Телевизионната компания TF1 планира покупката на KirchMedia и правата на Ф1

Телевизионната компания TF1 планира покупката на KirchMedia и правата на Ф1

Телевизионната компания TF1 планира да купи фалиралата германска компания KirchMedia, съобщи вестник "Файненшъл таймс". Изданието твърди, че от френската фирма са готови да платят от 2.4 до 3.3 милиарда евро за контролния пакет акции. Тази новина позволи на експерти да коментират, че цената на активите на германската медийна групировка пада стремително надолу в сравнение с прогнозираната преди два месеца стойност от 3.9 милиарда евро. Основна причина за този спад в акциите са намеренията на автомобилните гиганти, участници във "Формула 1", между които са "Мерцедес", ФИАТ ("Ферари") и "Рено", да напуснат шампионата след 2007 г. и да сформират алтернативна автомобилна серия.

KirchMedia обяви фалит, след като натрупа огромния дълг от 1.4 милиарда евро, а целият холдинг - Kirch Gruppe, има задължения от 6.5 милиарда евро главно заради покупката на 75% от консорциума SLEC, който притежава търговските права на "Формула 1", както и тв-правата за световните първенства по футбол през 2002 и 2006 година. След като не успя да изплати дълговете си по тези сделки, Лео Кирх бе принуден да предаде собствеността си на своите кредитори - банките Bayerische Landensbank, JP Morgan Chase и Lehman Brothers.

Интересът на телевизионната компания TF1 към закупуване на KirchMedia е оправдан, твърдят експерти. Ако сделката се осъществи, то французите ще се сдобият с търговските права върху "Формула 1" за следващите 100 години, предстоящото световно първенство по футбол през 2006 г., както и изключителните права за излъчване на срещите от германския футболен шампионат.

Телевизионните права за стартовете от шампионата във "Формула 1" се считат за едни от най-скъпите на пазара. Германският телевизионен канал RTL например отчита по 350 милиона аудитория за всеки кръг в календара, който включва общо седемнадесет състезания в целия свят. Интересът на инвеститорите във "Формула 1" нараства с големи темпове, а експертите в състезанието констатират, че финансовата конюнктура в момента е по-добра от който и да било друг сезон. Според "Файненшъл таймс" само фирмите спонсори тази година са дали над два милиарда долара от общо 7.5 милиарда приход, който е влязъл в касите на организаторите, консорциума SLEC, Международната автомобилна федерация (ФИА) и единадесетте отбора, участници в шампионата.

Промоторът на "Формула 1" Бърни Екълстоун, който продаде 75% от търговските права на най-гледаното автомобилно състезание в Европа на Лео Кирх за 1.9 милиарда евро преди повече от две години, е другият основен кандидат-собственик на KirchMedia. Интерес към закупуване на акции във фалиралата компания на Лео Кирх имат още електронният гигант Sony, германската банка Commerzbank и компанията на италианския премиер министър Силвио Берлускони Mediaset.