Фоторазказ: Силата на традициите

Георги Пауновски

Фоторазказ: Силата на традициите

От 1999 година насам "Опел Зафира" е сред най-предпочитаните седемместни ванове на пазара, като запази своята мултифункционалност, оценена от бизнеса и семейната аудитория. След последния фейслифт на третото поколение автомобилът предлага още повече гъвкавост, удобства и лукс.

  • Масовото навлизане на кросоувърите сви пазара на ванове. И все пак тяхното време едва ли е отминало, макар че вече има опити на някои производители да препозиционират своите модели в SUV нишата.

    От 1999 година насам "Опел Зафира" е сред най-предпочитаните седемместни ванове на пазара, като запази своята мултифункционалност, оценена от бизнеса и семейната аудитория. След последния фейслифт на третото поколение автомобилът предлага още повече гъвкавост, удобства и лукс.
    Масовото навлизане на кросоувърите сви пазара на ванове. И все пак тяхното време едва ли е отминало, макар че вече има опити на някои производители да препозиционират своите модели в SUV нишата.<br /><br />От 1999 година насам "Опел Зафира" е сред най-предпочитаните седемместни ванове на пазара, като запази своята мултифункционалност, оценена от бизнеса и семейната аудитория. След последния фейслифт на третото поколение автомобилът предлага още повече гъвкавост, удобства и лукс.
  • Целта е ясна - да продължи успешното развитие на модела, продаден до момента в над 2.7 милиона бройки. Отвън промените не са революционни, но "Зафира" все пак е достатъчно различна, за да прави впечатление.

    Добрата новина е, че сред фаровете вече има светодиодни, които правят шофирането нощем много по-безопасно и по-малко уморително.
    Целта е ясна - да продължи успешното развитие на модела, продаден до момента в над 2.7 милиона бройки. Отвън промените не са революционни, но "Зафира" все пак е достатъчно различна, за да прави впечатление.<br /><br />Добрата новина е, че сред фаровете вече има светодиодни, които правят шофирането нощем много по-безопасно и по-малко уморително.
  • За щастие в салона изобилието от бутони на централната конзола, познато от предшественика, остава в миналото, като повечето настройки се правят през екрана на инфоразвлекателната система. Новост е и възможността на дисплея да се изведе огледален образ на екрана на свързания със мултимедията смартфон.
    За щастие в салона изобилието от бутони на централната конзола, познато от предшественика, остава в миналото, като повечето настройки се правят през екрана на инфоразвлекателната система. Новост е и възможността на дисплея да се изведе огледален образ на екрана на свързания със мултимедията смартфон.
  • След общата изчестеност на кокпита най-често правените настройки се правят далеч по-лесно. Адмирации заслужава и новата модулната система за съхранение, която включва голямо отделение за вещи в подлакътника, над което може да се постави плъзгаща се по алуминиеви релси поставка за чаши. Сред опциите присъства и хитрата интегрирана платформа за транспортиране на два велосипеда, която се прибира в задната броня като чекмедже.
    След общата изчестеност на кокпита най-често правените настройки се правят далеч по-лесно. Адмирации заслужава и новата модулната система за съхранение, която включва голямо отделение за вещи в подлакътника, над което може да се постави плъзгаща се по алуминиеви релси поставка за чаши. Сред опциите присъства и хитрата интегрирана платформа за транспортиране на два велосипеда, която се прибира в задната броня като чекмедже.
  • Тестовият "Опел Зафира" разполагаше със системата Lounge Seating, предлагана срещу доплащане. Тя позволява изтегляне на двете крайни седалки от втория ред назад и към средата на салона, а със сгъването на облегалката на средната седалка и завъртането й се появяват удобни подлакътници. Така четирима души пътуват направо като в първа класа в самолетите и разполагат с огромно място за багаж (поне 678 литра).

