Шофьор на камион и пътната агенция в спор опасна ли е магистрала "Тракия"

Два инцидента с тежкотоварни камиони за по-малко от седмица на едно и също място на магистрала "Тракия" поставиха въпроса дали няма проблем с пътното платно при 160-ия километър в посока Бургас. На 12 юли при инцидент там турски ТИР премина през мантинелите и в него се удариха няколко автомобила, като загинаха шестима души. Шест дни по късно на същото място се обърна още един камион, като за щастие този път нямаше пострадали.
Ден след втората катастрофа шофьор на ТИР от Пловдив пусна в социалните мрежи клип, заснет на 160-ия километър в посока Бургас. В него Иван Чaлъмов, който от осем години е международен шофьор, демонстрира как преминаването на камион, натоварен с 20 тона, през оголена фуга в района причинява опасно сътресение.
"Ето го конкретното място, 160-и километър. Ето я дупката. Минавам със 79 км/ч. Чухте ли как издрънча камионът?!", казва Чалъмов. Той допълва, че при преминаването през тази неравност има опасност да се счупи лагер, да се спука гума или воланът да се завърти неочаквано и товарният автомобил да излезе от контрол.
Потърсени за коментар, от Агенция "Пътна инфраструктура" отговориха за "Дневник", че няма основания да се счита, че пътната инфраструктура е причина за двете катастрофи. "Двата пътни инцидента са различни по характер", уточняват още от АПИ.
От агенцията посочват, че експерти от Областно пътно управление - Стара Загора, и екипи на пътноподдържащото дружество обхождат периодично автомагистралата на територията на областта и при необходимост се извършват ремонтни дейности по асфалтовата настилка.
Последно на 20 юли били е отстранена неравност на пътното платно в непосредствена близост до дилатационна фуга при 160-и км на "Тракия".
От АПИ припомнят, че през есента ще започне цялостното обновяване на 52-километровия участък от магистралата, в който попада и 160-ият километър. Дотогава при необходимост, ще продължат да се извършват ремонтни дейности.