Магистрала "Тракия" се затваря напълно край Чирпан за ремонт

Магистрала "Тракия" се затваря напълно край Чирпан за ремонт

След ремонта тези нетипични за магистрала ограничения ще изчезнат.
След ремонта тези нетипични за магистрала ограничения ще изчезнат.
Продължава ремонтът на участъка на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, започнал през есента, като за първи път утре магистралата ще се затвори и в двете посоки. До момента имаше т.нар. реверсивно движение, като превозните средства ползваха двупосочно платното в посоката, която не се обновяваше.
До 25 март няма да се ползва отсечката между пътната връзка с магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан-изток" (от 168-и до 184-и км), съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" днес.
Обходните маршрути
Докато магистралата е затворена превозните средства ще използват обходни маршрути. В посока Бургас движението ще се отклонява пътен възел "Плодовитово", като ще се ползват третокласният път до с. Плодовитово, второкласният Плодовитово - Чирпан, а на пътен възел "Чирпан-изток" ще е връщането на "Тракия";
В посока София автомобилите ще се отклоняват при пътен възел "Чирпан-изток" и ще преминават по второкласния път Чирпан - Плодовитово и третокласния от Плодовитово до магистралата.
Затвореният участък и обходът.
Агенция
Затвореният участък и обходът.
От автомагистрала "Марица" в посока Бургас автомобилите ще се качват на "Тракия", като при пътен възел "Плодовитово" ще се отклоняват по третокласния път до с. Плодовитово, ще ползват околовръстния път на Чирпан и на пътен възел "Чирпан-изток" се връщат на "Тракия" към Бургас.
Новата стратегия
Пред журналисти в Бургас зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков обяви, че при новия подход се пести време и ресурс. Не беше съобщено обаче дали това ще намали цената на ремонта. Още при началото му започна дискусия, защо километър в обновявания участък ще струва повече от километър при изграждането на отсечката.
Цената на ремонта е 90 млн. лв. само за платното към Бургас, или 1.7 млн на километър за посока, при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка в периода 2003 - 2007 г. (обяснението на регионалния министър вижте тук).
Изпълнител на основните дейности ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която за година без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 4 млрд. лв. Тя ще прибере 70 млн. лв. от общата сума.
Досега ремонтът ставаше чрез т.нар. реверсивно движение, без да се затваря магистралата напълно.
Агенция
Досега ремонтът ставаше чрез т.нар. реверсивно движение, без да се затваря магистралата напълно.
Според Нанков платната и в двете посоки ще се готови до 25 март, стига през март да има седмица сухо време, за да се положат двата пласта асфалт. Всички други дейности можело да се правят и когато е мокро, а работата щяла да върви без почивен ден.
Какво ще се ремонтира
Ремонтните работи предвиждат машинно подравняване на банкети, дълбоко фрезоване на съществуваща настилка, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон. Освен дейности по подобряване на експлоатационното състояние на асфалтовата настилка, се предвижда подобряване на отводняването, полагане на хоризонтална пътна маркировка, монтиране на нови мантинели и пътни знаци. Ще бъдат ремонтирани 9 съоръжения, уточняват от АПИ.
Ремонтът на общо 52 километра от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора (от 156-и до 208-и км). започнаха през октомври. До момента са обновени 12 км в двете платна, между пътните възли "Белозем" и "Оризово". В платното за Бургас през миналата година беше обновен и 2-километров участък между км 198 и км 200.
Според Николай Нанков до великденските празници ще бъдат основно ремонтирани и останалите малко над 23 километра. Целта е до началото на летния туристически сезон този проблемен участък от "Тракия" да е готов.