    Комбинация от илюстрации, които показват различните варианти за конфигуриране на салона.
    Тестовият "Опел Зафира" разполагаше със системата Lounge Seating, предлагана срещу доплащане. Тя позволява изтегляне на двете крайни седалки от втория ред назад и към средата на салона, а със сгъването на облегалката на средната седалка и завъртането й се появяват удобни подлакътници. Така четирима души пътуват направо като в първа класа в самолетите и разполагат с огромно място за багаж (поне 678 литра).<br /><br />Комбинация от илюстрации, които показват различните варианти за конфигуриране на салона.
  • На втория ред е удобно дори когато е отворено място за возещите се най-отзад.
    На втория ред е удобно дори когато е отворено място за возещите се най-отзад.
  • При двама пасажери товарният обем почти се утроява и стига 1792 литра, а сгънатите задни седалки образуват равен под.
    При двама пасажери товарният обем почти се утроява и стига 1792 литра, а сгънатите задни седалки образуват равен под.
  • Благодарение на седалките от средния ред на релси в "Опел Зафира" при прилично ниво на комфорт могат да пътуват и седем пасажери. В моя случай се събрахме две семейства с по едно дете, като никой не се чувстваше ощетен.
    Благодарение на седалките от средния ред на релси в "Опел Зафира" при прилично ниво на комфорт могат да пътуват и седем пасажери. В моя случай се събрахме две семейства с по едно дете, като никой не се чувстваше ощетен.
  • Интересното е, че целият този простор се осигурява от сравнително компактен автомобил (дължината на "Зафира" е 4.67 метра, а междуосието 2.76 м).
    Интересното е, че целият този простор се осигурява от сравнително компактен автомобил (дължината на "Зафира" е 4.67 метра, а междуосието 2.76 м).
  • За водачите, обичащи динамичното шофиране, които смятат, че често ще запълват всички седалки в своя автомобил, идеален избор за двигател е най-мощният дизел в гамата. При работен обем два литра той предлага 170 конски сили и 400 Нм въртящ момент, като гарантира ускорение до 100 км/ч за малко над 10 секунди.

    В тестовия автомобил двигателят беше комбиниран с автоматична скоростна кутия от ново поколение, която ми хареса с адекватните си реакции и прецизна работа. По отношение на разхода на гориво при дадени от производителя 5.8 л/100 км в рамките на теста бордовият компютър отчете 7.4 за 600 километра в своеобразен смесен цикъл на движение.
    За водачите, обичащи динамичното шофиране, които смятат, че често ще запълват всички седалки в своя автомобил, идеален избор за двигател е най-мощният дизел в гамата. При работен обем два литра той предлага 170 конски сили и 400 Нм въртящ момент, като гарантира ускорение до 100 км/ч за малко над 10 секунди.<br /><br />В тестовия автомобил двигателят беше комбиниран с автоматична скоростна кутия от ново поколение, която ми хареса с адекватните си реакции и прецизна работа. По отношение на разхода на гориво при дадени от производителя 5.8 л/100 км в рамките на теста бордовият компютър отчете 7.4 за 600 километра в своеобразен смесен цикъл на движение.
  • Моторът работи тихо и спокойно, като отлично впечатление ми направи цялостното обезшумяване на колата. Дори при шофиране със 140 км/ч по старите участъци на магистрала "Тракия" разговорите с возещите се на третия ред бяха възможни без повишаване на глас.
    Моторът работи тихо и спокойно, като отлично впечатление ми направи цялостното обезшумяване на колата. Дори при шофиране със 140 км/ч по старите участъци на магистрала "Тракия" разговорите с возещите се на третия ред бяха възможни без повишаване на глас.
  • Окачването предлага отличен баланс между комфорт и пътно поведение, като именно по отношение на возията "Зафира" може да откаже някой засилил се към кросоувърите потенциален клиент.

    Приятно впечатление ми направи и настройката на волана на автомобила.

