За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Deaddark
Рейтинг: 1369 НеутралноВръщането на полигоните е чудесно решение. Почти всеки млад шофьор не може да паркира освен на голям (празен) паркинг.
Killing Joke
Рейтинг: 1058 НеутралноТова с полигоните го одобрявам, макар аз самият да не съм се учил на такъв, защото бяха отпаднали вече.
traveler1
Рейтинг: 903 НеутралноБоже, колко грешки трябва да се допуснат, и съответно умрели трябва да има, за да се отчетат тези грешки, за да се върне това, което е работело съвсем добре в миналото?
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПонякога си мисля, че решенията в София наистина се вземат от Дебили, дори и за решения не свързани с пари, интереси и подкупи, но костващи живота и здравето на обикновените хора.
crq15625101
Рейтинг: 556 НеутралноКакто се вижда законите за пътищата важат само за простолюдието , за зърнарите например не важат , те може да си карат с трактора и комбайната където си искат , да паркират насред кръстовища , магистрали ...важното е да не ги ядосваме , че кой знае още какво може да направят !!
vassilun
Рейтинг: 4667 НеутралноПо-новите коли могат да паркират сами, без бодачът да пипа волана! А някои електрически автомобили могат да паркират и без водачът да е в колата.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 80 НеутралноА да се оглеждат като пресичат? Или това е твърде много…
Слава Українi! Героям слава! Съд и затвор за колаборациониста Румен Радев!qej47536107
Рейтинг: 8 НеутралноРедно е най-сетне и у нас да се въведат адекватни стимули за купуване на нов електромобил.
aspet
Рейтинг: 270 НеутралноСпоред мен и родителите трябва да се включат в обучението на децата си след като изкарат книжка, а не да ги пуснат по пътищата разчитайки само на няколко часа курс.
Знам, че е трудно да се наложат в такава ситуация, но това са техните деца, независимо дали те ще ударят или тях ще ги ударят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dan1
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#7] от "qej47536107":
Съгласен съм! Така бихме стимулирали производството в Ловеч - наше родно производство на електромобили.
Е, ще е нещо като субсидиите за земеделците, ама е еко, красиво и умно...
znayko84
Рейтинг: 245 НеутралноСамо да вметна, че в миналото умрелите при катастрофи са в пъти повече от сега.
Иначе всякакви адекватни мерки за намаляване на жертвите са добре дошли. Дано само да се прави с разум, че като имам предвид какви гладни хиени са в НПО-тата по темата имам едно на ум.
По принцип няма нужда да измисляме топлата вода. В Западна Европа всичко работещо вече е въведено, просто трябва да се приложи на родна почва. Не са нужни нито "експерти", нито кой знае колко време за умуване. Нужни са пари и наемане на европейски специалисти, които да приложат техния опит у нас.
Дъртите таралясници без АБС, без катализатор трябва да се забранят на момента. Добре е да се въведе изискване всяка новорегистрирана кола да е с радар и система за аварийно спиране без намеса на водача. Това в градски условия ще пази зальоханите пешаходци, които се хвърлят на пътното платно без да гледат.
Принц Серж
Рейтинг: 221 НеутралноА някой там горе сеща ли се, че имаме нужда от брутален контрол над техническите прегледи и емисиите преди да почнем масово да измираме от рак на белия дроб? Зад едно 70% от автопарка ни не се диша - особено зад разни нови (на години) "премиум" дизеларки бълващи невъобразима смрад от която може да повърнеш.
chasovnik
Рейтинг: 114 ЛюбопитноНякой може ли да ми обясни защо всяка делнична сутрин автомобилите пъплят до Плиска /посока Младост/ без да има катастрофа или полицейски автомобил, а след това все едно, че никога не е имало задръстване?
Още от същото
Рейтинг: 196 НеутралноНямаме равни по изготвяне на планове и стратегии.
Сериозно ли?Защо прилагането им ни куца?
znayko84
Рейтинг: 245 ВеселоЗащото написаното в правилниците и стратегиите е писано за отбиване на номера и вземане на едни хонорари от участващите "експерти". Така е още от времето на соца, та до днес.
