УЕФА разпредели тв правата за Шампионската лига до 2006 г.

УЕФА разпредели тв правата за Шампионската лига до 2006 г.

Продажбата на телевизионните права за мачовете от Шампионската лига през следващите три сезона е приключила, съобщиха в четвъртък от Европейската футболна асоциация (УЕФА) на официалната си страница в интернет. Маркетинговият партньор на УЕФА - агенцията TEAM, е приключила преговорите, подписвайки договори със следните телевизии за съответните територии: "Суперспорт" (Гърция), "Виасат" (Унгария), ANS (Азербайджан), Belarus TV (Беларус), SIMA International (наземна и френскоезична платена телевизия за Африка), MBC (Мавриций), ART (Средния изток), ESPN Star (платена телевизия за Азия), ATV (Хонконг), Mediacorp TV (Сингапур), RCTI (Индонезия), VTV (Виетнам), TVN (Панорама), Meridiano (Венецуела) и SBS (наземна телевизия за Австралия).

"Тези сделки осигуряват продължаващото разширяване на мрежата от телевизии в Европа и извън нея, включваща вече страни като Беларус и Панама, както и Хонконг, където досега е излъчван само финалът на Шампионската лига, заяви по този повод генералният секретар на УЕФА Герхард Айгнер.

Нарастващата сила на турнира като глобално събитие се отразява и в броя на досегашните телевизионни партньори, които подновиха ангажимента си към състезанието."

Сред по-известните телевизии, които купиха правата за лигата, са платената "Премиере" и сателитната Sat1 от Германия, както и сателитната TVE и платената Sogecable за Испания.

Последна от телевизиите на основните европейски пазари поднови договора си с италианската RTI Mediaset, която е партньор на УЕФА за излъчване на най-престижния клубен турнир от създаването на лигата през 1992 г. и на практика е най-мощната комерсиална телевизия в Италия с трите си канала Italia - 1, Rete 4 и Canale 5. През май финалът в турнира между "Милан" и "Ювентус" предизвика рекорден зрителски интерес в страната към среща от Шампионската лига - сродно 20.2 милиона души, или 84.4 процента от зрителите в този период.

Участието на три италиански отбора на полуфиналите също засили цялостния зрителски интерес към футбола в страната, като маркетинговият дял за сезона нарасна от 20.1 процента за сезон 2001-2002 до 31.5 процента за сезон 2002-2003.

Цялостният зрителски интерес към Шампионската лига също се е повишил през сезон 2002-2003 спрямо предходния, като директните предавания от мачовете в турнира са гледани сумарно от 790 милиона зрители спрямо 723 милиона за сезон 2001-2002. Това се равнява на средна аудитория от 46 милиона на кръг за основните пазари, което е с 9 процента спрямо предишния сезон (43 милиона) и означава общ среден пазарен дял от 27 процента за всички главни пазари на Западна Европа. През май от УЕФА обявиха, че започват преговори и с подбрани компании, действащи в интернет, относно използването на материали от лигата в глобалната мрежа за периода 2003-2006 г. Този процес също е ръководен от TEAM Marketing AG.