Екологичните процедури бавят тунела под Шипка, обяви регионалният министър

Екологичните процедури бавят тунела под Шипка, обяви регионалният министър

Снимката е архивна от строеж на тунел в Алпите.
Снимката е архивна от строеж на тунел в Алпите.
"Основният проблем за започване на реалното строителство и проектиране на тунел под Шипка са различни затруднения в екологичните процедури", казва министърът на регионалното развитие Иван Иванов в отговор на парламентарен въпрос на депутатът от "Възраждане" Емил Янков, съобщи БНР. Допълва, че продължават преговорите с различни екоорганизации, за да се стигне до разбирателство как да приключат различните процедури.
"Най-сложната от тях е, че в Оценката за въздействие на околната среда е заложено, че парк "Българка" трябва да има План за управление. Към днешна дата поради възражения, спъвания и съдебни процедури от страна на различни екологични организации такъв няма. Едва когато преминат екологичните процедури ще може да се даде и някакъв срок за завършване на целия проект.", казва Иванов.
Той отбеляза, че вече се работи по проектиране и бъдещ строеж на подхода към тунела от южна страна от към Казанлък. Иванов съобщи, че в бюджета за годината са заложени 36 млн. и 120 хил. лв. за обхода на град Габрово и тунела под Шипка.
Министърът припомни, че целия проект предвижда изграждане на участък от 10.5 км, от които 7.6 км са нов път, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово-Казанлък. В проекта са включени и няколко тунела, от които най-сложен е тунелът под връх Шипка.
Съоръжението ще е с дължина 3.2 км и ще е най-дългият пътен тунел в България. С изграждането му значително ще се намали времето за пътуване между Северна и южна България и между Габрово и Стара Загора.