    Окачването предлага отличен баланс между комфорт и пътно поведение, като именно по отношение на возията "Зафира" може да откаже някой засилил се към кросоувърите потенциален клиент.<br /><br /> Приятно впечатление ми направи и настройката на волана на автомобила.<br /><br />
  • Като недостатък може да се посочи малкият клиренс и твърде ниско разположената предна престилка. Тя закача дори най-ниските бордюри, като спускането по рампи в подземни гаражи, също трябва да става много внимателно. През зимата проблем са и коловозите във вътрешнокварталните улици. Иначе с хубави зимни гуми ("Нокиан" в конкретния случай) "Зафира" се представи убедително на сняг, като нямах проблеми дори при заемане на неразчистени паркоместа.
    Като недостатък може да се посочи малкият клиренс и твърде ниско разположената предна престилка. Тя закача дори най-ниските бордюри, като спускането по рампи в подземни гаражи, също трябва да става много внимателно. През зимата проблем са и коловозите във вътрешнокварталните улици. Иначе с хубави зимни гуми ("Нокиан" в конкретния случай) "Зафира" се представи убедително на сняг, като нямах проблеми дори при заемане на неразчистени паркоместа.
  • Ако все пак трябва да посоча едно основно предимство на новия "Опел Зафира" спрямо стария, това безспорно ще е наборът от системи за сигурност. В зависимост от нивото на оборудване мултифункционалният автомобил разполага с предупреждение за твърде близко движение до предния автомобил, сигнализация за неволно напускане на лентата за движение, сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата и т.н.

    Хареса ми и работата на адаптивния круиз контрол, който в повечето случаи успява да намали скоростта доста плавно, след което бързо да се погрижи за достигане на зададената скорост.
    Ако все пак трябва да посоча едно основно предимство на новия "Опел Зафира" спрямо стария, това безспорно ще е наборът от системи за сигурност. В зависимост от нивото на оборудване мултифункционалният автомобил разполага с предупреждение за твърде близко движение до предния автомобил, сигнализация за неволно напускане на лентата за движение, сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата и т.н.<br /><br />Хареса ми и работата на адаптивния круиз контрол, който в повечето случаи успява да намали скоростта доста плавно, след което бързо да се погрижи за достигане на зададената скорост.
  • "Зафира", както и всеки нов автомобил "Опел" с оборудване от второто ниво нагоре, серийно е оборудвана със системата OnStar, която сигнализира спасителните служби при инцидент. Сред другите полезни екстри са възможността да се поиска от оператор намирането на обект, адресът на който да се прати в навигацията на колата и да се открие местоположението на автомобила и т.н.

    Приложение за мобилни телефони дава възможност за отключване и заключване от дистанция, задействане на клаксона и светлини, за по-лесното откриване на автомобила на паркинг, проверка на налягането в гумите, състоянието на маслото, запаса от ход и други. Удобство е възможността за локализиране на автомобила с възможност за навигиране до него, както и изпращане на адрес от телефона в навигацията на "Зафира".
    "Зафира", както и всеки нов автомобил "Опел" с оборудване от второто ниво нагоре, серийно е оборудвана със <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2016/11/25/2871326_angel-hraniteliat_na_opel_veche_pokriva_i_bulgariia/" target="_blank">системата OnStar</a>, която сигнализира спасителните служби при инцидент. Сред другите полезни екстри са възможността да се поиска от оператор намирането на обект, адресът на който да се прати в навигацията на колата и да се открие местоположението на автомобила и т.н.<br /><br />Приложение за мобилни телефони дава възможност за отключване и заключване от дистанция, задействане на клаксона и светлини, за по-лесното откриване на автомобила на паркинг, проверка на налягането в гумите, състоянието на маслото, запаса от ход и други. Удобство е възможността за локализиране на автомобила с възможност за навигиране до него, както и изпращане на адрес от телефона в навигацията на "Зафира".
  • Обновеният "Опел Зафира" е на пазара от септември, като предлага избор от двигатели на бензин, дизел, пропан-бутан и метан. Цените тръгват от 38 315 лева с ДДС, а кола като тестовата може да се поръча за около 60 хиляди лева.
    Обновеният "Опел Зафира" е на пазара от септември, като предлага избор от двигатели на бензин, дизел, пропан-бутан и метан. Цените тръгват от 38 315 лева с ДДС, а кола като тестовата може да се поръча за около 60 хиляди лева.