Stoyanova
Рейтинг: 8 НеутралноВсеки път когато стане инцидент с пияни или дрогирани шофьори започват стремглаво да се мислят промени при обучението на младите модачи, слагат нови легнали полицаи на поразия, тук таме някой знак и вдигат малко санкциите. А някой направи ли си труда да провери каква част от тези ПТП с жертви всъщност да с участието на млади и неопитни шофьори и по тяхна вина.
От своя опит зад волана смея да твърдя, че тези, които се отпускат да пия, друсат и карат след това са в голямата си част хора с поне 8-10 години стаж зад волана и повече, но зона 30 няма да повлияе на това. Зона 30 няма да намали алкохола в кръвта. Високите пешеходни пътеки няма да направят впечатление на надрусания водач, защото той така или иначе едва ли ще различи клатенето от това на преминаване през дупка, което е стандартно за градската среда.
Аз съм за промени, нови маркировки, адекватни ограничения на скоростта на логични места, по-задълбочено обучение, но и съм за адекватни наказания за отнемане на живот на пътя, за адекватна политика при шофиране в нетрезво състояние и под въздействие на опиати.... а това дали горните са на лице, когато водача е опианен от разнообразни събстанции, повярвайте няма никакво значение. Нека първо анализираме причините за ПТП и после да взимаме решения, които са наистина ефективни и правилни, съобразени със ситуациите на пътя.
hamiltonf
Рейтинг: 3752 НеутралноВъведете нощно шофиране при обучение, вкл. и по магистрала, а не като вземат книжка да се качат някоя вечер и да тръгнат по родните пътища, където знаем за какви нерегулирани светлини, причинени от поставени несъобразени крушки с рефлекторите на фаровете, става дума.
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБКамен
Рейтинг: 879 НеутралноПриветствам зоните с 30 - това трябва да са всички малки квартални улички.
То е някакъв ужас - коли наспирали нагъсто, вкл. до кръстовища, видимост няма, но разни келеши с 20-годишни БМВ-та карат с 50, 60, 80 - колкото могат да вдигнат между два легнали полицая. Абсурд да спрат ако между две коли изскочи куче, дете, пешеходец... Като има локви като че ли нарочно минават с газ през тях, за да пръскат бабичките.
Не знам обаче как ще се контролира.
dnevnikar
Рейтинг: 3581 ГневноВИИ Маркс имени В.В.Вутина
А за пилоните на Гумен?
Нищо!
"Актуализиран план предвижда връщане на полигоните,
стимули за нови коли и повече пари за пътища"
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#11] от "znayko84":
Тази система не работи толкова магически колкото си представяте, вероятно базирайки се на рекламите и. Да, евентуално може да помогне понякога и малко но има милион ситуации в които няма да ви защити. И говоря въз основа на личен опит с автомобил на под година на цена 70+ хиляди лева т.е средно ниво на актуален автомобил.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#16] от "Stoyanova":
Напротив, кръгови, повдигнати пътеки и всякакви други изкуствени неравности са много ефектини към пияници - подскачат и ги раздрусва здраво. Отделно, повечето хора си карат по редовни маршрути и неравностире ги приучават да намаляват и си го правят по навик и като са пияни.
dnevnikar
Рейтинг: 3581 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Ленина
Дистанциран от събитията...
Что води водачът?
До коментар [#5] от "vassilun":
Връщането на полигоните е чудесно решение. Почти всеки млад шофьор не може да паркира освен на голям (празен) паркинг.
—цитат от коментар 1 на Deaddark
По-новите коли могат да паркират сами, без бодачът да пипа волана! А някои електрически автомобили могат да паркират и без водачът да е в колата.
Ivanov
Рейтинг: 448 ВеселоДа перефразирам : Аз може и да не съм прав, ама плановете , ако не са петилетни, не ги уважавам. :)
Поздрави!m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#13] от "chasovnik":
Защото има вкляюване от Яворов. От там са две ленти, от цариградско са 2 и продължават да са 2 т.е пропускателната способност преди вклюването е на половина и затова се натрупва задръстване и по двете включвания. И като се слеят, нататък всички си ускоряват до 60-70-80 и затова изчезва.
harribbo
Рейтинг: 8 НеутралноОтнемане на автомобил на база на неточни данни - невероятен стимул за нови коли!
разтягаме локумихм
Рейтинг: 1337 Веселоскоростта трябва да стане макс 30км/ч в града!
