"Манчестър юнайтед" и MGM Mirage преговарят за съвместно казино
Страните по предполагаемата сделка засега отказват коментар, но повод за слуховете беше фактът, че MGM Mirage упорито търси партньори и потенциални сделки във Великобритания. Групировката гледа на страната като ключов нов пазар именно заради очакваните реформи и освен това иска да се разширява в чужбина заради възбранителните промени в данъчното законодателство на САЩ, които ограничиха растежа на местния пазар. Конкуренти компании също насочиха вниманието си към Великобритания. Harrah's Entertainment, която притежава редица имоти в Лас Вегас, наскоро се споразумя за джойнт венчър с "Гала", най-големия бинго оператор в Обединеното кралство, за откриването на верига от казина.
Всяко свързване между "Манчестър юнайтед" и MGM Mirage няма да е първото между хазартна групировка от САЩ и английски футболен клуб. Isle of Capri, която притежава плаващи казина по Мисисипи, е на път да построи първото си британско казино в Ковънтри заедно с нов стадион за футболен клуб "Ковънтри". "Манчестър юнайтед", който е на турне в САЩ, иска да разпростре търговската си марка в нови области. Наскоро клубът сключи сделка с верига киносалони за откриване на кино "Манчестър юнайтед" и освен това притежава земя около стадиона си "Олд Трафорд", върху която може да бъде построено казино. Клубът се договори и с "Дисниленд Париж" да основе футболни училища за деца в увеселителния парк, в които да преподават треньори от школата на "Червените дяволи". Посредник по сделката беше "Найки", гигантът за спортни стоки, който е главен маркетингов партньор на клуба. Сделката за училищата може да доведе до нови подобни проекти с "Дисни". "Юнайтед" планира редица инициативи, за да увеличи популярността си в САЩ. Клубът вече е на път да изчерпа потенциала си за растеж във Великобритания и само чуждите пазари предлагат възможностите, които търси. "Найки" от своя страна също иска да рекламира европейския футбол в САЩ и гледа на клуба като идеално средство в това начинание. В "Юнайтед" смятат, че в момента имат около 4 милиона фенове сред американците.
Реформите, които трябва да бъдат приети през следващите две години, предвиждат премахване на много от ограниченията за откриване на нови казина, приети през 1968 г. Напоследък големи играчи в бранша като Harrah's Entertainment, MGM Mirage, Kerzner International и Isle of Capri навлизат на британския пазар. Над 30 организации от хазартния бизнес се обединиха в Cross-Industry Group for Gaming Deregulation, която има за задача да убеди британското правителство в икономическата полза от приемането на тези реформи. От групировката твърдят, че резултатът ще бъде създаването на поне 50 000 нови работни места, инвестиции, които могат да надминат 2 милиарда евро, и допълнителни данъчни приходи от над 500 милиона евро годишно.