Как "Порше" изпълнява женските мечти във Филдерщат
В продължение на една седмица през годината обаче в Щутгарт се случват и по-вълнуващи неща - неизменно през октомври в залата във Вайлерхау се провежда "Гран при" с награден фонд 650 000 долара, най-старият тенис турнир във веригата на Тенис асоциацията за жени (WTA). Винаги пристига почти целият световен елит - за 28-ото издание, което завършва в неделя, участие потвърдиха 18 от 20-те най-добри състезателки в света, като се започне с французойката Амели Моресмо и се завърши с американката Линдзи Дейвънпорт. Единствено контузии са причината за отсъствието на звездите Серина Уилямс, Дженифър Каприати (и двете от САЩ), Жустин Енен-Арден и Ким Клийстерс (Белгия). "Това е много неприятно - казва директорът на турнира Удо Червелини - но въпреки това имаме група от участници като през втората седмица на турнир за Големия шлем."
Депресията в германския тенис премина незабелязано в тази провинция. Билетите за турнира, в който бившата професионална тенисистка Анке Хубер изпълнява длъжността на спортен ръководител, са почти напълно разпродадени още преди една година, останали са само единични бройки. Дори и на мачовете от квалификациите се трупат над 2000 зрители. Нищо чудно: заради силните участници през квалификациите трябва да минат дори професионални състезателки, които са класирани по-напред от 30-о място в световната ранглиста.
Необичайният успех се дължи на един задкулисен фактор: "Порше". Швабският автомобилен производител не само дава името си на турнира, но е и негов организатор. Директорът на турнира Червелини по професия е отговорник за стратегичския контрол в "Порше", скоро ще премине в търговското ръководство на завода в Лайпциг. "Ние в "Порше" винаги искаме най-доброто, дори и в тениса", казва той.
Всичко във Филдерщат се върти около бързите автомобили. Състезателките получават за цяла седмица автомобил на фирмата по желание, с който имат право да пътуват толкова, колкото поискат. Пред голямата палатка до тенис комплекса автомобилите стоят наредени като по време на панаир. Който спечели турнира, може да избира между премия от 98 500 долара и едно "Порше". Хората, които работят за турнира, имат номера на мобилните телефони, започващи с числото 911 - като препратка към най-популярния модел на производителя, "Карера 911".
Благодарение на домашната атмосфера и щедрия спонсор организаторите дори можаха да си позволят да се откажат от верния телевизионен партньор DSF. От 2003 г. за радост на собственика турнирът се издигна с помощта на "Евроспорт" до достигащия най-голяма аудитория по този канал.