Синът

от Флориан Зелер

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Синът

© Shutterstock

Режисьор: Диана Добрева

Превод от френски език: Снежина Русинова-Здравкова

Сценография: Мира Каланова

Музика: Петя Диманова

Хореография: Деян Георгиев

Драматург на постановката: Мирела Иванова

в ролите: Захари Бахаров, Теодора Духовникова, Владимир Пенев, Анета Иванова, Александър Тонев


За постановката

Малко повече от година, след като разтърси театралния свят със спектакъла "Бащата", режисьорът в Народния театър Диана Добрева поставя на Голяма сцена своеобразното продължение на прочутата пиеса от Флориан Зелер – "Синът".


Написана през 2019 г., "СИНЪТ" на практика е третата част от трилогията на хитовия френски драматург, чието начало е "Майката" през 2012 г., следвана от "Бащата", написана през 2015 г., и най-новата – "Синът" от 2019 г.


Сюжетът, избран от Флориан Зелер, около който се разгръща напрежението в "Синът", може да бъде "бъде взет назаем" от драмата на което и да е съвременно семейство: разделени родители, изгубили сериозно доверието и комуникацията със своя син тийнейджър и неговия опит "да изкрещи мълчешком" болката си и копнежа си по семейство и разбиране.


Момчето е оставено на грижите на майката и живее при нея в тягостната и студена атмосфера на самотата, не чувства обичта и подкрепата й, наранено е и от отсъствието на своя баща, който вече има друго семейство и друго дете. Какво прави момчето ли – спира да ходи на училище с месеци, затваря се в себе си, обгражда се с мними защитни стени, бунтува се по свой си начин.


Какво ще предизвика поведението му – трусове във взаимоотношенията на двамата бивши съпрузи и негови родители? Взаимни обвинения? Катаклизъм в новото семейство на бащата? Помирение?


"Синът" от Флориан Зелер е един огромен, болезнен въпрос, отправен от сцената към всички нас. За цената и безценността на обичта.

Повече

Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #