В по-скъпия от строежа ремонт на "Тракия" няма нищо нередно, смятат от пътната агенция

В по-скъпия от строежа ремонт на "Тракия" няма нищо нередно, смятат от пътната агенция

В по-скъпия от строежа ремонт на "Тракия" няма нищо нередно, смятат от пътната агенция
Цената за ремонта на частта от магистралата "Тракия" между Чирпан и Стара Загора е пазарна, каза днес пред "Нова телевизия" членът на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Иван Досев. Коментарът му беше по повод информациите, че обновяването ще струва повече, отколкото изграждането на тази част от аутобана в периода 2003-2007 година.
За ремонта на 52 километра от "Тракия" само в посока Бургас ще бъдат платени 90 млн. лв. Това прави 1.7 млн на километър за посока при средно 1.35 млн. лв при изграждането на участъка.
Досев каза, че строежът е правен в "едва ли не друга епоха", като само разходите за труд са скочили над два пъти. Той не се съгласи, че ремонтът е възложен без конкурс. Иван Досев уточни, че държавната "Автомагистрали" ще го извърши по силата на четиригодишен договор за поддръжка на почти цялата магистрала "Тракия". Същото дружество за година получи поръчки за общо 3 млрд. лева, свързани с изграждането на нови участъци от "Хемус" и различни ремонти по магистралите в страната.
В края на миналата година "Автомагистрали" ЕАД се преструктурира, като бяха обособени три направления на работа. Първото е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите. Второто направление се занимава с изграждане на новите участъци на "Хемус", а третото има за задача да укрепва свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа. Междувременно днес дойде информация, че "Автомагистрали" ЕАД ще изгради 65.8 км от пътя Видин - Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на гр. Монтана. Договорът е на стойност 1.083 млрд. лв.
Ремонтът започва в понеделник
Ремонтът на разбития участък ще започне в понеделник, като първоначално ще се работи между 156 и 168 километър (от пътен възел "Белозем" до пътен възел "Оризово") в посока Бургас, където в момента няма ограничение на скоростта и той е по-малко компрометиран. По време на строителните работи трафикът ще преминава двупосочно в платното за София.
Очаква се обновяването на отсечката да продължи около месец, тъй като ще се направи само преасфалтиране без изграждане на нова основа. Интересното е, че въпреки той е строен между 1995 и 2000 г. е в по-добро състояние от пуснатата по-късно (през 2007 година) част на магистралата между километри 168 и 208.
След това ще започне работа по ново парче от общо 52-километровата отсечка. Кога ще се случи това, ще зависи от времето. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.
Лошата новина е, че плановете ремонтът в посока Бургас да приключи за три месеца, няма да бъдат изпълнени. Днес Досев отказа да поеме ангажимент колко време ще върви обновяването. "Нека не съобщавам срокове, които после може да не изпълним", поясни той.
Според Иван Досев в участъка между 168 и 208 километър на "Тракия" ще трябва да се направи основен ремонт, с изграждане отново на поддалата основа на платната и за двете посоки.
Пукнатините по Аспаруховия мост били повърхностни
По повод публикации, твърдящи, че Аспаруховият мост във Варна е опасен, той коментира, че става въпрос за повърхностни пукнатини, не е заплашена неговата конструктивна цялост и съоръжението не е опасно. Предстои през следващата седмица да излязат резултатите от ново подробно обследване от външни експерти, каза Досев. "Ако, разбира се, в доклада излязат неща, че има опасност, ние веднага ще съобщим и аз лично ще се извиня за нещата, които наговорих досега, а именно че не виждаме конструктивен проблем", допълни той.
Приключват "исторически ремонти" на "Хемус"
Иван Досев каза, че в момента на "Хемус" се ремонтират три съоръжения - на километър 20 при Потоп, тунел "Витиня" и металният мост при километър 35. "Очакваме трите точки, които ремонтираме в момента, очакваме да приключат до 4-5 месеца", каза той. Специално при тунел "Витиня" ремонтът тече от няколко години. Там се наложили нови обследвания, които забавили работата.