Германски логистични компании тестват камиони на възобновяемо дизелово гориво

Германски логистични компании тестват камиони на възобновяемо дизелово гориво

Германски логистични компании тестват камиони на възобновяемо дизелово гориво
БМВ груп
Логистичните компании Guggemos и DB Schenker, които доставят резервни части за завода на БМВ в Мюнхен започнаха тестове на камиони, използващи възобновяемо дизелово гориво. То носи означението HVO100, което се разтълкува като "Hydrotreated Vegetable Oil" ("Хидрогенирано растително масло"). Добавката "100", означава, че то може да запълни 100% от резервоара на конвенционален дизелов камион, без това да доведе до някакви проблеми.
Дизелът идва от финландския производител "Несте" (Neste) и се произвежда от различни остатъци, отпадъчни продукти и възобновяеми суровини, например използвани хранителни мазнини. При патентованата технология на "Несте" растителните масла се превръщат във въглеводороди чрез каталитична реакция с водород. HVO дизелът не е същият като биодизела. Те се различават по химически състав и по производствения процес.
Стикери с надпис "Аз зареждам HVO100, за да понижа емисиите на СО2", отличават екокамионите.
БМВ груп
Стикери с надпис "Аз зареждам HVO100, за да понижа емисиите на СО2", отличават екокамионите.
Едно от големите предимства на HVO100 е, че всеки дизелов двигател може да работи с него без никакви адаптации. Зеленият дизел може да се използва чист или да се смесва в произволни съотношения с фосилно дизелово гориво.
HVO дизелът отделя с до 90% по-малко въглероден двуокис от традиционната нафта, като разходът на гориво е около 3% по-висок. Първите четири камиона на зеления дизел тръгват през декември 2022 г., а през миналия месец флотилията е разширена с още 6 товарни автомобила. Композициите се движат между снабдителния център на "БМВ Груп" в Ехинг до завода в Мюнхен.
В сравнение с конвенционалното дизелово гориво сумарните икономии на СО2 при десетте камиона, които в момента се движат с HVO100, вероятно ще достигнат до 800 тона годишно.