Фотогалерия: Наследникът на най-популярния електромобил

Reuters

Фотогалерия: Наследникът на най-популярния електромобил

Над 283 000 клиента избраха Нисан Лийф от старта на продажбите му през 2010 година.

  • Най-модерният в света масов електрически автомобил, така от "Нисан" описаха второто поколение на "Лийф", което беше представено снощи. Колата се отличава с напълно променен дизайн и има възможност да измине до 378 километра с едно зареждане.

    Второто поколение на "Нисан Лийф" заменя най-продавания електрически автомобил в света. Над 283 000 клиента избраха "Лийф" от старта на продажбите му през 2010 година.
    Най-модерният в света масов електрически автомобил, така от "Нисан" описаха второто поколение на "Лийф", което беше представено снощи. Колата се отличава с напълно променен дизайн и има възможност да измине до 378 километра с едно зареждане.<br /><br />Второто поколение на "Нисан Лийф" заменя най-продавания електрически автомобил в света. Над 283 000 клиента избраха "Лийф" от старта на продажбите му през 2010 година.<br />
  • Автомобилът е дълъг 4.48 метра или с три сантиметра повече от първото поколение. Широчината е 1.79 метра, а височината 1.54 метра.
    Автомобилът е дълъг 4.48 метра или с три сантиметра повече от първото поколение. Широчината е 1.79 метра, а височината 1.54 метра.
  • Междуосието е с 2.7метра, като остава без промяна спрямо предходната генерация. Просветът е 15 сантиметра, а коефициент на въздушно съпротивление 0.28.
    Междуосието е с 2.7метра, като остава без промяна спрямо предходната генерация. Просветът е 15 сантиметра, а коефициент на въздушно съпротивление 0.28.
  • Електрическият мотор на новия "Нисан Лийф" е с 40 к.с. по-мощен от този на предшественика (150 конски сили и 320 Нм). Следващата година ще бъде пусната и версия на модела с по-мощен мотор и батерия с увеличен капацитет.
    Електрическият мотор на новия "Нисан Лийф" е с 40 к.с. по-мощен от този на предшественика (150 конски сили и 320 Нм). Следващата година ще бъде пусната и версия на модела с по-мощен мотор и батерия с увеличен капацитет.
  • Сегашната батерия е литиево-йонна с капацитет 40 киловатчаса. Тя се зарежда от стандартен контакт за 16 часа, а от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути.
    Сегашната батерия е литиево-йонна с капацитет 40 киловатчаса. Тя се зарежда от стандартен контакт за 16 часа, а от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути.
  • В салона има пет места, като прави впечатление, че салонът изглежда много по- изискан. Това е постигнато благодарение на използването на по-висококачествени материали и цялостната сглобка и изпълнение.
    В салона има пет места, като прави впечатление, че салонът изглежда много по- изискан. Това е постигнато благодарение на използването на по-висококачествени материали и цялостната сглобка и изпълнение.
  • Конфигурацията на дисплея на приборното табло е променена, за да се осигури по-лесен достъп до основни функции на технологията Safety Shield, която обединява асистиращите водача системи.
    Конфигурацията на дисплея на приборното табло е променена, за да се осигури по-лесен достъп до основни функции на технологията Safety Shield, която обединява асистиращите водача системи.
  • "Нисан Лийф" е снабден с адаптивния автопилот ProPILOT, който позволява колата да следва избраната лента на движение и темпото на колоната без водачът да е ангажиран с управлението на колата.
    "Нисан Лийф" е снабден с адаптивния автопилот ProPILOT, който позволява колата да следва избраната лента на движение и темпото на колоната без водачът да е ангажиран с управлението на колата.
  • Паркирането пък се улеснява от системата ProPILOT Park, която сама вкарва колата в избраното парко място.
    Паркирането пък се улеснява от системата ProPILOT Park, която сама вкарва колата в избраното парко място.
  • От "Нисан" обръщат внимание и на технологията "И-педал" (e-Pedal). Ключово при нея е, че при отпускане на педала на газта, колата автоматично започва да намалява плавно, все едно е натисната спирачката, като по този начин се зареждат и батериите на колата с регенерираната енергия.
    От "Нисан" обръщат внимание и на технологията "И-педал" (e-Pedal). Ключово при нея е, че при отпускане на педала на газта, колата автоматично започва да намалява плавно, все едно е натисната спирачката, като по този начин се зареждат и батериите на колата с регенерираната енергия.
  • Благодарение на тази иновация, педалът на спирачката ще се използва само при нужда от рязко спиране. Освен това, при пуснат педал на газта, колата остава на място, независимо от наклона на пътя.
    Благодарение на тази иновация, педалът на спирачката ще се използва само при нужда от рязко спиране. Освен това, при пуснат педал на газта, колата остава на място, независимо от наклона на пътя.
  • "Нисан Лийф" е снабден и с технологията Vehicle-to-Grid (V2G), която дава възможност батериите на автомобила да се ползват като своеобразни депа за електроенергия, която се ползва при нужда. Така колата се превръща в алтернативен източник на доходи.

    "След като веднъж тази технология навлезе масово на пазара, V2G ще промени правилата на играта за собствениците на електрически автомобили "Нисан", тъй като те ще станат активни участници на енергийния пазар, посочват от компанията.
    "Нисан Лийф" е снабден и с технологията Vehicle-to-Grid (V2G), която дава възможност батериите на автомобила да се ползват като своеобразни депа за електроенергия, която се ползва при нужда. Така колата се превръща в алтернативен източник на доходи.<br /><br />"След като веднъж тази технология навлезе масово на пазара, V2G ще промени правилата на играта за собствениците на електрически автомобили "Нисан", тъй като те ще станат активни участници на енергийния пазар, посочват от компанията.