош" (Bosch), "Континентал" (Continental), "Гентекс" (Genetex), "Енвидиа" (Nvidia) и "Магна" (Magna). По повод лансирането на прототипа главният изпълнителен директор на "Сони" Кениширо Йошида посочи, че мобилността ще бъде мегатрендът на новото десетилетие и компанията не може да наблюдава отстрани промяната в начина на придвижване. Той допълни, че седанът е приносът на фирмата към това бъдеще. За момента от технологичния гигант дават малко конкретна информация за автомобила, като само отбелязват, че в него са вложени всички най-съвременни технологии. Във "Вижън-Ес" са интегрирани 33 сензора, които позволяват широка подкрепа на водача. В резултат автомобилът може да паркира сам, да поддържа избраната лента на движение, разполага и с адаптивен круиз контрол. Отделно сензори в купето следят за кондицията на водача. Като цяло всяка от системите вече присъства в редица серийни автомобили от различни класове. Задвижването на "Вижън- Ес" от "Сони" е поверено на два електромотора - по един на задния и предния мост, с мощност 200 киловата (почти 272 к.с.) всеки. В салона има четири места, а теглото на седана е 2350 килограма. Коментарът на експертите е, че едва ли концернът ще започне да произвежда автомобили. По-скоро целта на прототипа е да се покаже на производителите на коли какви технологии може да им осигури "Сони" за техните модели основно в областта на мултимедията, камерите, свързаността на смартфони и т.н. Автомобилът няма странични огледала. Те са заменени от камери, изпращащи картина на два екрана вляво и вдясно на арматурното табло. Впечатлява и мултимедийната система за возещите се отзад.