ФИФА повежда война с пиратското ползване на символите на Мондиал 2002
Във връзка с това ФИФА е разработила маркетингова програма за близък контрол. В момента отговорна за дейностите, свързани с 2002 FIFA World Cup™, е създадената през юли 2001 г. "ФИФА маркетинг АД", която съвместно с организационните комитети на Япония и Корея трябва да спазва за съблюдаването на правата на 15-те официални партньора и да ги предпази от т.нар. скрит пазар. Като "скрит пазар" се определя неоторизираното асоцииране на бизнескомпания или организация със световните първенства на ФИФА. ФИФА е разработила серия от инициативи, с които да предотврати опитите за нелегалното използване на нейната интелектуална собственост. Освен обхващащата целия свят Програма за защита на правата, която включва международна мрежа и екип от експерти по интелектуална собственост и по "скрития пазар", ФИФА е създала и комитети за борба с фалшификациите в Япония и Южна Корея. Тези комитети включват представители на ФИФА, на "ФИФА маркетинг АД" и на организационните комитети в двете страни, както и правителствени представители, сред които национални полицейски агенции, митници, патентни служби, министерства и прокуратурата. Тяхна цел е да предотвратят нелегалната търговия и неоторизираната употреба на запазените марки на шампионата в продукти, надписи, реклами и промоции. Според публикуваната информация вече са били открити и унищожени хиляди фалшификати по целия свят, като в някои случаи производителите са осъдени и могат да получат ефективни присъди до 5 години затвор, а в други случаи са наложени глоби, довели до банкрута на компаниите, произвеждащи такива продукти.