Американски милиардер връща "Лотус" във Формула 1
"Лотус" има 79 победи в Гран при и четири световни титли. Той е един от най-успешните отбори в историята на Формула 1 от края на петдесетте до средата на осемдесетте години. В екипа са карали най-добрите пилоти по онова време като Джим Кларк, Греъм Хил, Марио Андрети, Джеки Икс, Рони Петерсън, Йохен Ринд и Аертон Сена. Дизайнерът на "Лотус" Колин Чапман е един от най-известните и ерудирани инженери във Формула 1. Поради финансови проблеми екипът напусна световния шампионат през 1994 г.
За офанзивата на американския милиардер Маккау има две причини. От една страна, съдружието между него и Полок ще възроди историята и духа на реномираната марка, което ще увеличи значително приходите от реклама. В съвместната работа с официалния спонсор БАР отборът по всяка вероятност ще се преименува в "Лъки страйк Лотус". Въпросният пакет ще напомни много на легендарния черно-златист болид на "Джон Плейър Лотус" от осемдесетте години.
Втората причина Маккау да започне кръстоносен поход във Формула 1 е да прокара идеята за увеличаване на американските инвестиции в най-гледаемото автомобилно състезание в Европа. Идеята привлича все повече американски инвеститори, които са принудени да търсят нови пазарни ниши, за да компенсират загубите си вследствие на терористичните удари в Ню Йорк и Вашингтон на 11 септември.
Американската телевизия Ей Би Си за първи път тази година предава на живо старта за Голямата награда на САЩ на пистата в Индианаполис. Концернът "Кока-Кола" афишира огромен интерес към автомобилното състезание, но все още няма договор за реклама. Основните конкуренти на компанията "Пепси корпорейшън" и "Севън ъп" също се ориентираха към формула 1 и вече са ангажирани от "Уилямс" за 2002 г.
Американската фирма "Келогс" от дълго време преговаря с новака в първенството "Тойота". Червеният болид на японския концерн засега има контракт с електронния гигант "Панасоник".
Американската офанзива е планирана с помощта на Бърни Екълстоун, който насочва свежи капитали и към британския екип "Ероуз".
Изпълнителният директор на "Ред Бул" Дитрих Матешиц също иска да откупи контролния пакет акции от Морган Гренфел в "Ероуз" и да направи изцяло американски отбор. За целта екипът трябва да намери пилоти от САЩ. Инициативата също цели Екълстоун и Матешиц да атакуват американския пазар.