едно че не шофирам, второ - няма само на нас пешеходците да ни е гадно от повсеместната гербидж мърлявщина.
БМЗ
Рейтинг: 813 НеутралноЗакривай!
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Mike
Рейтинг: 243 ЛюбопитноАз изобщо не съм разбрал, че са отпадали полигоните?
Кога и защо е решено такова нещо? Как точно се тренира паркиране на днешните шофьорски курсове? В синя зона посред бял ден ли?
Друго много полезно на полигоните е пробване на аварийно спиране. Човек няма реална представа за спирачния път на колата си докато не го пробва реално, защото той е много различен от автомобил до автомобил. А за нов шофьор това важи още повече.
Наистина недоумявам защо са махнали обучението на полигони?!
Mike
Рейтинг: 243 ВеселоТака е, ама това не отменя задължението на водача да може да паркира. Ако е за въпрос те колите могат и да карат сами, ама това не значи да отпаднат шофьорските курсове.
Изобщо няма да навлизам в темата колко предпоставки са необходими, за да може една кола да паркира сама и че на много места не са налични. Или просто колата отказва да паркира сама, защото й е много тясно, но средно опитен шофьор си влиза без проблем.
znayko84
Рейтинг: 245 НеутралноКакто всяка система и тази има пропуски. Може радарът да не хване, нещо да му попречи и т.н. Но все в някакви случаи ще хване. Достатъчно е 10 случая на година да предотврати, значи си струва.
Stoyanova
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "хм":
Дори и да стане такава скоростта, това няма да помогне. Бързащите ще се изнервят още повече, ще правят неразумни маневри и повече катастрофи. А пешеходците които изскачат от храстите, пресичат без да се огледат или някои от особен произход направо се хвърлят с цел лека телесна повреда и пари... какво да направим за тях... да им сложим зона 1 км.ч
hamiltonf
Рейтинг: 3752 ВеселоДо коментар [#22] от "dnevnikar":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБКолко са такива в България?! И, колко млади водачи изскачат всяка година на пътя?
vassilun
Рейтинг: 4667 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
"Напротив, кръгови, повдигнати пътеки и всякакви други изкуствени неравности са много ефектини към пияници - подскачат и ги раздрусва здраво."
Гърбицата трябва да е ПРЕДИ пешеходната пътека, а не самата пътека да бъде повдигната! При раздрусване на повдигната пътека, пешеходецът ще е вече отнесен!
ekp351157130
Рейтинг: 1682 Неутралнотам всъщност са три ленти, още преди време там премахнаха бус лентата и всъщност тя изчезва при надлеза и може от там нагоре качващите се да използват третата (най-дясната) лента за да изпъплят нагоре. Само че много хора не знаят, че там отдавна вече не е бус лента и се бутат вляво. Това дава възможност на знаещите да издърпат нагоре и да се включат чак където започва локала на кв. Изток, там започва отново бус лентата.
ekp351157130
Рейтинг: 1682 Неутралноhttps://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/infrastructure/2019/11/01/3985718_bus_lentata_na_carigradsko_shose_e_skusena_zaradi/
wanderer
Рейтинг: 2574 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "znayko84":
"Само да вметна, че в миналото умрелите при катастрофи са в пъти повече от сега."
И това е защото населението е било с 50% повече (реално 100% повече)? Или защото пътищагта са се подобрили, медицината е напреднала? Или защото броя пътници на едно МПС е паднал петкратно?
" В Западна Европа всичко работещо вече е въведено"
И вече няма загинали по пътищата? Да се чуди човек защо нашите застрахователи се оплакват, че плащали по милион евро на загинал в Италия!
"Дъртите таралясници без АБС, без катализатор трябва да се забранят на момента."
На какво правно основание? Веднъж дадено право (регистрацията им), не може да бъде отменяно, ако няма злоупотреба с правото. Само хипотетично - "дърт таралясник" е откраднат преди време (20 години) и се води, че се издирва. Кой и как ще го забрани?
wanderer
Рейтинг: 2574 ВеселоДо коментар [#26] от "хм":
"скоростта трябва да стане макс 30км/ч в града!"
