ФИФА осъди ирландска пивоварна за ползване на емблемата на световното
"ФИФА маркетинг" изготви строго контролирана маркетингова програма и координирана програма за защита на правата, за да предотврати паразитни или т.нар. скрити действия на пазара. Програмата за защита на правата включва широк спектър инициативи, сред които и глобален план за регистрирането на запазените марки, ангажиране на юридически експерти по целия свят и сътрудничество с митническите и полицейските служби във всички ключови региони по света. Освен това ФИФА ангажира NetResult, която да помага за защитата на правата в интернет. NetResult има за задача бързо да открива и отстранява злоупотреби, които нанасят комерсиални вреди, като ръководи и начинанието за издаването на добри практически справочници за онлайн използване на спортни материали от страна на медиите.
Успехът на цялата програма е забележителен. Във връзка със запазените марки на световното първенство през тази година над 600 съдебни процеса в 51 страни са завършили с успеваемост от 90 процента. Почти 2 милиона фалшифицирани продукта като футболни топки, играчки, фланелки и копия на световната купа бяха конфискувани по целия свят. Комерсиалната злоупотреба със запазените марки и опитът да се осъществи печалба от популярността на събитието, без да се подпомага финансово световната купа на ФИФА в някои случаи, доведе до фалит на производителите на фалшификати. В други случаи нарушителите са глобени с големи суми или са получили ефективни присъди.
Световното първенство на ФИФА е най-голямото събитие в отделен спорт и заради огромния си емоционален заряд и потенциала да достигне до стотици милиони хора представлява първокласна маркетингова платформа. Официалните партньори в момента са общо 15: "Адидас", "Авая", "Будвайзер", "Кока-Кола", "Фуджифилм", "Фуджи Ксерокс", "Жилет", "Хюндай", "Джей Ви Си", "Кей Ти/Ен Ти Ти", "Мастър кард", "Макдоналдс", "Филипс", "Тошиба" и Yahoo!. Само те имат право с търговски цели да свързват името си със запазените марки на световното първенство като официалното лого, официалните талисмани и световната купа. По-ограничени права са предоставени на официалните доставчици, телевизионните и радиокомпаниите, които ще излъчват шампионата, градовете домакини и участващите национални футболни асоциации.