Олимпийските игри реализираха 1.2 млрд. евро приход от тв права

Олимпийските игри реализираха 1.2 млрд. евро приход от тв права

Предстоящите олимпийски игри в Атина вече подобриха един рекорд още преди началото си на 13 август. Олимпиадата в Гърция събра общата сума от 1.2 милиарда евро от телевизионни права, което е рекорд до момента, и с 12.5% провече, отколкото предишните игри в Сидни през 2000 г.

С най-голям дял в сумата е американската телевизионна компания NBC, която ще предава игрите на територията на САЩ.

Тя осигури общо 53% от сумата, като закупи правата срещу 641 млн. евро. Европейските телевизии успяха да получат права за излъчване срещу доста по-ниски суми. Например France Tеlеvision и Canal Plus, които ще излъчват състезанията във Франция чрез каналите France 2, France 3 и кодираната едноименна телевизия на втората компания, купиха съвместно правата за общо 56.6 милиона евро.

Сумата ще бъде разпределена между организационния комитет на игрите, 35-те международни спортни федерации, чиито спортове са представени на олимпиадата, и Международния олимпийски комитет и неговите 202 национални подразделения в отделните страни.

Олимпиадата в Атина привлече вниманието на най-големите телевизионни канали в света и със сигурност ще бъде най-гледаното спортно събитие през 2004 г. заедно с европейското първенство по футбол. Картина от игрите ще върви по CNN International, BBC World et Eurosport, както и по най-големите национални телевизии.

Освен споменатите разпространители на картина в САЩ и Франция олимпиадата ще се излъчва директно по ЙФV, Channel 4 и Five във Великобритания, а за Германия ще излъчват цели осем канала - ZDF, RTL, RTL 2, ARD, SAT1, KABEL 1, VOX et PRO7.

Очакваната аудитория в Европа също е внушителна и гарантира отличен ефект за рекламодателите, които ще водят своята кампания по телевизията. Във Франция например игрите се очаква да привлекат около 57% от общата тв аудитория, което е около 30 милиона души.

За Германия зрителите ще бъдат около 40 милиона, което е 56% от аудиторията, а във Великобритания съотношението е 52%, или 29 милиона зрители по данни на специализираното издание "Спортни стратегии".

Фирмата, която според прогнозите на специалистите ще има най-добър рекламен ефект от игрите, е производителят на спортна екипировка "Адидас". Тя вече стартира промоционалната си кампания за Атина 2004 под мотото "Нищо не е невъзможно". Кампанията бе разработена от алианса между рекламните агенции 180 Amsterdam и TBWA и вече се провежда в над 50 страни в света.

Трите рекламни клипа се наричат "Хайле", "Надя" и "Джеси" на името на известните олимпийски спортисти Хайле Гебрселасие, Надя Команечи и Джеси Оуенс. Ричард Бълок, директор в 180 Amsterdam, обяснява: "Най-добрата илюстрация на мотото "Нищо не е невъзможно" е образът на атлета олимпиец." В клиповете например настоящият световен шампион на 100 м Ким Колинс присъства с Джеси Оуенс, носител на четири златни медала от олимпиадата в Берлин през 1936 г.

В клипа Оуенс носи в ръка шпайковете, изработени на ръка от Адолф Даслер. В клипа "Надя" 13-годишната гимнастичка Настя Люкин върви по стъпките, оставени от Надя Команечи - първата гимнастичка, получила максималната оценка 10.

В кампанията по рекламиране на "Адидас" участват още тенисистката Жюстин Енен-Арден, плувецът Йън Торп, Мохамед Али, както и двамата най-известни гръцки спортисти - щангистът Пирос Димас и спринтьорката Екатерини Тану.

---------

Херберт Хайнер, президент и генерален директор на "Адидас", твърди: "Европейското първенство по футбол в Португалия беше голям успех за нашата фирма, тъй като и най-оптимистичните ни прогнози се сбъднаха. Освен това укрепихме позициите на световния пазар като производител на футболни изделия. Измерени в цифри, нещата стоят така: 1.3 милиона продадени фанелки, 1.2 милиона официални продукти на европейското първенство и още 250 000 нови артикула за дамска футболна колекция.

Продали сме около един милион чифта от футболните обувки Predator, както и шест милиона бройки от новата футболна топка "Ротейро", с която се играеха мачовете." Според Хайнер "Адидас" ще постигне още по-добри резултати на предстоящото световно първенство по футбол в Германия през 2006 г.