Васил Божков се кандидатира за шеф на шахматната федерация
Досега Васил Божков бе свързан с три други спорта - футбол, баскетбол и стрелба. Той е собственик на футболен клуб ЦСКА и на стрелкови клуб "Нове", както и спонсор на баскетболния тим ЦСКА. Преди пет години обаче той бе сред организаторите и спонсорите на мача между най-добрия български шахматист Веселин Топалов и Гари Каспаров, който се състоя в НДК и бе с награден фонд 50 000 долара.
Шахматът е спорт, в който България има традиции и доста международни успехи. В състояние е да осигури доста солидно поле за реклама, без да изисква особено големи инвестиции. Според бившия президент на федерацията д-р Михаил Илиев годишният бюджет на тази организация възлиза на около 300 000 лева, като 100 000 от тях се осигуряват от държавата, а останалите са от спонсори. "В замяна на своето спонсорство тези фирми получават реклама в две списания - "Шахматна мисъл" и "Шах в училище", в интернет-сайта на федерацията, който по време на европейското първенство миналата година имаше по 1000 посещения дневно, както и по време на състезанията. Самите мачове са доста атрактивни за реклама, тъй като продължават по няколко дни и се излъчват пряко по интернет", обясни още д-р Илиев.
Възможностите за реклама се увеличават и с организирането на европейското отборно първенство, което ще се проведе през октомври 2003г. в Пловдив. Бившият президент на федерацията обясни още, че нейният бюджет може да бъде и неколкократно по-висок, ако има кой да осигури финансирането. "Единствените пари, които нашите най-добри шахматисти Веселин Топалов и Кирил Георгиев получават от федерацията, са за участието им на олимпиада. Същевременно националният отбор на България може да бъде попълнен и с играчи от бившия СССР. Миналата година например Силвио Данаилов имаше идея да привлечем Александров от Беларус, но това не се осъществи", каза още Илиев.
Освен добра реклама шахматът може да осигури и международен престиж. Президентът на турската федерация например само след две години управление влезе в структурите на европейската шахматна организация. В шахматните състезания от международен ранг винаги са ангажирани важни личности от обществено-политическия живот и бизнеса. Сред големите рекламодатели в този спорт са и тези от сектора на IT технологиите.