Самоуправляващи се или асистиращи автомобили (какво показаха нови тестове)

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

Самоуправляващи се или асистиращи автомобили (какво показаха нови тестове)

Самоуправляващи се или асистиращи автомобили (какво показаха нови тестове)
EuroNCAP
Много потребители вярват, че самоуправляващите се коли са съвсем близо до пускане на пазара, но към момента на тях може да се разчита, само като на асистиращи, но не и поемащи контрола. Това показва анализ на независимата организация EuroNCAP, която от години проверява безопасността на пусканите на пазарите в Европа нови модели. Изводите са на база тригодишен анализ на асистиращите системи.
Според EuroNCAP около 90% от продаваните в момента автомобили имат някакви системи за подпомагане на водача. Част от тях обаче са по-старо поколение, като не са толкова прецизни.
Отбелязва се обаче, че системите за неволно напускане на своята лента за движение и самостоятелно поддържане на дистанция до предното превозно средство са най-полезни, защото предотвратяват най-често случващите се катастрофи, предизвикани от преумора или разсеяност.
Към момента от Euro NCAP насърчават производителите да залагат на балансирания подход, при който асистиращите системи в автомобила и водача "работят ръка за ръка". От организацията предупреждават, че за момента използваните технологии не са толкова развити, за да могат да отменят водача.
Предоверяването на асистиращите системи може да изложи на риск водачите и останалите на пътя, казват още от организацията. От Euro NCAP критикуват част от производителите, че в промоционалните материали за определени модели има подвеждащи твърдения за нивото на автоматизация.
Иначе, ако става дума за напълно автономните автомобили, е добре да се припомни изводът от едно проучване, поръчано от "Ауди" неотдавна. В него деветнадесет експерти от цял свят разбиват основните митове за самоуправляващите се превозни средства. Според тях една от големите заблуди е, че след като софтуерът бъде разработен, автономните автомобили ще тръгнат по пътищата в цял свят. Всъщност, преди това да стане, цялата заобикаляща среда на колите трябва да бъде подготвена, като градовете и системите за контрол на трафика поумнеят.