"Балкан стар" ще се рекламира чрез рали шампиона Ясен Попов

"Балкан стар" ще се рекламира чрез рали шампиона Ясен Попов

Компанията "Балкан стар", изключителен представител на "Мицубиши мотърс корпорейшън", "Крайслер" и "Джип" и генерален представител на "Мерцедес - Бенц" за България, ще се рекламира на територията на страната и в чужбина като партньор на носителите на националната титла в българския рали шампионат за 2005 г. Ясен и Дилян Попови.

Фирмата стана третият голям рекламодател на екипажа, който се спонсорира от петролната фирма ОМV и от българската тютюнева компания "Булгартабак", представяща своята марка цигари "Виктори". Партньорството между "Балкан стар" и братя Попови, които са част от световния "OMV рали тим", е за пробен период от една година. Финансовата страна на контракта бе запазена в тайна.

Шампионите на България се ангажират да участват в широка гама от маркетинг, промоционални и рекламни прояви на фирмата, вносител на автомобили.

От своя страна "Балкан стар" ще отговаря за логистиката за всяко участие на отбора в световния и в националния рали шампионат. Компанията ще осигури при преференциални условия състезателния автомобил на Ясен и Дилян Попови "Мицубиши Лансер Ево 9", както и всъдеход за сервизния екип.

"Първият съвместен проект на "Балкан стар" и "OMV рали тим" ще бъде участието на екипажа в започващото на 19 януари рали "Монте Карло", обяви Орлин Младенов, ръководител маркетинг, продажби и сервизна дейност за марката "Мицубиши" в "Балкан стар".

Плановете ни предвиждат да използваме авторитета на Ясен и Дилян в света на моторните спортове и факта, че те станаха шампиони на България с автомобил на "Мицубиши", за допълнително утвърждаване на марката и нейното спортно наследство."

В рали "Монте Карло" братя Попови ще участват в група N с автомобил "Мицубиши Ево 8", който в момента се подготвя от екипа на бившия рали пилот Манфред Щол. Българския екипаж пътува за Австрия в петък, където ще направи тестове на сняг с новия автомобил, който е със специални подобрения, разрешени от правилника на световния рали шампионат.

"Няма да имаме много тестове на сняг, но това не ме притеснява особено, заяви Ясен Попов. За мен няма значение дали ще е сухо или мокро, важното е настилката да е еднотипна.

Освен това условията ще бъдат еднакви за всички. Този сезон сред приоритетните цели пред "ОМV рали тим" отново е вътрешният шампионат. Той ще бъде още по-силен тази година, тъй като очаквам повечето от водещите пилоти да бъдат с нови автомобили."

--------

Бюджетът на българския екипаж на "ОМV рали тим" за миналата година бе приблизително 230 хил. евро. Цената на един автомобил в клас N варира от 100 до 150 хил. евро. За сравнение, малките европейски отбори харчат около 1 млн. евро на сезон, докато заводските тимове си позволяват разходи от порядъка на 3 до 4 млн. евро.

"Ние можем да си позволим по един тест преди всеки старт, докато пилотите на богатите отбори не слизат целогодишно от колите и това се отразява на техните резултати, обясни Ясен Попов. Автомобилизмът е скъп спорт. Например за едно състезание ние използваме около 36 гуми, като единичната им цена е от порядъка на 250 евро.

Цената на един литър бензин е около 5 евро. Отделно ни трябват двигатели, компоненти за автомобилите и т.н."