Ама това е убийствена скорост! Най-добре е да стане макс 5 км/ч - и ще сме горди европейци, че няма задръстване по кръстовищата, защото самото задръстване се движи с 5 км/ч.
Ако се отчетат и интересите на екологията - пресичащите с бясна скорост охлюви от градинка в градинка, автомобилната скорорст не бива да надвишава три метра за час. Тъй де, да се даде възможност на "човека" да си смени градинката.
wanderer
Рейтинг: 2574 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Принц Серж":
"А някой там горе сеща ли се, че имаме нужда от брутален контрол над техническите прегледи и емисиите преди да почнем масово да измираме от рак на белия дроб?"
"Бруталният контрол" няма ли да увеличи болестите мозъчносъдевите болести (309.7 на 100 хил. души) - инсулти в резултат на рекетьорски практики? Докато починалите от злокачествено новообразувание на трахеята, бронхите и белия дроб са 44.8 на 100 хил. души
https://www.nsi.bg/bg/content/3359/смъртност-по-причини-по-пол-и-възрастови-групи
С оглед високата смъртност от рак на дебеелото черво и ануса, 38.8 на 100 хил. души, трябва автомобилите да са без седалки. Тъй де, водачът и пътниците да престъпват от крак на крак за да "движат" имунната система срещу автоимунните заболявания.
wanderer
Рейтинг: 2574 ВеселоДо коментар [#34] от "ekp351157130":
"още преди време там премахнаха бус лентата"
Да де, ама задръстването на Цариградско започва преди отбивката по Яворов към ТВ кулата и бус лентата си седи. 20 метра преди отбивката няма как да се престрои автомобил, ако в бус лентата се движи колона от три и повече автобуса. В обратната посока не е така, може би заради двете отбивки - подземно и наляво към ТВ кулата и следващата към Ситняково. И тролебуйсната спирка е след отбивките, а не между тях - двете включвания от Яворов - първото от Ситняково, второто от ТВ кулата. А задръставнията по тия "включване" - едното е от Подуяне, а другото от моста на Фандъкова. Ама литературка - ускорява "тангетите", когато движението е "радиално" и "радиалите" се задръстват.
Zurigo
Рейтинг: 775 НеутралноОще пътища, вместо да развият железопътния транспорт и да свалят хората от колите.
Results are obtained by exploiting opportunities, not by solving problems. Peter Drucker****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#33] от "vassilun":
Не съм съгласен и наблюденията ми в западна европа го потвърждават. Идеята на гърбицата е да принуди шофьора да намали скоростта т.е дали ще е преди или под пешодната пътека няма голям значение. Зашото те изграждат навик и той работи автоматично. Но по-важното е че пешеходците на гърбицата става по-видими и това намялява шанса за инцидент. По тази логика, всички гърбици в Холандия и Германия например са под пътеките.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#30] от "znayko84":
Зависи от цената - ако принудим всички автомобили да си сложат такава система и това струва Х евро при положение че алтернативата е с подобна сума да изградим гърбици/кръгови, може би те си струват повече.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#34] от "ekp351157130":
Където пак са 2 ленти т.е от 2+2 стават 2. Което е точно моята теза. Отделно, десния завой в квартала понякога забавя това ключване в цариградско,
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноГърбиците означават само едно — калпаво законоприлагане. И сега да ти обясня за бонуса от всичко това. Първо, на КАТ не им се налага да се променят и да работят по-добре. На гърбиците намалят всички, освен онези, които не намалят и ефекта от защита е никакъв. Друг ефект е, че в нормален трафик там става тапа, колите се движат бавно и съответно опушват обилно. Отделен ефект е, че ако минеш бързо през гърбицата, колата подскача така, че в следващите двайсетина метра е почти неуправляема — ако отиде към тротоара, шофьора само седи и гледа мелето...
Хубаво е, да внимаваш какво си пожелаваш, щото може да се сбъдне.
Аз бих си пожелал камери вместо гърбици, и работещо правораздаване. Тези дето спазват, ще минават бързо и няма да си чупят колите, тези дето не спазват, ще минават малко по-бързо, обаче след това ще остават "на трупчета" за дълго. Ефекта е, че след 3 месеца, ще се шофира по европейски, а не по ганьовски, щото или няма да шофираш заради отнета книжка, или ще си налягаш простотията, щото да не изгориш... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...